וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת מטבריה אדל קלמן הובאה למנוחות: "היא עשתה למענו הכול"

31.3.2017 / 0:13

בג"ץ קיבל את ערעור משפחת האישה שראשה נערף, שדרשה לא לנתח את גופתה בטענה שנסיבות המוות ידועות, ואפשר את הבאתה המיידית למנוחות. קרוב משפחתה שהגיע להלוויה: "קשה להאמין שהיא לא בחיים". הוארך בשבועיים מעצרו של בעלה לשעבר, החשוד ברצח

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

אדל קלמן, שנרצחה ביום רביעי בביתה בטבריה וראשה נערף, הובאה אמש למנוחות באשדוד. עשרות בני אדם הגיעו לבית העלמין בעיר מגוריהם של הוריה, ללוות אותה בדרכה האחרונה. קיום ההלוויה התאפשר לאחר שבג"ץ קיבל את העתירה שלא לנתח את גופתה. החשוד במעשה הוא בעלה לשעבר של קלמן, מאיר גולדשטיין.

חברי המשפחה מטבריה שהגיעו ללוויה סיפרו כי היא הייתה "אישה טובה וצדיקה שעשתה למענו הכול, תמיד עזרה לאנשים. היא חזרה בתשובה בגללו, הייתה מסורה לו שנים. הכול קרה כנראה בגלל הכדורים. אנחנו לא מאמינים שזה קרה, זה לא נתפס, קשה להאמין שהיא כבר לא בחיים".

הלווית אדל קלמן שנרצחה על ידי גרושה, בית העלמין אשדוד, 30 במרץ 2017. לירון מולדובן
טקס הלווייתה של אדל קלמן/לירון מולדובן

שכנם של בני הזוג לשעבר מטבריה הביע זעזוע מהאירוע: "לא נתפס איך דבר כזה יכול לקרות", הוא אמר, "אני גר לידם, מעולם לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול להתרחש. מי בכלל חושב או מדמיין לעצמו משהו כזה. זה נורא. עד עכשיו אני בהלם".

הרב מאיר צמח מטבריה סיפר: "הייתה לה מסירות ענקית לבעלה בכל מיני תנאים ומצבים, צריכים ללמוד ממנה על התנהגות בין אדם לחברו. היא תמיד דיברה בנועם ובכבוד לכל האנשים, מבקשים ממני לבקש סליחה מהמנוחה".

אדל קלמן, שנרצחה על ידי גרושה בטבריה ב29 במרץ 2017. באדיבות המצולמים
"ילדה שקטה, רצתה לעזור לכולם". אדל קלמן/באדיבות המצולמים

המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בנצרת לנתח את גופתה של קלמן, שהייתה בת 33, אך אביה התנגד לכך וביקש להתחשב ברגשות המשפחה, מפני שהדבר מנוגד להלכה. האב פנה לארגון זק"א, שעתר לבג"ץ בטענה שאין עילה משפטית לניתוח, "שכן סיבת המוות ידועה לכול". השופטים חנן מלצר, יורם דנציגר ואורי שהם קיבלו את בקשת המשפחה, והורו להעביר לידיה את הגופה על מנת להביא אותה למנוחות.

מוקדם יותר אתמול סיפר גיסה, אדי: "היא הייתה ילדה שקטה, רצתה לעזור לכולם. אימא שלה דיברה איתה שלשום וסיפרה שהיא נרשמה לחוגים ונשמעה שמחה. איך בנאדם יכול לעשות כזה דבר? זה שוק, בטח אחרי המוות של סבא. אני יורד מהבית ומודיע לסבתא על מות נכדתה – שבועיים אחרי מותו של בעלה". לדבריו, המשפחה לא עודכנה במצב החקירה. "אתמול ב-19:00 הגיעה ניידת ולקחה את אימא לחקירה. אנחנו לא יודעים כלום, רק מה שהיה בחדשות".

הלווית אדל קלמן שנרצחה על ידי גרושה, בית העלמין אשדוד, 30 במרץ 2017. דיווחים וחדשות, מערכת וואלה! NEWS
מסע הלוויה/מערכת וואלה! NEWS, דיווחים וחדשות

ויקטוריה, חברת ילדות של קלמן, אמרה כי "בשבילנו היא הייתה נסיכה". לדבריה, "אם הייתי מבקשת ממנה משהו יכלתי לסמוך לתת שתעשה את זה בשבילי מכל הלב". עוד אמרה כי קלמן "נתנה הכול" בשביל בעלה לשעבר. "היא ריחמה עליו והיא ידעה שהיה חולה. הוא היה בחור רגיל לגמרי. הוא חזר בתשובה והיא נמשכה בעקבותיו. הרבניות לחצו עליהם להתחתן. ומאז איבדנו אותה", הוסיפה.

חברת ילדות נוספת של קלמן, סנדרה, אמרה כי לפני שחזרה בתשובה היו לה המון שאיפות. "אחרי שחזרה בתשובה היא הייתה כל כך מסורה לדת ולבעלה, הייתה סבלנית, איכפתית, נדיבה, לא אמרה מילה רעה על אף אחד". עוד סיפרה כי שוחחה עם קלמן בפעם האחרונה בראש השנה. "היא הייתה מתקשרת באופן קבוע לפני החגים לברך את הברכות הכי חמות. נתנה בשביל כולם הכי הרבה רק לא נתנה לעצמה מספיק. אני הרגשתי שמהרגע שהתחתנה איבדנו אותה, היא נסגרה".

החשוד ברצח גרושתו בטבריה מובל להארכת מעצר, כלא צלמון 30 במרץ 2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
החשוד ברצח, מאיר גולדשטיין, בהארכת מעצר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מעצרו של גולדשטיין הוארך אתמול עד ה-13 באפריל. בדיון הארכת המעצר, הוא אמר: "בת קול קראה לי ואמרה – זה זרע עמלק". לא נקבע אם הוא כשיר לעמוד לדין או סובל מהפרעה נפשית, והשופט קבע כי הוא יעבור בדיקה פסיכיאטרית במהלך מעצרו.

בחקירתו אמר גולדשטיין כי רק בעוד שמונה ימים, "שמונת ימי החנוכה" כדבריו, הנס יתגלה והוא יוכל לספר מדוע רצח את אשתו לשעבר. סנגורו, עו"ד אפרים דמרי, אמר כי במסגרת בחינתו הנפשית ייבדק אם ניתן היה למנוע את הרצח.

גולדשטיין נבדק השבוע, לפני הרצח, פעמיים על ידי פסיכיאטר. "לפני כמה ימים אחד מרבני הקהילה לקח אותו באופן אישי לפסיכיאטר, מומחה בתחומו, שנתן לו טיפול תרופתי מסוים. הנושא הזה אמור להיבדק, אנחנו ממש בתחילתה של חקירה. ביקשנו מבית המשפט להוציא צו שיחשוף את כל עברו הנפשי והרפואי של החשוד כדי לאפשר לפסיכיאטר המחוזי לקבל את התמונה המלאה וגם כדי לראות היכן היה המחדל אם היה", אמר דמרי.

(עדכון ראשון: 21:00)

  • עוד באותו נושא:
  • טבריה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully