וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: אין הוכחות לכך שכספי סיוע ממשלתיים לעזה הועברו לחמאס

30.3.2017 / 10:48

הממשלה בחנה את הסוגיה עקב מעצרו של מוחמד חלבי, מנהל סניף עזה בארגון World Vision, הנאשם בהעברת עשרות מיליוני דולרים מתקציב הארגון לתועלת חמאס, וקבעה: אין עדות לכך שכספי אוסטרליה שימשו את חמאס. עם זאת, הודיעה כי לא תמשיך לתרום לארגון עד סיום משפטו של חלבי

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

ממשלת אוסטרליה הודיעה היום (חמישי) כי לא נמצאו הוכחות לכך שכספים שתרמה לארגון הסיוע ההומניטרי World Vision הפועל ברצועת עזה הועברו לחמאס. זאת, לאחר שבאוגוסט האחרון נעצר בישראל מוחמד חלבי, מנהל סניף עזה בארגון, בחשד שגויס כסוכן סמוי של חמאס והעביר עשרות מיליוני דולרים מתקציב ארגון הסיוע לתועלת ארגון הטרור.

בתגובה למעצר, השעתה אוסטרליה את המימון שסיפקה ל-World Vision. למרות הצהרת הממשלה כי לא קיימות ראיות להעברת התרומות לחמאס, משרד החוץ והסחר האוסטרלי הודיע כי עד לסיום משפטו של חלבי לא תשוב לתרום לארגון.

"משרד החוץ והסחר בחן את ניהול הכספים שהעביר ל-World Vision הפועל בשטחים פלסטיניים. הבחינה לא חשפה שום עדות להסטה של כספי ממשלה", נמסר. "עם זאת, תרומות אוסטרליה לארגון יישארו מושעות עד שנבין את טיב האישומים נגד חלבי ואת בדיקתו הפנימית של הארגון את הסוגיה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
ההערכה בישראל: חמאס ינסה לנקום את חיסול הבכיר בפיגוע בגדה בפסח
מחשש להחדרת סוכני חמאס: שב"כ מצמצם מתן אישורי כניסה מעזה

מוחמד חלבי, גויס על ידי חמאס כסוכן בארגון סיוע הומניטארי וורלד ויז'ן. אתר WV, צילום מסך
חלבי/צילום מסך, אתר WV

גרמניה השעתה גם היא את העברת הכספים לארגון באוגוסט האחרון לאחר מעצרו של חלבי, שהכספים שהעביר לחמאס סייעו לכאורה בבניית מנהרות וברכישת כלי נשק. עחלבי נעצר ב-15 ביוני בפעילות משותפת של שב"ס, צה"ל ומשטרת ישראל. בחקירתו בשב"כ הודה כי פעל בשירות הזרוע הצבאית של חמאס מתוך ארגון הסיוע ההומניטרי ושניצל את תקציב ומשאבי הארגון לתועלתה. ארגון חמאס מצדו הכחיש כל קשר לחלבי ומסר כי "לחלבי אין, ולא היה מעולם, קשר לארגון חמאס".

גם ארגון World Vision הדגיש שהוא מתנער מכל תמיכה ישירה ועקיפה בחמאס, ובכוונתו לעבוד באופן שקוף ומתואם עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כנדרש. בהודעת הארגון נכתב כי "בהתבסס על המידע שבידנו, אין לנו כל סיבה להאמין כי האישומים נכונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוחמד חלבי, גויס על ידי חמאס כסוכן בארגון סיוע הומניטארי וורלד ויז'ן. הגשת כתב אישום בבית משפט מחוזי באר שבע. בני בן סימון
חלבי בבית המחוזי בבאר שבע, אוגוסט/בני בן סימון

WV הוא ארגון נוצרי כלל עולמי, שעיקר מטרתו – לפי אתר הארגון – הוא יצירת עתיד טוב יותר לילדים בעיקר ולקהילות בכלל במקומות עניים יותר. "ב-15 ביוני 2016, מוחמד חלבי, מנהל התפעול של WV בעזה, נעצר במחסום ארז כשהיה בדרכו לביתו מפגישות שגרתיות", נכתב בהודעת הארגון. "הוא הוחזק ללא גישה לביקורי משפחתו או יועץ משפטי כמקובל במחוק. אתמול התבשרנו כי מעצרו הוארך בשבוע עד יום ראשון הבא, 3 ביולי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully