וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ליועמ"ש: "אם נתניהו ימשיך להתעסק בתאגיד - אעתור לבג"ץ"

30.3.2017 / 8:00

בעוד ראש הממשלה עסוק במציאת פתרון למשבר תאגיד השידור הציבורי, חרף הרחקתו מתיק התקשורת עקב ניגודי עניינים, יו"ר האופוזיציה טוען כי מדובר "בביזוי בית המשפט העליון". במכתב ששיגר הרצוג ליועמ"ש ולמבקר המדינה, הוא דורש להטיל הגבלות על נתניהו לאור עיסוקו בנושא

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שיגר הבוקר (חמישי) מכתב התראה רשמי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמבקר המדינה יוסף שפירא לפני פנייה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני כשבוע וחצי, פנה בדרישה לקבוע הגבלות על נתניהו בעיסוקו בתחום התקשורת, לאור משבר תאגיד השידור הציבורי. "למרות הזמן שעבר וחרף העובדה כי בפועל ממשיך נתניהו לעסוק בתחום התקשורת, תוך התעלמות מוחלטת ובוטה מניגודי העניינים בהם הוא מצוי", כתב הרצוג.

בימים האחרונים קיבלו עורכי דינו של הרצוג, שמעון בראון וערן מירנברג, תשובה ממשרד מבקר המדינה, שלפיה "הטיל בהסדרת מצב של חשש לניגוד עניינים מסור לסמכותו של היועמ"ש, אך המבקר ביקש להעביר לידיו את המשך ההתכתבות עם משרד המשפטים בנושא". עם זאת, ממשרדו של מנדלבליט לא נמסרה תגובה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בטבריה: "ראיתי אותו מחזיק את הראש במגבת – ופשוט הולך"
"מאורע היסטורי": דיוויד פרידמן הושבע לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. נועם מושקוביץ ואמיל סלמן, עיבוד תמונה
"התעלמות מוחלטת ובוטה מניגודי העניינים בהם הוא מצוי". נתניהו והרצוג/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ ואמיל סלמן

לדברי הרצוג, התנהלותו של נתניהו בנושא תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור "מעקרת מתוכן את הודעתו על התפטרותו מתפקיד שר התקשורת". לדבריו, "נתניהו מבזה את בית המשפט העליון ומנצל את תפקידו כראש ממשלה, על מנת להמשיך לפעול ולהוביל מהלכים רבי השפעה להפיכת השידור הציבורי לשידורי הליכוד בישראל".

לפני כחודש העביר נתניהו את תיק התקשורת לידי השר צחי הנגבי לשלושה חדשים בשל שתי עתירות שהוגשו לבג"צ מטעם הרצוב והתנועה לאיכות השלטון. העתירות עסקו בכהונתו כשר התקשורת לאור החקירות המתנהלות נגדו, במסגרתן חשוד שקיים קשרים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בכך, טוען הרצוג כי נתניהו מתעלם מפסיקת בג"ץ ומתערב בכל זאת בסוגיית התאגיד. בשבוע החולף קיים נתניהו חמש פגישות עם שר האוצר משה כחלון, אולם הנגבי לא השתתף באף אחת מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully