וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי "חיפה כימיקלים" חסמו את מחלף השלום בתל אביב

מאות מפגינים דרשו מנתניהו למנוע את פיטוריהם, לאור פינוי מכל האמוניה עליו הורה בית המשפט. "הצילו, סגירת המפעל שולחת 1,500 משפחות לרחוב", קראו המפגינים שחסמו את צומת עזריאלי, ואת הירידות והעליות לנתיבי איילון

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מאות עובדי חיפה כימיקלים חסמו היום (שלישי) את מחלף השלום בתל אביב, לאחר שהמשא ומתן בעניינם הגיע למבוי סתום. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר ולהציל אותם. איום הפיטורים עומד לפתחם של העובדים עם סגירתו המתוכננת של מכל האמוניה, וסגירת פעילות המפעלים.

אתמול הודיעה ההסתדרות על הצטרפות למאבק עובדי חיפה כימיקלים, והיו"ר אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה, וקרא לכל הצדדים "להגיע לפתרון אמיתי, שימנע אובדן אלפי מקומות עבודה". במודעה שפורסמה היום בכלי התקשורת מטעם העובדים הם פנו לראש הממשלה וכתבו: "הצילו! סגירת מפעל חיפה כימיקלים, בצפון ובדרום, שולחת 1,500 משפחות לרחוב ערב חג הפסח".

העובדים מסרו כי "קיימים פתרונות, אין סיבה לסגור את המפעל ולפטר את העובדים. אנחנו במלחמה על הבית שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מחמת הספק: בית המשפט זיכה את הנאשם ברצח אמו בקיבוץ מחניים
מעצב לשמחה: כשנה אחרי הרצח - אלמנהּ של דפנה מאיר התארס
עשרות אלפים ללא חשמל: סופת ציקלון עוצמתית מכה באוסטרליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
מאות עובדי חברת "חיפה כימיקלים" הפגינו בת"א במחאה על פיטוריהם הצפויים של 1500 עובדים. מערכת וואלה! NEWS
קריאה לראש הממשלה להתערב. ההפגנה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS

במרכז סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות בענף התעשייה בישראל ובקרב המעסיקים בדרום, מלינה ההסתדרות על פגיעה שעלולה להיגרם לעובדים כתוצאה מסגירת הפעילות במפעלים. בהסתדרות אמרו כי הוצאה לפועל של מהלך שכזה, תותיר עובדים רבים, חלקם ותיקים ובאזורים מוכי אבטלה – ללא פתרונות תעסוקה. עוד צוין כי לסגירת המפעלים עתידות להיות השלכות על עובדים נוספים בתעשייה.

סכסוך העבודה כולל את כלל המעסיקים במגזר הפרטי, החברים בהתאחדות התעשיינים, ולצדם מקומות העבודה בדרום, המשתייכים למגזר הציבורי, בהם רשות החברות הממשלתיות והגופים הכפופים לה במרחבי הדרום, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות בדרום, המועצות האזוריות, משרדי הממשלה, הרשויות הממשלתיות, המכונים וכל יחידות הסמך במרחבי הדרום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה ליד נתיבי איילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר אתמול כי "הכוונה לסגירת הפעילות מאיימת לגדוע את מטה לחמם של כ-2,000 עובדים ובני משפחותיהם, כבר בימים הקרובים. חשוב להבין כי המפעל במישור רותם משמש כעוגן למאות עובדים באזור הדרום שעלולים להישאר ליד שוקת שבורה. אני קורא לשנס מותניים ולהתכנס לשם מציאת פתרון שימנע את אובדן מקומות העבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי כימיקלים חיפה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully