וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד השמאל בצרפת מאבד תמיכה במפלגתו - ותוקף: "מכה לדמוקרטיה"

ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס הצטרף לשורת בכירים במפלגה הסוציאליסטית שהכריזו על תמיכה במועמד המרכז לנשיאות עמנואל מקרון - ולא באיש המפלגה בנואה המון. שר ההגנה: "מכבד את השקפתו, אבל הוא לא מציאותי"

צילום: רויטרס

מועמד השמאל לנשיאות צרפת בנואה המון יצא אתמול (רביעי) נגד הכרזתו של חבר מפלגתו, ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס, שהודיע על תמיכתו במועמד המרכז לנשיאות עמנואל מקרון. ואלס, שהפסיד להמון בבחירות המקדימות של המפלגה הסוציאליסטית לפני כחודשיים, מצטרף לשורת בכירים ממפלגת השמאל שהביעו תמיכה במועמד המרכז, במקום במועמד המפלגה.

"זוהי מכה לדמוקרטיה", טען אתמול המון, בדברים שנשא במטה הבחירות שלו בפריז. הוא הביע את אכזבתו מהצעד של ראש הממשלה לשעבר ואלס, וקרא למצביעי השמאל ולמועמד הקומוניסטי ז'אן לוק מלנשון להתאחד מאחורי מועמדותו, לקראת סיבוב ההצבעה הראשון, שייערך ב-23 באפריל.

עוד בוואלה! NEWS:
חיבוק מרוסיה לפני הבחירות: לה פן נפגשה עם פוטין במוסקבה
ממשיך להסתבך: מועמד הימין בצרפת חשוד גם בהונאה ובזיוף
צרפת: שר הפנים התפטר אחרי שנחשף כי העסיק את בנותיו בפרלמנט

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הכריז על מועמדותו בבחירות לנשיאות המדינה. רויטרס
"דקירה בגב". מנואל ואלס/רויטרס

המון טען כי תמיכה של אנשי מפלגתו במקרון היא "מעשה בגידה", והוסיף כי הוא שואב את כוחו מהמצביעים שהביאו לו את הניצחון בפריימריז של המפלגה. "המצטרפים למקרון דוקרים אותי ואת המפלגה בגב, לא הם אלה שהביאו לי את ניצחוני", האשים, והבהיר: "שני מיליון מצביעים עשו זאת".

ואלס, מצדו, נימק את התמיכה במקרון באומרו שהוא המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח את מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, מנהיגת "החזית הלאומית". לדבריו, "אסור לנו לקחת שום סיכון לגורלה של הרפובליקה, אצביע עבור עמנואל מקרון".

גם שר ההגנה ז'אן איב לה דריאן הביע את תמיכתו במקרון, ולא בחבר מפלגתו המון. הוא הסביר: "אני מכבד את השקפתו של המון, אך תפיסותיו אינן ריאליות, ואינן יכולות לצאת אל הפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנואה המון מדבר במטה הבחירות שלו בפריז, 29 במרץ 2017. רויטרס
מדשדש בסקרים. בנואה המון, מועמד הסוציאליסטים לנשיאות/רויטרס

מצבו של המון בסקרים מוסיף להיות רע יחסית, ודעותיו שנחשבות לקיצוניות למדי בתוך המפלגה הסוציאליסטית מבריחות מצביעים לעברו של מועמד המרכז מקרון. לפיכך, על פי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, גורמים בהנהגת המפלגה מתמקדים כעת בצמצום נזקים בקמפיין הנשיאותי ובהפניית משאבים למערכת הבחירות לפרלמנט, שתיערך בחודש יוני הקרוב, מעט אחרי שפרנסואה הולנד יפנה את מקומו בארמון האליזה.

בשנים האחרונות ספגו הסוציאליסטים תבוסות מרות בבחירות המקומיות במדינה. חוסר הפופולריות של המפלגה הגיע לשיא כאשר הנשיא הולנד הפך לנשיא המכהן הראשון מאז מלחמת העולם השנייה שלא העמיד את עצמו לבחירה מחדש, וזאת בשל שיעורי תמיכה נמוכים.

מועמד המרכזת לנשיאות צרפת עמנואל מקרון באירוע בחירות באוניברסיטת ליל, 14 במרץ 2017. AP
"אי אפשר לקחת סיכון". עמנואל מקרון, מועמד המרכז לנשיאות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully