וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים ללא חשמל: סופת ציקלון עוצמתית מכה באוסטרליה

28.3.2017 / 9:45

"דבי" משתוללת במדינת קווינסלנד ומחריבה כל מה שבדרכה עם רוחות במהירות של 260 קמ"ש. לא דווח על נפגעים, אך מזג האוויר הקיצוני צפוי להימשך ביממה הקרובה ולגרום לעוד נזקים. צפו בתיעוד הסופה מהחלל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רוחות עוצמתיות, גשם כבד וגלים ענקיים הכו היום (שלישי) את החוף הצפון-מזרחי של אוסטרליה, כשהציקלון "דבי" חולל הרס והותיר אלפים מנותקים מחשמל במדינת קווינסלנד. רוחות במהירות של 260 קמ"ש נרשמו באתרי תיירות לאורך שונית המחסום הגדולה עם פגיעת הציקלון ביבשה. "דבי" מדורגת בקטגוריה 4, אחת פחות מהרמה המסוכנת ביותר.

לא דווח על נפעים, אולם הסופה עושה את דרכה לדרום-מערב באטיות כה רבות, כך שהחזאים צופים שתנאי מזג האוויר הקיצוניים עשויים להימשך ביממה הקרובה. "זה מאוד רועש, זה נשמע כמו רכבת משא", סיפרה ג'אן קליפורד מאיירלי ביץ', שנמצאת כ-950 ק"מ מצפון-מערב לבירת קווינסלנד, בריסביין. הרשויות קראו אתמול לאלפי אנשים המתגוררים באזורים נמוכים לעזוב את בתיהם, במה שעשוי להיות הפינוי הגדול באוסטרליה מאז שציקלון "טרייסי" החריב את העיר דרווין בחג המולד ב-1974.

עוד ידיעות מהעולם
בפרפורי גסיסתם, למורדים נותר רק להכות בבטן הרכה של אסד
טראמפ: "לחקור את עסקת האורניום של משפחת קלינטון עם רוסיה"

תיעוד מהחלל של סופת "דבי"

"דבי" פגעה ביבשה קצת אחרי השעה 12:00 שעון מקומי (5:00 שעון ישראל) וניתקה את קווי התקשורת. הגשמים העזים הציפו רחובות והרוחות ניפצו חלונות ועקרו עצרים, בעוד שיאכטות במרינה של איירלי ביץ' נהרסו. כ-38 אלף איש נותרו מנותקים מחשמל באזור. "דבי" היא סופת הציקלון החזקה ביותר שמכה בקווינסלנד מאז שציקלון "יאסי" החריב בתים ויבול והרס אתרי נופש באיים סמוכים ב-2011.

עם עין סערה ברוחב של 50 ק"מ, הסופה פגעה מוקדם יותר באתרי תיירות ושטפה את החופים של איי וויטסאנדיי. הנופשים ניסו להתלוצץ בעודם מתחפרים במבנים באתרי הנופש. "אמרו לנו ללכת לוויטסאנדיי, יהיה כיף הם אמרו, יש שם מזג אוויר נהדר", סיפר קורט מור לעיתון "סידני מורנינג הראלד". "אני כל כך שמח שהתפננו מהמקום שבו היינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ציקלון 'דבי', טאונסוויל, אוסטרליה. 28 במרץ 2017. רויטרס
עצים קרסו ורחובות הוצפו. סופת "דבי"/רויטרס
ציקלון 'דבי', טאונסוויל, אוסטרליה. 28 במרץ 2017. רויטרס
ציקלון 'דבי', טאונסוויל, אוסטרליה. 28 במרץ 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully