וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההחלטות נגד ישראל: ישראל תקצץ שני מיליון דולר מתקציב האו"ם

29.3.2017 / 22:52

נתניהו הורה למשרד החוץ על קיצוץ נוסף מהתקציב, שעמד בעבר על 11 מיליון דולר, ובעקבות ההחלטות שאומצו בחודשים האחרונים - יעמוד השנה רק על 3.7 מיליון דולר. משרד החוץ: "תיקון האפליה האובססיבית כלפי ישראל באו"ם"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הנחה הערב (רביעי) את משרד החוץ לקצץ שני מיליון דולר מתשלומי ישראל למוסדות האו"ם, על רקע ההצעות העוינות לישראל שאומצו לפני מספר ימים על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. התקציב השנתי שישראל מעבירה למוסדות האו"ם עומד על קצת יותר מ-11 מיליון דולר, אך אחרי שני הקיצוצים מתחילת השנה, ב-2017 יועברו רק 3.7 מיליון דולר.

שני מיליון דולר שקוצצו הפעם, ישמשו לדברי משרד החוץ להעמקה והרחבה של פרויקטים ישראליים בתחום הסיוע הבינלאומי, ויושקעו במדינות מתפתחות אשר תומכות בישראל במוסדות הבינלאומיים. עוד נמסר כי "החלטה זו מהווה חלק מהמערכה הישראלית יחד עם ידידותיה, ובראשן ארצות הברית, לתקן את האפליה האובססיבית כלפי ישראל באו"ם ובסוכנויותיו".

בתחילת ינואר קוצצו שישה מיליון דולר, כחלק מצעדי המחאה של ירושלים בעקבות החלטה 2334 של מועצת הביטחון שמגנה את ההתנחלויות. הקיצוץ הקודם היה בגובה הסכום השנתי שהאו"ם מעביר לחמישה גופים הפועלים תחת חסותו בנושאים פלסטיניים. מדובר בסוכנויות ובמחלקות העוסקות בארגון כנסים וסמינרים בנושא הפלסטיני בעולם, קשר עם NGO אחרים בנושא, הפקת דוחות על ישראל, הפצת מידע וקשר עם עיתונאים תחת חסותו הרשמית של האו"ם. בין היתר, מדובר במחלקה לזכויות פלסטינים, תוכניות מידע מיוחדות בנושא הפלסטיני במחלקת קשרי הציבור של האו"ם, וועדה מיוחדת שחוקרת את "השפעת הפעילות הישראלית על זכויות האדם של הפלסטינים".

חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully