וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל השימוע אליו זומנו ראשי הישיבה בעלי עקב דברי לוינשטיין

29.3.2017 / 16:28

השימוע לרב אלי סדן ויגאל לוינשטיין בוטל בעקבות חוות דעת של המשנה ליועמ"ש לפיה לא ניתן לשלול הכרה במכינה. שימוע נפרד שתוכנן בנושא מכסות דחיית גיוס לתלמידי הישיבה נותר בעינו

עריכה: ורד לידני

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, הודיע היום (רביעי) לראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, על ביטול זימונו לשימוע שתוכנן לו ולשותפו לניהול המכינה, הרב יגאל לוינשטיין, בעקבות התבטאויותיו של האחרון בנושא שירות נשים בצה"ל. זאת בעקבות חוות דעת של המשנה ליועמ"ש ולפיה אי אפשר לשלול הכרה בהסדר. עם זאת, על פי ההודעה שימוע נפרד שתוכנן בנושא מכסות דחיית גיוס לתלמידי המכינה נותר בעינו. מאז הקמת המכינה בעלי היא לא הייתה כפופה למכסות וכל מי שרצה להישאר היה נשאר ללא הגבלה. כעת מבקשים לשנות את זה על בסיס עיקרון השוויון.

"ללא כל קשר להתבטאויות האמורות של הרב לוינשטיין", נכתב במכתב ששלח אדם לסדן, "בכוונת שר הביטחון לבטל את ההבחנה הנהוגה היום בין מוסדות בני דוד עלי לבין המכינות הקדם צבאיות האחרות בעניין אי ההגבלה של המכינה במכסות דחיית גיוס לחניכים שנה ב' ובמכסות המעבר של החניכים בתוך מוסדות עלי ולמוסדות אחרים. זאת בשל הפגיעה בשוויון אל מול כלל המכינות הקדם צבאיות המוכרות בעניין זה".

עוד בנושא:
הרב לוינשטיין: "לא זלזלתי, נשים הן הסטארט אפ הטוב ביותר שנברא"
שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"
ליברמן לרב לוינשטיין: התפטר - או שאפסיק את ההכרה בעלי כמכינה

הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
"ההשתלחויות הקשות, החוזרות והנשנות פוגעות פגיעה קשה בצה"ל". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר זימן אדם את סדן ולוינשטיין לשימוע בגין כוונתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, "להסיר את ישיבת ההסדר בעלי מרשימת ישיבות ההסדר המוכרות". ליברמן התנה את קיום השימוע בהפסקת פעילותו של לוינשטיין בישיבה.

"כפי שנמסר לכם, ההשתלחויות הקשות, החוזרות והנשנות של הרב יגאל לוינשטיין נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, פוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השורות ובפיקוד על המשרתים", הבהיר אדם במכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בפני נערים העומדים להתגייס לחיל השריון בלשכת הגיוס בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
דרש את הפסקת פעילותו של לוינשטיין בישיבה. ליברמן/מגד גוזני

שלשום פרסם לוינשטיין מכתב הבהרה בו דחה את הטענות כי הוא מזלזל בנשים, אך ביקש להבהיר כי שגה בסגנון בו ביטא את דבריו בנושא שירות נשים בצבא. "אין לכך דבר עם השקפת עולמי. עבורי, האישה זה הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא הבורא בעולם. האישה מביאה את חכמתה הייחודית, את כישרון הבאת החיים ובניינם, יציקת היסודות הטבעיים והיחס העדין והמוסרי בחינוך הילדים", כתב לוינשטיין לתלמידיו.

לטענתו, "התנועה הפמיניסטית נטלה בעלות ובלעדיות על מעמד האישה על פי השקפת עולם שאינה עולה בקנה אחד עם היהדות. היא יצרה תודעה כאילו היא זו ששומרת על כבודן ומעמדן של הנשים, וממילא כל מי שיוצא נגדה בעצם יוצא נגד הנשים. הנשים נלקחו בשבי על ידי תנועה זו. אני טוען שמי שמדבר נגד הפמיניסטיות משחרר את הנשים מהשבי הפמיניסטי ונלחם למען מעלתן וכבודן של הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully