וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הברקזיט: הפרלמנט הסקוטי אישר משאל עם חדש על עצמאות

29.3.2017 / 10:00

ראש הממשלה סטרג'ן אמרה כי הנסיבות השתנו מאז המשאל הקודם לפני שלוש שנים. עם זאת, בלונדון, שהחלה באופן רשמי בתהליך העזיבה מהאיחוד, הבהירו כי לא יפתחו עמה במשא ומתן לקיום הצבעה חדשה בתוך שנתיים

צילום: מתוך הטוויטר של sky news, עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט של סקוטלנד הצביע אתמול בעבר קיום משאל עם חדש על עצמאות בשנה הבאה או ב-2019, אולם ממשלת בריטניה דחתה את ההצעה באופן מידי. זאת שעות ספורות לפני שראש הממשלה תרזה מיי חתמה על המכתב שמתחיל באופן רשמי את תהליך העזיבה מהאיחוד האירופי, המהלך שהוביל להחלטת אדינבורו להעלות הצעה חדשה להיפרדות מהממלכה, פחות משלוש שנים אחרי שרוב האזרחים דחו זאת.

המבוי הסתום מסבך עוד יותר את המצב הפוליטי בבריטניה, שצפויה להיכנס לתקופה של חוסר ודאות במהלך המשא ומתן על תנאי עזיבתה, שעשוי להימשך שנים. 69 מחוקקים בפרלמנט הסקוטי הצביעו בעד המהלך שנותן מנדט לראש הממשלה ניקולה סטרג'ן לבקש מלונדון לערוך משאל עם נוסף. 59 מחוקקים התנגדו. "לעם בסקוטלנד צריכה להיות זכות לבחור בין הברקזיט, שככל הנראה יהיה קשה במיוחד, לבין עצמאות שתאפשר לנו לבחור את המסלול שלנו", אמרה סטרג'ן לפני ההצבעה.

זמן קצר לאחר ההצבעה, הבהירה ממשלת בריטניה כי היא תסרב לשאת ולתת על ההצעה של סטרג'ן. "זה לא יהיה הוגן לבקש מתושבי סקוטלנד לקבל החלטה גורלית מבלי לספק להם מידע הכרחי על עתיד היחסים שלנו עם אירופה או כיצד תיראה סקוטלנד עצמאית", נמסר בהצהרה.

ב-2014, 55% מהבוחרים הצביעו נגד התנתקות מהממלכה, אולם ראש ממשלת סקוטלנד טוענת כי הברקזיט שינה את הנסיבות ואין לגרור אותם מחוץ לאיחוד האירופי בניגוד לרצונם.

ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן בפרלמנט, 28 במרץ 2017. רויטרס
רוצה להתנתק מבריטניה. ראש ממשלת סקוטלנד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully