וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה פגישתם החמישית של כחלון ונתניהו השבוע: "אין הסכמות"

29.3.2017 / 19:55

ראש הממשלה ושר האוצר נועדו בניסיון לגשר על הפערים במשבר בעקבות אי-ההסכמות בעניין הקמת תאגיד השידור הציבורי. נתניהו מעוניין לדחות את עליית התאגיד בחודש-חודשיים אך כחלון מתנגד

צלמים זמניים מורשים

(עובדי רשות השידור תוקפים את רכבו של יו"ר ההסתדרות בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת, היום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו היום (רביעי) בפעם השנייה היום והחמישית השבוע, בניסיון לגשר על הפערים במשבר הקואליציוני סביב עליית תאגיד השידור הציבורי. לדברי גורם הבקיא במגעים, עדיין אין הסכמות בין השניים.

על הפרק נמצאים מגוון פתרונות שימזגו ויאחדו בין תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור, וכן שינויים בפיקוח ושליטה על הנהלת התאגיד. ואולם, חלק גדול מההצעות נתקל בהתנגדות משפטית. בשלב זה ראש הממשלה מעונין לדחות בחודש או בחודשיים את עליית שידורי התאגיד, אך שר האוצר מתנגד עדיין לדחייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
עדיין בלי הסכמות. נתניהו וכחלון/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

בתום הפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום, אמר גורם המעורב במגעים כי "יש רצון טוב לסיים, אבל עדיין לא מצליחים להגיע לפתרון מוסכם". בימים האחרונים נבחנו מתווים לשילוב של חלקים מרשות השידור בתוך התאגיד, הדחת ראשי התאגיד, הגברת והחמרת הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש שמקדם נתניהו.

עד כה, מגבלות משפטיות הקשו על מציאת כל פתרון שיספק את שני הצדדים וגם לוחות הזמנים הצפופים עד לעליית התאגיד בסוף אפריל. לפי ההערכה בקואליציה, כל ניסיון למזג את התאגיד ורשות השידור ידרוש דחייה בהפעלת התאגיד, אך בסביבת כחלון אמרו בימים האחרונים כי הוא אינו מסכים לדחייה.

לדברי גורם בקואליציה, הצדדים ממתינים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע להבנות שנמצאות על השולחן, שנתקלות בהתנגדות שעיקרה נוגע לחוק התקשורת שמקדם נתניהו. לפי החוק, תוקם מועצה מפקחת אחת על השידורים המסחריים והציבוריים, והתאגיד יוכפף לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully