וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקים בחיי ילדים": כנס חירום לפתרון משבר הרופאים בהדסה עין כרם

חודש חלף מאז שהתפטרו שישה רופאים ומנהל המחלקה ההמטו-אונקולגית בשל מחלוקת עם ההנהלה, וטרם מונו להם מחליפים שיטפלו בכ-300 ילדים חולי סרטן. בקריאה לפתרון המשבר יזמו הורי הילדים כנס: "אם לא יינתנו תשובות – נעתור לבג"ץ". ליצמן ומנכ"ל משרדו נעדרו

עריכה: שניר דבוש

כנס חירום נערך הערב (שלישי) בירושלים בהשתתפות כ-200 אנשים בעקבות התפטרות ששת רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם לפני כחודש. את הכנס יזמו הורי 300 הילדים המטופלים במחלקה. לאירוע הוזמנו שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אך הם לא הגיעו. מלבד זאת, פנייה ציבורית נפתחה באתר "הדסטראט" במטרה לגייס 40 אלף שקלים לטובת עתירת ההורים לבג"ץ.

לדברי ההורים, תחינותיהם בפני השר ליצמן לקבלת פתרונות טרם נענו ובשיחות עם מנכ"ל בית החולים זאב רוטשטיין, הבטיח להם האחרון כי הטיפול לא ייפגע וימונו רופאים חדשים במחלקה. ואולם, בחלוף חודש מהגשת מכתבי ההתפטרות, טרם אוישו התפקידים, למעט ד"ר גל גולדשטיין שינהל את המחלקה החל מחודש יוני במקומו של המנהל שהתפטר ד"ר מיקי ויינטראוב.

עוד בוואלה! NEWS:
"בשבוע שעבר הוא בא להיפרד": מוחמד ואחמד נהרגו בתאונה ברומניה
מסע שורשים ראשון לנוער באתיופיה: "אפגוש את אבא אחרי עשור"
"הרגו אדם כי רצה שקט": אב ובנו שדקרו למוות את שכנם נידונו למאסר

פאר מזרחי ורענן בן גיגי בכינוס חירום של מטופלי המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם ירושלים, 28 במרץ 2017. דלית נגר, מערכת וואלה! NEWS
"ללא צוות רפואי תומך אנחנו אבודים". הכנס בירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דלית נגר

לטענת גורמים המעורים בנושא, בתי חולים ברחבי הארץ קיבלו הודעה לא רשמית שלא לקלוט לשורותיהם את ששת הרופאים שהתפטרו, כדי ללחוץ עליהם לחזור בהם מהחלטתם. בתוך כך, החליטו ההורים לעתור לבג"ץ נגד משרד הבריאות במטרה לפתוח מחלקה חדשה עם צוות זהה בבית החולים שערי צדק שבבירה. פתרון זה הועלה בידי הרופאים לפני כשלושה חודשים בפני ליצמן, אך סורבו ללא נימוק.

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון המייצג את ההורים מול הנהלת בית החולים בעתירת בג"צ שתוגש, אמר בכינוס "צר לי מאד שהשר ליצמן בחר לא לבוא למרות שהוזמן. הוא לא רואה את ההורים ואת הילדים וזה חבל לי. כולי תקווה שימצא פיתרון". לדבריו, "בשיחת טלפון שערכתי אתמול בערב עם פרופ' רוטשטיין, הוא אמר שלא ימנע ממשפחות או מרופאים לעבור לשערי צדק".

מיכל פולקה, אמה של נועה בת ה-10 המטופלת במחלקה זה שמונה שנים בעקבות גידול בראשה, אמרה לוואלה! NEWS כי "איפה שהרופאים יסכימו להיות – לשם נלך. אנחנו לא צד במאבק ביניהם לבין ההנהלה, אנחנו רק רוצים שיטפלו בילדנו". לדבריה, "זאת חוויה מאוד קשה לגלות שלילדה שלך יש סרטן במוח ולדעת שהיא סובלת מכאבים. אם אין לך צוות רפואי תומך – את אבודה. אנחנו נאבקים למען הילדים, זה גיהינום להיות מטופלים מחוץ לעיר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פאר מזרחי ורענן בן גיגי בכינוס חירום של מטופלי המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם ירושלים, 28 במרץ 2017. דלית נגר, מערכת וואלה! NEWS
"רוצים להמשיך לקבל את הטיפול הרפואי אצל הרופאים שמכירים אותנו"/מערכת וואלה! NEWS, דלית נגר

שלמה בן דור, אב לנחוניה בן ה-6, הנמנה עם מארגני הכנס, סיפר כי "אין לנו מושג מה הולך להיות בחודש יוני, ביום שאחרי עזיבתם. ליצמן וסימן טוב לא מוכנים לשמוע אותנו, אף אחד לא נותן תשובות". לדבריו, "יכול להיות שנפנה לבג"ץ להחליט בסוגיה הזו. אנו סומכים על הרופאים האלה בצורה בלתי רגילה והילדים שלנו תלויים בהם. זה קשר מציל חיים. מישהו פה משחק בחיי ילדים חולים וזה הדבר הכי ציני שאפשר לעשות. הניסיון להציג את הרופאים כ'נוטשים' הוא ציני ואכזרי, הם מלאכים".

רענן בן גיגי, בן 17 החולה בסרטן המעי הגס, סיפר כי "הרופאים למדו להכיר אותנו אישית ואנו מרגישים שהם נלחמים על החיים שלנו, לא רק כרופאים אלא כבני משפחה ממש. לא מדובר פה במשחק, מדובר פה באיכות הטיפול והצלחתו. מדובר פה בחיים שלנו. אותנו לא מעניינים מאבקים פנימיים בין מנהלים, אנחנו רק רוצים להמשיך לקבל את הטיפול הרפואי אצל הרופאים שמכירים אותנו".

משה בניטה, ממובילי המאבק אמר: "בני שנפטר מהסרטן לפני שנתיים טופל במחלקה על ידי הרופאים המלאכים האלו. כל מי שעבר תחת ידיהם האמונות של מנהל המחלקה פרופ' ויינטראוב והצוות שסביבו לא יכול להעלות על בדל מחשבתו את סגירת המחלקה במתכונתה הנוכחית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully