וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד עצום צפוי למחוק את כדור הארץ - וטראמפ אשם בזה

2.4.2017 / 7:54

נאס"א זקוקה למימון עבור מבצע סטייל "ארמגדון" שינסה להסיט את האסטרואיד הרצחני מהמסלול שלנו - לפני שיתרסק בכדור הארץ בשנת 2022. מי שמעכב את התכנית נכון לעכשיו הוא נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שעסוק בעניינים אחרים

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

מומחים בנאס"א סבורים שיש להוציא לפועל תכנית חלל בסגנון הסרט "ארמגדון", שתסיט אסטרואידים מטווח הפגיעה בכדור הארץ לפני שיהיה מאוחר מדי. על פי התחזיות הנוכחיות, האסטרואיד הענק דידיימוס, שקוטרו 160 מטרים, צפוי להיכנס למסלולנו בשנת 2022. בנאס"א מסבירים שעדיין לא פותחה טכנולוגיה שתצליח למנוע התרסקות אסטרואידים בכדור הארץ ומאחר שכבר יש צפי למקרה אפשרי שכזה, היא מקווה שעד שנת 2020 תצליח להיערך למצב בהתאם. לצערם, מי שמעכב את מימון הפרויקט הזה הוא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שעסוק בעניינים אחרים.

אסטרואיד ימחק את האנושות על פני כדור הארץ בשנת 2022. ESA - P.Carril, צילום מסך
המחשה של האסטרואיד דידיימוס/צילום מסך, ESA - P.Carril

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

טראמפ הציב מטרה חדשה לנאס"א: כיבוש מאדים

לכתבה המלאה

נאס"א הזהירה שהאסטרואיד צפוי למחוק את החיים על פי כדור הארץ, אם אכן יחצה לנתיב שלנו. כעת היא מנסה להוציא לפועל את "מבחן שינוי הכיוון של האסטרואיד הכפול" ולבצע סדרת בדיקות על הירח הסמוך כדי לעקוב אחר מסלולו של האסטרואיד. בנאס"א ממתינים עם התכנית שלהם, מאחר שטראמפ בחר להקצות חלק גדול מהתקציב שלהם, 19 מיליארד דולר, כדי לשלוח משימה מאוישת למאדים, בתקווה להציב את דגל אמריקה על הכוכב האדם עד שנת 2033.

מנהל חטיבת המדע הפלנטרית של נאס"א, ג'ים גרין, חושש שהבית הלשן של טראמפ ימשיך לעכב את מימון המשימה שלהם. לדבריו, עד שבנאס"א יצליחו להיערך לעניין זה כבר יכול להיות מאוחר מדי ושהאנושות כולה צפויה להימחק, בדיוק כמו הדינוזאורים. נאס"א לא לבד במערכה: סוכנות החלל האירופית משתפת עמה פעולה בבדיקות ובהיערכות להתרסקות אסטרואידים בכדור הארץ. איאן קרנלי, ראש פרויקט AIM, חללית הבדיקות האירופית שנועדה לבדוק את תנועת האסטרואיד דידיימוס, אמר ל-CNN: "המטרה שלנו היא לבחון את הטכנולוגיה כך שאם אסטאוריד יאיים על כוכב הלכת שלנו יום אחד – תהיה לנו היכולת לשנות את מסלולו".

חוקרים רבים מאמינים שיש ללמוד יותר על האסטרואידים שמאיימים על כדור הארץ, כשנכון להיום יש יותר מ-1,700 אסטרואידים שמהווים סכנה ברמה כזו או אחרת לכדור הארץ. הדידיימוס נמצא כ-8 מיליוני קילומטרים מאתנו ואם יתנגש בכדור הארץ, כך מתארים החוקרים, זה ירגיש לנו כמו פיצוץ של 10 אלף פצצות אטום כמו זו שהופלה על הירושימה במונחים של שחרור אנרגיה.

רק שלא נזכה לעוד רגעים כאלה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully