וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחסום ווטש" ערך הרצאה בסמינר הקיבוצים; הסטודנטים: "בלתי מתקבל"

30.3.2017 / 0:11

הרצאה במסגרת "שבוע מגדר" מטעם נציגת הארגון, המתנגד לפעילות צה"ל בגדה המערבית, עוררה התנגדות בקרב סטודנטים שטענו כי "הפוליטיקה נכנסת לכל שיעור". מנגד, במכללה הבהירו: "ההרצאה לא נגעה בהיבטים פוליטיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: ארגון "שוברים שתיקה" ערך הרצאה בתיכון בת"א, המנהל זומן לשימוע, דצמבר 2016)

סטודנטים במכללת סמינר הקיבוצים התרעמו אתמול (רביעי) בעקבות קיום הרצאה של ארגון "מחסום ווטש". ההרצאה, שהתקיימה במסגרת שבוע מגדר במכללה, עסקה ב"תפקידים של נשים בהנהגה ובהובלת מאבקים לסיום סכסוכים". כחלק מפעילות הארגון, המזוהה עם השמאל, מתעדות נשים את פעילות צה"ל בגדה המערבית לנוכח התנגדותן לשליטה הישראלית באזור.

"הפוליטיקה נכנסת לכל שיעור בסמינר הקיבוצים. משתמשים בשבוע פוליטי להכניס ארגונים קיצוניים למכללה", טען אחד הסטודנטים. "בתור לוחם בצה"ל לשעבר ראיתי את נשות מחסום ווטש, הן רק הפריעו לנו לבצע את העבודה שלנו. לא יכול להיות שסטודנט ימני ירגיש שרק לשמאל נותנים לדבר ו'פוליטקלי קורקט' הוא רק לצד אחד". ליעד משה, הלומד גם כן במכללה, הוסיף כי הגעת נציגת הארגון להרצאה "בלתי מתקבלת על הדעת שארגון כזה ייכנס למוסד אקדמי".

עוד בוואלה! NEWS:
"בשבוע שעבר הוא בא להיפרד": מוחמד ואחמד נהרגו בתאונה ברומניה
שוטר ליום אחד: המחווה לה זכה נתן בן השש החולה בסרטן
הפנקסים הסודיים והעדויות: כך נחשפה פרשת עבירות המין במגזר החרדי

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"מכללת סמינר הקיבוצים דוגלת בחופש הביטוי". למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אלון שוורצר אמר כי "לא יעלה על הדעת שמוסדות הממומנים בכסף ציבורי ימשיכו בהדרה והטיה חד צדדית וינצלו את משאבי הציבור לשטיפת מוח ואינדוקטרינציה פוליטית". לטענתו, כל עוד מדובר בארגון המעורב בפעילות המחרימה את ישראל, אין לגיטימיות להופעת נציגיו בפני סטודנטים. "בישראל ישנם עשרות ארגוני נשים שפועלים לקידום מעמד האישה ולא מבזים את חיילות צה"ל. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי", קבע.

ממכללת סמינר הקיבוצים נמסר כי "שבוע המגדר המתקיים במכללת סמינר הקיבוצים, נועד להאיר זרקור ולעורר מודעות לסוגיות מגדריות המלוות אותנו לאורך חיינו במגוון רב של תחומים המעסיקים את החברה הישראלית. מבין 50 הרצאות שונות המתקיימות במהלך השבוע, אשר עוסקות בנושאים שונים כגון אלימות נגד נשים, נשים בתנ"ך, במיתוסים לגבי יופי ועוד, התקיימה גם הרצאתה של ד"ר נורה רש, מרצה בגמלאות של בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, שהשתתפה בשבוע המגדר מטעם ארגון 'מחסום ווטש'".

לטענת ההנהלה, "ההרצאה התמקדה במקומן של נשים בסכסוכים ביטחוניים ולא נגעה בהיבטים הפוליטיים לכאן או לכאן. מכללת סמינר הקיבוצים דוגלת בחופש הביטוי ובחשיפה למגוון דעות מכל קצוות החברה הישראלית".

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully