וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נפגש עם פוטין: "התחממות היחסים לא תפגע במדינות אחרות"

נשיא רוסיה כינה את איראן "שכנה טובה ושותפה אמינה ויציבה" בפתח פגישתם בקרמלין, במהלך הנסיעה הרשמית הראשונה של מקבילו מטהראן. נציגים משתי המדינות חתמו על 14 מזכרים לשיתוף פעולה כלכלי, כולל בתחום הגז הטבעי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני נועד היום (שלישי) במוסקבה עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. בפתח הפגישה, בירך פוטין את רוחאני ואת שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שהתלווה אליו לביקור בן היומיים במוסקבה, וכינה את טהראן "שכנה טובה ושותפה אמינה ויציבה". הפגישה מגיעה יום לאחר פגישתם של רוחאני וזריף עם ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב.

"זהו הביקור הראשון שלנו השנה במדינה זרה, ואנחנו שמחים להגיע לרוסיה", הבהיר רוחאני. "זו עדות להתפתחות היחסים בינינו, שהגיעו בשלוש וחצי השנים האחרונות לרמת חדשה של שיתוף פעולה". לדבריו, "צברנו ניסיון רב במאבקנו המשותף בטרור ובאיום הסמים, ומטרתנו העליונה היא לחזק את השלום והיציבות באזור". רוחאני הבהיר: "התפתחות היחסים בינינו לא מכוונת נגד מדינות אחרות".

עוד בוואלה! NEWS:
"תומכות בפשעי הציונים": איראן הטילה סנקציות על חברות אמריקניות
חיזבאללה, גרסת תימן: "איראן הגדילה את משלוחי הנשק לחות'ים"
לא צריך גרעין: האביב הערבי התנדף והשאיר אחריו רק את איראן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני בפגישה בקרמלין במוסקבה, 28 במרץ 2017. רויטרס
"שיתוף פעולה מוצלח". רוחאני ופוטין, היום/רויטרס

במהלך הפגישה, דנו המנהיגים בהעמקת יחסי המסחר והאנרגיה, ובסוגיות אזוריות ובינלאומיות, בראשן המלחמה בסוריה. רוחאני אישר בתום הפגישה כי שיחות השלום הסוריות בקזחסטן יימשכו. "שיתוף הפעולה בינינו היה מוצלח כמעט בכל התחומים, כולל בזירה הבינלאומית, שם התמודדנו עם בעיות בינלאומית חמורות", הבהיר פוטין בפתח הפגישה.

כמו כן, בתום הפגישה נחתמו 14 מזכרים לשיתוף פעולה בילטראלי, כולל הסכם בין נציגי חברת האנרגיה הממשלתית של רוסיה, "גזפרום", לחברת הנפט הממשלתית של איראן לשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי. הנשיא פוטין הדגיש כי "בשנה האחרונה, היקף הסחר בין המדינות גדל ב-70% - הישג נגיד נוכח הקשיים הכלכליים שלנו".

נשיא איראן חסן רוחאני בפתח ביקורו במוסקבה, רוסיה, 27 במרץ 2017. רויטרס
בתחילת החודש נתניהו הזהיר את פוטין. רוחאני במוסקבה, אתמול/רויטרס

רק לפני פחות משלושה שבועות אירח פוטין את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. בתום הפגישה, אמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים: "הבהרתי לנשיא פוטין את ההתנגדות התקיפה שלנו להתבססות של איראן וגרורותיה בסוריה, הכוללת כוח צבאי ותשתיות צבאיות, לרבות ניסיון איראני להקים נמל ימי". לדבריו, "יש לדברים האלה השלכות חמורות על ביטחונה של ישראל".

"זה לא יהיה מקובל עלינו", הוסיף נתניה. "דיברנו גם על הניסיונות של איראן להעביר נשק מתקדם לידי החיזבאללה כדי לפגוע בישראל. המסר הזה הופנם והובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. אם הכוונה לייצר כאן הסדר של שלום, זה לא מסתדר עם מדינה שמנסה להשמיד אותנו מתוך גבולות סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully