וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסיים את חייו בכלא: "קרלוס התן" נידון למאסר עולם נוסף

איליץ' רמירז סאנצ'ז, שנודע בעבר כטרוריסט המבוקש בעולם, נידון לעונש מאסר נוסף, בגין מעורבותו בפיגוע של "החזית העממית" בפריז ב-1974. הוא נושא מאסר עולםבגין תכנון מתקפות טרור בצרפת, ומחזיק במידע שעשוי לשפוך אור על התנקשות בבכיר ישראלי בוושינגטון ב-1973

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איליץ' רמירז סאנצ'ז, הידוע כטרוריסט הבינלאומי "קרלוס התן", נידון היום (שלישי) למאסר עולם בבית משפט בצרפת. זאת, בגין מעורבותו בפיגוע של החזית העממית לשחרור פלסטין בפריז בשנת 1974. סאנצ'ז, יליד ונצואלה בן 67 שנחשב בעבר לאדם המבוקש ביותר בעולם, הורשע בהשלכת רימון יד אל מתחם קניות ברובע הלטיני בעיר, שגבתה את חייהם של בני אדם והותירה 34 נוספים פצועים.

סאנצ'ז כבר נושא מאסר עולם בצרפת, לאחר שהורשע בתכנון בשורת מעשי רצח ומתקפות על אדמת צרפת בשנות ה-70 וה-80 כחלק ממאבקו למען הפלסטינים, כחבר בארגון החזית העממית. ככל הנראה, התיק שנסגר היום הוא האחרון שבו יואשם "קרלוס התן", שצפוי כעת לסיים את חייו בין כתלי בית הכלא.

עוד בוואלה! NEWS:
מסטודנט נהנתן לאיש צללים מבוקש: דרכו של הטרוריסט מספר אחת
"למה דווקא אבא שלי?": בתו של ג'ו אלון מחכה לעוד פרטים על הרצח

קרלוס. Illich Ramirez Sanchez, GettyImages
קלסתרון של "קרלוס התן" שהפוץ בשנות ה-70 וה-80/GettyImages, Illich Ramirez Sanchez
איליץ' רמירז סאנצ'ז, קרלוס התן, בתמונה מ-2008. Michel Lipchitz, AP
באנצ'ז בבית המשפט/AP, Michel Lipchitz

בתחילת השנה דווח כי הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) פתחה מחדש את תיק הרצח של הנספח הצבאי בוושינגטון אלוף-משנה יוסף אלון, שנורה למוות לפני 44 שנה במרילנד, וכי בידי "קרלוס התן" מידע בנוגע לפרשת הרצח שמעולם לא פוענחה. על פי כתב "ניו יורק טיימס" אדם גולדמן, סאנצ'ז מסר לו בשנת 2008 כי יש בידיו מידע לגבי הרצח.

עם זאת, לאחר שדרש כסף תמורת המידע החדש, הכתב ויתר על העסקה. למרות זאת, ההתקשרות בין השניים נודעה ליוג'ין קייסי, סוכן של ה-FBI בפריז, והוא חקר את "קרלוס התן" בכלא שלוש פעמים במשך שנה וחצי. הוא סיפר בריאיון למגזין ביטחוני כי הטרוריסט הוונצואלי סיפר לו את כל המידע שהיה בידיו על רצח הנספח.

לפי הדיווח, סאנצ'ז סיפר כי כמה אמריקנים שהתגוררו בפריז ביקרו בשנות ה-70 בחנות ספרים שהייתה בבעלות של פלסטיני. השלושה, יוצאי מלחמת וייטנאם, רצו לסייע למאבק הפלסטיני והוא קישר אותם לכמאל חיר ביק, פעיל סורי ב"ספטמבר השחור". השלושה פגשו בו בבית קפה בפריז אחרי 1970 ושאלו אותו כיצד יוכלו לסייע בסוגיה הפלסטינית. ביק אמר להם להתנקש באל"מ אלון, וכשזה אכן קרה, אמר "קרלוס התן", הפעיל הסורי אמר כי הוא לא האמין שהם אכן יבצעו את הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully