וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: טראמפ רציני לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר את הדברים לאחר פסגת הליגה הערבית בירדן, ואחרי שנפגש עם שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. אבו מאזן צפוי לפגוש את נשיא ארה"ב בוושינגטון לראשונה באפריל

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הממשל האמריקני בראשות הנשיא דונלד טראמפ רציני לגבי פתרון הסוגיה הפלסטינית". אבו מאזן, שצפוי לפגוש את טראמפ בוושינגטון לראשונה באפריל, אמר את הדברים לאחר השתתפותו בכנס הליגה הערבית בירדן, ולאחר שנפגש עם שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט.

אבו מאזן הוסיף כי "ישנו דיאלוג מתמשך עם הממשל האמריקני וישנן כמה סוגיות שבהן הם ביקשו את דעתנו". לדבריו, "הסברנו להם את עמדתנו בנוגע לכל השאלות שלהם".

בריאיון לעיתון הירדני "אל-רד" שלשום אמר יו"ר הרשות לאחר פגישתו עם גרינבלט כי "אין יוזמות שלום חדשות על השולחן". הוא קרא ליישום יוזמת השלום הערבית "כלשונה", ועודד מעורבות נרחבת יותר של ממשלות ירדן, מצרים וערב הסעודית במגעים. לטענתו, "ההתנחלויות הישראליות והפקעת האדמות הביאו בפועל למציאות של מדינה אחת, במובן של מדינת אפרטהייד".

לקריאה נוספת:
מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"
פסגת הליגה הערבית: הזירה המדינית מתעוררת - ופלסטין בעדיפות עליונה
מרקל נפגשה עם אבו מאזן: "אין חלופה הגיונית לפתרון שתי המדינות"

יו"ר הרשות הפלסטינית בפסגת הליגה הערבית בים המלח, ירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
"אין יוזמות שלום חדשות על השולחן". אבו מאזן/רויטרס

בהצהרה משותפת שנמסרה בתום פסגת הליגה הערבית מסרו המנהיגים כי הם קוראים לחידוש המגעים בין הישראלים לפלסטינים במתווה של פתרון שתי המדינות. יתרה מכך, הם דרשו ממדינות העולם שלא להעביר שגרירויות בישראל לירושלים ולהימנע מצעדים חד-צדדיים, והכריזו כי יפעלו ל"פיוס" ביחסים עם ישראל, אם זו תיסוג מכל השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים.

כמו כן, מסרו המנהיגים כי הם תומכים בהמשך המגעים המדיניים לפתרון ללחימה בסוריה וקוראים לשכנותיה של סוריה לקבל לשטחן פליטים, ודורשים יציבות בעיראק כ"גורם מפתח בביטחון הלאומי של מדינות ערב". הם התייחסו לסוגיות נוספות הנוגעות למדינות המזרח התיכון, וקראו לקידום יציבות ולהימנעות ממעורבות זרה בענייניהן של המדינות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully