וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: הלך לעולמו אחד מסמלי המאבק במשטר האפרטהייד

28.3.2017 / 13:23

אחמד מוחמד קת'רדה, שריצה עונש מאסר ארוך לצדו של מנדלה, מת בגיל 87 אחרי שאושפז בחודש האחרון בבית חולים ביוהנסבורג בשל דימום במוחו. מי שהפך לאחד ממבקרי השלטון הבולטים בשנים האחרונות, יזכה להלוויה ממלכתית

נשיא דרום אפריקה נלסון מנדלה יחד עם חבר הפרלמנט אחמד קת'רדה, 1999. רויטרס
ישבו בכלא יחד. קת'רדה ומנדלה, 1999/רויטרס

אחמד מוחמד קת'רדה, אחד מסמלי המאבק במשטר האפרטהייד בדרום אפריקה, מת היום (שלישי) בגיל 87. קת'רדה ישב בכלא לצדו של נלסון מנדלה והפך לאחרונה למבקר בולט של הנשיא הנוכחי ג'ייקוב זומה. מי שכונה "דוד קת'י" וריצה 26 שנות מאסר, אושפז בבית חולים ביוהנסבורג במהלך החודש הזה אחרי שעבר ניתוח לניקוז דם שהצטבר במוחו. קרן הצדקה שלו מסרה כי מצבו התדרדר במהירות לאחר שחלה בדלקת ריאות שפגעה בשתי הראות שלו.

הנשיא זומה אמר כי קת'רדה יזכה להלוויה ממלכתית וכי הדגלים במשרדי הממשלה יורדו לחצי התורן עד אז. זוכה פרס נובל לשלום הארכיבישוף דזמונד טוטו אמר כי קת'רדה נסך השפעה על האמונה של העולם במאבק הארוך בדרום אפריקה נגד שלטון המיעוט הלבן. "מי ייתן ואחמד ינוח על משכבו בשלום ויזכה בתהילה", אמר טוטו. "מי ייתן והוא ייפגש עם חבריו הוותיקים ועם שותפיו למאבק וישתה עמם שוקו חם".

קת'רדה, שהקדיש את חייו למאבק באפליה נגד השחורים בדרום אפריקה, היה גם אחד מבכירי המנהיגים במפלגת "הקונגרס האפריקני הלאומי" שביקר את זומה בשל השחיתות בממשלתו והוא קרא לו להתפטר. בגיל 12 החל בנם של זוג מהגרים מהודו להיות מעורב בפוליטיקה כשחילק עלונים של אגף הנוער של המפלגה הקומוניסטית במדינה.

ב-1964 הוא נידון למאסר עולם ולעבודות פרך, לצד בכירים בתנועת ההתנגדות למשטר האפרטהייד כמו מנדלה, ונשלח בגיל 34 לבית הכלא השמור באי רובן. הוא הועבר לכלא אחר ב-1982 ושוחרר לקראת נפילת המשטר ב-1989, כשהוא בן 60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully