וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לחקור את עסקת האורניום של משפחת קלינטון עם רוסיה"

נשיא ארה"ב, שממשלו מסובך בחקירות בקונגרס, קרא לבחון גם את קשרי הנשיא לשעבר ויריבתו עם מוסקבה. לטענתו, "פרשת טראמפ-רוסיה היא תרמית". הוא גם תקף את חברי מפלגתו שהתנגדו לרפורמת הבריאות שלו

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא הלילה (שלישי) לקונגרס לחקור את הקשרים בין משפחת קלינטון לרוסיה, ברקע החקירה המתנהלת סביב הקשרים של אנשי הקמפיין שלו עם מוסקבה במהלך הבחירות לנשיאות. הוא אף תקף את אלו במפלגה הרפובליקנית שהתנגדו לתכניתו לבטל את רפורמת הבריאות של ברק אובמה.

"מדוע ועדת המודיעין של הקונגרס לא חוקרת את עסקת האורניום של ביל והילרי קלינטון עם רוסיה ואת כספי ההרצאות שקיבל ביל מהרוסים?", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "או את אתחול היחסים של קלינטון עם רוסיה והתשבוחות שלה, או את החברה הרוסית של ג'ון פודסטה?", המשיך הנשיא, שהזכיר את מנהל הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, שתכתובות המייל שלו שוחררו על ידי "ויקיליקס" - ככל הנראה באדיבותה של מוסקבה. "פרשת טראמפ-רוסיה היא תרמית".

החקירות המתנהלות בוועדות המודיעין של הקונגרס העכירו את ממשלו של טראמפ מאז השבעתו והנזק שלו הן גורמות לא פוסח גם על חברי המפלגה הרפובליקנית. יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, דווין ננס, ספג אתמול ביקורת נוקבת מצד הדמוקרטים אחרי שנודע כי הוא נכח במתחם הבית הלבן, יום לפני שהכריז כי סוכנויות המודיעין אספו שלא במכוון מידע על חברי הקמפיין של טראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע לקונגרס כדי לדון ברפורמת הבריאות. AP
חוזר להרגל הישן - לתקוף את קלינטון. טראמפ/AP

אתמול נודע כי ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא המשמש אחד מיועציו, יעיד בפני ועדת המודיעין של הסנאט החוקרת את הקשרים של ממשל טראמפ עם רוסיה. קושנר צפוי להפוך לאדם הקרוב ביותר לנשיא שיתושאל במסגרת חקירות הקונגרס למעורבות רוסיה במרוץ לנשיאות.

בכיר בבית הלבן אמר לרויטרס כי קושנר התנדב לדבר בפני הוועדה אך מעולם לא קיבל אישור לכך. הוועדה תשאל את קושנר על שתי פגישות שארגן לשגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק במגדל טראמפ בניו יורק בדצמבר, כמו גם פגישה עם מי שעומד בראשו של בנק ממשלתי ברוסיה, שעליו הטילה ארצות הברית סנקציות.

מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, פול מנפורט, התנדב לאחרונה להתייצב בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, החוקרת גם היא את קשרי טראמפ-רוסיה. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות אי-פי כי בטרם החל לעבוד עם קמפיין טראמפ, מנפורט, עבד בחשאי עבור מיליארדר רוסי כדי לקדם את האינטרסים של הנשיא ולדימיר פוטין לפני כעשור. גם רוג'ר סטון, יועץ לטראמפ ובעל ברית ותיק שלו, אמר אתמול כי הציע להעיד בפני ועדות המודיעין החוקרות את קשרי טראמפ ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully