וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן נגד הליגה הערבית: "הפכתם אותנו לאויב במקום את ישראל"

דובר משרד החוץ דחה את הטענות שלפיהן טהראם מתערבת בעניינים הפנימיים של מדינות ערב, אחרי שאלו רמזו לכך בהצהרת הסיום של הפסגה בירדן. "מאוכזבים שהם לא מבחינים בין חבר לאויב"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

איראן דחתה היום (חמישי) את הרמיזות של מנהיגי מדינות ערב ולפיהן היא מתערבת בענייניהן הפנימיים של מדינות באזור. הההודעה מטעם משרד החוץ בטהראן התייחסה להצהרת הסיום של פסגת הליגה הערבית בירדן, שבה נמתחה ביקורת עקיפה על הרפובליקה האסלאמית. ערב הסעודית מובילה את הקו נגד איראן בכל הנוגע למלחמות בסוריה ובתימן ולמשבר הפוליטי בבחריין.

באיראן גם גינו את דברי הליגה הערבית על כך שאם תוקם מדינה פלסטינית במסגרת פתרון שתי המדינות, יהיה זה בסיס להסכם שלום נרחב בין ישראל לעולם הערבי. "אנחנו לא יכולים להסתיר את האכזבה העמוקה שלנו מכך שכמה מנהיגים ערבים ומוסלמים, לא מצליחים להבחין בין חבר או אויב, בין אם בשוגג או במכוון, במקום לטפל במשברים הדחופים ביותר באזור ובעולם המוסלמי", אמר דובר משרד החוץ בהראם ראסמי.

דובר משרד החוץ הוסיף כי זה "מעצר מאוד שיש מי שמשנה לשנות את המציאות ולהחליף את המשטר הציוני באיראן האסלאמית כאויב ממוצא ודמיוני. לדבריו, איראן "אמרה פעמים חוזרות ונשנות כי היא לא צריכה להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות וכי היא תמיד מציית לעקרונות של שכנות טובה ומכבדת את ריבונותן של הממשלות".

לקריאה נוספת בנושא
מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"
לאחר פסגת הליגה הערבית: הקבינט ידון במגעים המדיניים עם ארה"ב

מנהיגי מדינות ערב בפתח פסגת הליגה הערבית בירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
מנהיגי מדינות ערב בתמונה קבוצתית עם פתיחת הליגה הערבית, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully