וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שבט אבוד, הוביט או ננס? דמות ערומה למחצה תועדה נמלטת ביער

29.3.2017 / 6:50

האם גזע האדם ההומו פלורסייניס שחי לפני 50 אלף שנה לא באמת נכחד? אדם ננסי עירום למחצה נצפה ביער שומם בורח מחבורת אופנוענים - וברשת כבר מעלים תיאוריות הזויות לא פחות לגבי מוצאו

YOUTUBE

האם זה חבר בשבט פיגמים אינדונזי אבוד, הוכחה לקיומו של גזע ההומו פלורסייניס הננסי, הוביט או סתם בחור נמוך קומה שאיבד את הדרך? אינספור ספקולציות עלו השבוע ברשת בעקבות סרטון שצולם ע"י אופנוען שהבחין באמצע שום מקום באדם עירום למחצה רץ במהירות בשביל עפר.

הדמות הקטנה והמסתורית נתפסה במצלמה רצה במורד השביל שבין השדות באזור שומם ליד בנדה אצ'ה, הנמצא בקצה הצפוני של האי סומטרה, שבאינדונזיה. קבוצת אופנוענים נסעה במורד השביל כשהבחינה לפתע באדם קירח ועירום למחצה מזנק מבין השיחים. בסרטון הוא נראה בורח בריצה מקבוצת הרוכבים שניסו להגיע אליו ללא הצלחה, כשאחד מהם נפל בדרך ועיכב את השאר. האופנוענים לא מוותרים בקלות ויוצאים לחפש אותו בין השיחים, אך הצמחייה הגבוהה לא מאפשרת להם למצוא אותו.

אדם ננסי באינדונזיה. צילום מסך
מי אתה ולמה אתה לא אומר שלום?/צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

חוקרים טוענים שחלק מבני האדם הם בעצם הוביטים

לכתבה המלאה

הסרטון שמציג את כל הרגעים המותחים פורסם ברשת ב-22 לחודש וזכה ליותר מ-2 מיליון צפיות. הצופים החלו לזרוק רעיונות לאוויר לגבי הבחור המסתורי. כמה ניחשו שהאיש המסתורי הוא למעשה חבר שבט ננסי (פיגמים) אבוד מאינדונזיה, הנקרא מנטה. על פי האמונה, שבט המנטה כולל אנשים שקטנים בגודלם מהאדם הממוצע. הם נמלטו מהציוויליזציה ומנסים לשמור מרחק רב ככל הניתן מאנשים מהעולם החיצון. התיעוד היחיד של השבט המדובר היה במאה ה-17, כששני חברי שבט מנטה נתפסו והובאו לסולטן. אחרים חושבים ששבט המנטה הוא פשוט אגדה אורבנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן הוא נעלם? האופנוענים לא מוותרים בקלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיאוריה נוספת שעלתה לאור התמונות היא שמדובר בהוכחה חיה לקיומו של גזע ההומו פלורסייניס, הידוע גם בכינוי "הוביט". בשנת 2003 ארכיאולוגים מצאו ראיות לגזע עתיק של בני אדם קטנים הדומים להוביט באי פלורס שבאינדונזיה, ובהן גולגולת ושלד של נקבה בוגרת וכן כלי אבן בהם השתמשו. גובהו של ההומו פלורסייניס מגיע למטר אחד, מוחו קטן (כשליש מגודל המוח של אדם בן-ימינו) והוא חסר סנטר. בעוד ישנים חוקרים שמאמינים שהגזע שחי לפני כ-50 אלף שנה היה נפרד לחלוטין מהאדם המודרני, אחרים טוענים שהם היו למעשה בני אדם רגילים - רק עם בעיות גדילה.

גולגולת של הוביט לעומת גולגולת של האדם המודרני. Peter Brown/University of Mew England/PA, צילום מסך
גולגלות של אדם אל מול גולגלות של הוביט/צילום מסך, Peter Brown/University of Mew England/PA
כך נראו ההוביט של אותה תקופה. Flicker \ Tim Evanson, צילום מסך
כך משערים שנראה ההוביט. דומה לאדם הננסי שבסרטון?/צילום מסך, Flicker \ Tim Evanson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully