וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו שפיר בראש, נאוה בוקר בתחתית: המדד החברתי של חברי הכנסת

30.3.2017 / 6:15

עם סגירת מושב החורף של הכנסת פרסם ארגון "המשמר החברתי" את סיכום פעילות הח"כים. את הרשימה מובילים חברי הכנסת וסיעות האופוזיציה. המובילים מבין השרים: יואב גלנט וגילה גמליאל

אירוע פתיחת הקמפיין של אראל מרגלית בתל אביב. ניב אהרונסון
זוהי הפעם הראשונה שאישה תופסת את המקום הראשון במדד. שפיר/ניב אהרונסון

מושב החורף של הכנסת הגיע לסיומו בשבוע שעבר, והיום (חמישי) מפרסם ארגון "המשמר החברתי" את סיכום הפעילות החברתית של 120 חברי הכנסת במשכן. מהתוצאות שפורסמו עולה כי חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני הגיעה למקום הראשון במדד החברתי, חבר הרשימה המשותפת ח"כ דב חנין התברג במקום השני, אחריו ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני ומיכל רוזין מסיעת מרצ. את החמישייה הראשונה סוגר נחמן שי מהמחנה הציוני. האחרונים במדד – ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) ויעקב אשר (יהדות התורה).

זוהי הפעם הראשונה שאישה תופסת את המקום הראשון במדד. שפיר החליפה את ח"כ שמולי שהתברג שלוש פעמים בראש המדד והפעם ירד למקום השלישי. המדד החברתי מורכב מניקוד שמעניקים פעילי הארגון לחברי הכנסת בעבור כל הצבעה בעד הצעת חוק חברתית בתחומי הדיור, הכלכלה, הבריאות, הרווחה והתעסוקה, החינוך והדמוקרטיה. לחברי כנסת שמצביעים נגד הצעות בנושאים אלה יורדת נקודה, ובסוף המושב משקללים במשמר החברתי את כלל הנקודות ומפרסמים דוח מסכם.

ח"כ נאוה בוקר, הליכוד. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
חולקת את המקום האחרון עם ח"כ ועקב אשר. בוקר/נועם מושקוביץ

שיטת החישוב של המשמר החברתי טומנת בחובה בעיה, שכן היא נותנת מראש עדיפות לחברי האופוזיציה, אשר אינם מחויבים במשמעת קואליציונית, ויכולים להצביע בעד כל הצעה חברתית, במנותק מהשלכותיה התקציביות. לפיכך, נוצר מצב שבוודאי אינו משקף נאמנה את המציאות בשטח, ולפיו הנציגה הראשונה של הקואליציה היא חברת הכנסת מירב בן ארי שהגיעה רק למקום ה-56.

עוד עולה מהדוח, כי ח"כ עמיר פרץ, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הגיע למקום ה-58 מבין חברי הכנסת ובכך הפך לחבר הכנסת הכי פחות חברתי באופוזיציה. גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, זוכה לציון נמוך מאוד. הוא הגיע רק למקום ה-56 מבין חברי הכנסת, אחד לפני האחרון מבין חברי הכנסת באופוזיציה, עם השתתפות בעשר מתוך 132 מההצבעות בנושאים חברתיים. שני מועמדים נוספים לראשות מפלגת העבודה יו"ר המפלגה יצחק הרצוג וח"כ אראל מרגלית תפסו מקומות נמוכים במדד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרצ הגיעה למקום הראשון בדירוג הממוצע של המפלגות במדד החברתי, ואחריה, לראשונה, הרשימה המשותפת שארבעה מחבריה התברגו בעשירייה הראשונה. אחריה, בפער קטן, המחנה הציוני ובמקום הרביעי מבין המפלגות, ממוקמת יש עתיד. היא תפסה את מקומה הנמוך ביותר מבין מפלגות האופוזיציה בשל נוכחות דלה של מרבית חבריה בהצבעות.

בקואליציה הח"כים שזכו לציונים הגבוהים ביותר הם ארבעת חברי מפלגת כולנו – מירב בן ארי, טלי פלוסקוב, אכרם חסון ורועי פולקמן. ואל סוף המדד הכללי הגיעו חברי הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה, נאוה בוקר, ז'קי לוי, ציפי חוטובלי, איוב קרא ומיקי זוהר מהליכוד. האחרון הגיש לא מעט הצעות חוק חברתיות, אך הצביע נגד שתיים מהן ונמנע בהצבעה על שמונה נוספות. חברת הכנסת בוקר הצביעה נגד הצעת חוק אחת שהגישה ונעדרה מהצבעות על שבע מהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השרים שזכו לציונים הגבוהים ביותר הם יואב גלנט, ישראל כץ וגילה גמליאל. לעומתם, לתחתית הרשימה הגיעו זאב אלקין ואופיר אוקינס מהליכוד.

"המטרה שלנו היא להשפיע על חברי הכנסת ולגרום להם להצביע באופן שמקדם ערכים חברתיים", אומר ממלא מקום מנכ"ל המשמר החברתי ארן רונדל, "לכן אנחנו מפרסמים את המדד החברתי, שמראה שוב ושוב שלחברי הכנסת יש שליטה על האופן שבו הם מצביעים למרות המשמעת הקואליציונית. ניתן לראות זאת בהבדל בין אופן ההצבעה של חברי כנסת בליכוד, שנצמדו לאינטרסים של הממשלה, לח"כים מכולנו שלעתים התאמצו להצביע באופן חברתי, בין ח"כים באופוזיציה שהגיעו לרוב ההצבעות לאלה שבקושי הגיעו. להבדלים הללו יש השפעה על החקיקה בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully