וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות הפיתיון ותכשיטי היוקרה: כך נעצרו בכירי הפורצים בישראל

31.3.2017 / 0:43

פרסום ראשון: משטרת תל אביב שכרה עשר דירות בגוש דן והניחה בהן תכשיטים ואלפי שקלים. סוכן סמוי העביר את המידע לשמונה כנופיות, שפרצו אל הדירות ותועדו במצלמות נסתרות שהותקנו בהן. לאחר חמישה חודשים, פשטו מאות שוטרים ובלשים על בתי 32 חשודים ועצרו אותם

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
במשטרה הגו את התכנית אחרי שגייסו עבריין בכיר. אילוסטרציה/ShutterStock

משטרת תל אביב עצרה ביום רביעי 32 מבכירי פורצי הדירות בישראל, המשתייכים לשמונה כנופיות, כחלק ממבצע של המשטרה. במסגרת המבצע שזכה לכינוי "ביתי הוא מבצרי" מיפה המודיעין המשטרתי רשימה של עשרות הפורצים הפעילים ביותר. המשטרה שכרה עשר דירות ברחבי גוש דן כפיתיון לפורצים, ריהטה אותן והניחה בהן תכשיטים יקרי ערך ואלפי שקלים. סוכן סמוי סיפק מידע על הדירות לכנופיות שפרצו אליהן ותועדו במצלמות הנסתרות שהותקנו בהן.

במשטרת תל אביב הגו את התכנית אחרי שגייסו עבריין בכיר שפעל בתחום הרכוש וביקש לחצות את הקווים. הדירות אובזרו כך שהן נראו כמו דירות רגילות בהן מתגוררות משפחות או יחידים מהמעמד הבינוני והגבוה, כך שהפיתוי לפרוץ יהיה גדול. הסוכן נדרש על ידי מפעיליו לעמוד בקשר עם עשרות הפורצים ברשימה שהייתה למשטרה, בהם 16 יעדים מרכזיים ועוד 16 יעדי משנה שפעלו בשמונה כנופיות פורצים.

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: "לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד שיקום"
בגלל ריב: תלמידי כיתה ה' בקריית שמונה הכינו "קבר" לבן כיתתם
בג"ץ מנע מבית הדין הרבני להפוך אישה גרושה לעגונה: "סוף לייסוריי"

אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
"החשודים אחראים למאות מקרי פריצה לדירות ברחבי הארץ"/ShutterStock

קצין במשטרת תל אביב סיפר כי ברשימה ישנם עברייני רכוש שעוסקים רק בפריצות לבתים באופן יום-יומי, "כמו שאדם הולך בבוקר לעבודה. חלק מהחשודים, לפי המידע שיש ברשותנו, יוצאים בכל יום לפרוץ לדירה אחרת. זאת הייתה העבודה היומית שלהם". הקצין הוסיף כי חלק מהחשודים נחשבים לפורצים מתוחכמים במיוחד, כאלה שלא משאירים עקבות ומצליחים להתחמק גם מבלשי המשטרה. אחד מהחשודים נחשב על פי המשטרה לעבריין רכוש ותיק ויש לו יכולת לצלם בעין כל מפתח ועל סמך הזיכרון לשכפל את המפתח במכונת שכפול מפתחות.

אחרי חמישה חודשים שבהם פרצו לדירות, אתמול לפנות בוקר פשטו מאות שוטרים ובלשים מהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב על בתיהם של החשודים ועצרו אותם. במשטרה מאמינים כי המעצרים יניבו ירידה חדה בפריצות לבתים ויחזקו את תחושת הביטחון של הציבור. גורם במשטרת תל אביב אמר כי "אנחנו סבורים שכל 32 החשודים אחראים למאות מקרי פריצה לדירות ברחבי הארץ".

(עדכון ראשון: 17:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully