וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהכה פלסטיני נאשם בתקיפה: "בירר את פרטיו – ותקף אותו"

30.3.2017 / 11:10

משה כהן, שתועד בשבוע שעבר מכה את נהג המשאית מאזן שוויקי במזרח ירושלים, נאשם בתקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרת אמונים. מח"ש ממליצה להעמיד לדין משמעתי שוטר שלא מנע זאת ולא דיווח. לפי כתב האישום, הוא תקף וגרם חבלה לעובר אורח שניסה להפריד

צילום: אחמד טוויל

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום ירושלים נגד משה כהן, שוטר יס"מ שהכה נהג משאית פלסטיני בשבוע שעבר. הוא מואשם בתקיפת סתם, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרת אמונים.

בנוסף לכך, ממליצה מח"ש להעמיד לדין משמעתי שוטר נוסף שצפה במתרחש ולא פעל לכאורה על מנת לחדול את כהן ממעשיו וגם לא דיווח על האירוע כמתחייב. על פי החשד, שני שוטרים נוספים שעברו באזור התקרית לקראת סופה לא דיווחו עליה. לפי מח"ש, הטיפול בעניינים יועבר לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרה.

מח"ש הגישה את כתב האישום באמצעות עורכת הדין ליאורה נהון. מהאישום עולה כי כהן תקף את מאזן שוויקי, בן 48, ביום חמישי שעבר. במהלך דין ודברים ביניהם אמר המתלונן לשוטר כי הוא "ישלם על מעשיו", וזה בתגובה נגח בראשו של שוויקי והיכה אותו שוב בראשו בעודו מקלל אותו.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: זה השוטר שתועד תוקף נהג משאית פלסטיני בירושלים
הפלסטיני שהותקף בידי שוטר לוואלה! NEWS: "פחדתי שהוא יירה בי"
המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגח בפניו בעודו מקלל אותו. כהן תוקף את שוויקי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתיאור המקרה עולה כי כהן התייצב למשמרת במשרדי היס"מ המצויים בשכונת ואדי אל-ג'וז במזרח ירושלים ביום שלישי שעבר. הוא החנה את מכוניתו הפרטית בחניון עפר בסמוך למשרד, המשמש גם מבקרים במשרד הפנים. בסוף המשמרת, בשעה 23:00, שב לחניון והבחין כי נגרם נזק למכוניתו נזק.

לפי כתב האישום, כהן גמל בלבו לאתר את הנהג הפוגע ולהשתמש במאגר המשטרתי לשם כך. "למחרת פנה למוקד הביטחון של משרד הפנים, וביקש מהקב"ט לבדוק את המצלמות הפונות לחניון על מנת לאתר את מי שגרם נזק לרכבו. הנאשם הבחין כי הנזק לרכבו נגרם על ידי משאית, וכן עלה בידו לזהות את לוחית הזיהוי של המשאית. לאחר מכן, תוך ניצול נגישותו למאגר המשטרתי, ושלא במסגרת תפקידו, בדק במסוף המשטרתי במשרדו את פרטי הבעלים של המשאית לפי המספר שעל לוחית הזיהוי".

יומיים לאחר מכן, ביום חמישי בשעה 06:45, הגיע כהן לחניון וזיהה את המשאית חונה שם. לפי כתב האישום, הוא עלה למשרדו, ומשראה דרך חלון המשרד כי אדם מניע את המשאית הוא מיהר חזרה לחניון על מנת לבקש את פרטיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משה כהן, השוטר שתועד תוקף נהג משאית בירושלים. אחמד טוויל, צילום מסך
ניצל את תפקידו כדי לברר פרטים במסוף המשטרתי. כהן/צילום מסך, אחמד טוויל

כשהגיע למשאית, נכתב באישום, הורה לשוויקי לרדת מהמשאית תוך שהוא מגדפו. המתלונן מילא אחר הוראתו, אך עוד בטרם פנה אליו, כהן הכה אותו בפניו. לאחר מכן הטיח בו כי לא השאיר פתק אחרי התאונה, ובין השניים התפתח דין ודברים קולני מלווה בתנועות ידיים. במהלך הוויכוח איים כאמור שוויקי על כהן, וזה תקף אותו שוב. שוויקי אחז בראשו והתכופף שלא במטרה לתקוף, בעוד כהן מכה בו בבטן באמצעות ברכו. לאחר מכן הוא הכה אותו שוב בראשו.

כהן לא חדל ממעשיו גם כשניסו להפריד בין השניים. לפי כתב האישום, לאחר שתקף את שוויקי הגיע למקום א.ט., שניסה להתערב בנעשה. בתגובה, גידף אותו כהן ותקף אותו במקומות שונים בגופו. בין השניים התפתח עימות עד שאדם אחר, שהיה במקום, הפריד ביניהם. בהמשך נשען שוויקי על צד המשאית בסמוך למושב הנהג, כשהוא עם גבו למתרחש, וכהן חזר אליו ובעט בו בגופו. כתוצאה מכך נגרמו לא.ט. נפיחות ושטף דם מתחת לעין ימין ושפשופים על החזה.

מארגון "יש דין", המייצג את שוויקי, נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע של אלימות משטרתית. על מח"ש ובית המשפט להתייחס למקרה בחומרה הנדרשת ולהעביר מסר חד וברור נגד אלימות משטרתית. עם זאת, היינו מצפים ליעילות כזאת גם במקרים שלא זוכים להד תקשורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully