וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה אחרי "חומת מגן": אוגדת איו"ש ביצעה תרגיל עם כל חטיבותיה

30.3.2017 / 0:09

התרגיל נמשך ארבעה ימים והתקיים בהיקף הרחב ביותר בחמש השנים האחרונות. הכוחות תרגלו תרחישים כמו אירועי דריסה, דקירה ופיגועים ונפרשו על כל הגזרה. מפקד האוגדה: "שיפור משמעותי במוכנות לחירום"

אוגדת איו"ש סיימה אתמול (רביעי) תרגיל שנמשך ארבעה ימים וכלל את כל חטיבות האוגדה, את גדודי המילואים של החטיבות וכן תרחישים כמו דקירה, דריסה ופיגוע. במהלך התרגיל, שנערך בדיוק 15 שנה לאחר תחילת מבצע "חומת מגן", בוצעו תרגולים בהיקף הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות.

התרגיל נפרש על כלל גזרת איו"ש, ובמהלכו גדוד המילואים של חטיבת יהודה ביצע פעילות מבצעית רחבה לאיתור אמצעי לחימה בגזרתם יחד עם שאר גדודי חטיבת יהודה בלילה שבין שני לשלישי, בחברון ובכפר בני נעים הסמוך. במהלך הפעילות נתפסו שני כלי נשק בייצור עצמי, מחסניות, מכלולים, מדפסים לנשק, חומרי הסתה, ציוד צבאי ותחמושת רבה מסוגים שונים.

במסגרת התרגיל, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בליווי מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, קיים הערכת מצב לאור תפקוד הכוחות בתרגיל ושמע סקירה מפי המפקדים על יכולות האוגדה בתחום המודיעין בחירום. בסוף התרגיל סיכם מפקד האוגדה, תא"ל ליאור כרמלי, ואמר: "מדובר בתרגיל חשוב לנוכח האתגרים באוגדת יהודה ושומרון. כוחות האוגדה בסדיר ובמילואים ביצעו בשבוע האחרון תהליך משמעותי בשיפור המוכנות לחירום ולתרחישים שונים".

(עדכון ראשון: 23:06)

אוגדת איו"ש יצאה לתרגיל של 4 ימים בהשתתפות כל החטיבות. דובר צה"ל
"תרגיל חשוב לנוכח האתגרים באוגדה"/דובר צה"ל
כוח צה"ל במהלך פעילות לאיתור נשק ואמצעי לחימה אחרים בחברון, 27 במרץ 2017. ניב אהרונסון
הכוח בפעילות לאיתור אמצעי לחימה ביהודה ושומרון/ניב אהרונסון
כוח צה"ל במהלך פעילות לאיתור נשק ואמצעי לחימה אחרים בחברון, 27 במרץ 2017. ניב אהרונסון
חיפוש אמל"ח במסגרת הפשיטות/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully