וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקנים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף במנוע טילים

לדברי גורמי ביטחון בארה"ב, הניסוי נערך בסוף השבוע האחרון. אחד מהם הוסיף כי ההערכה היא שהמנוע יוכל לשמש לשיגור טילים בליסטיים בין-יבשתיים, מה שיאפשר לפיונגיאנג לאיים על ארה"ב

צלמים זמניים מורשים

קוריאה הצפונית ערכה ביום שישי האחרון ניסוי נוסף במנוע טילים – כך אמרו שני גורמי ביטחון אמריקניים לרשת CNN. לדברי הגורמים, היה זה ניסוי שלישי מסוגו בשבועות האחרונים. אחד הגורמים הוסיף כי בארצות הברית מעריכים שהמנוע יוכל לשמש בסופו של דבר לטילים בליסטיים בין-יבשתיים, מה שיאפשר לפיונגיאנג לאיים על ארצות הברית.

מוקדם יותר החודש הכריז מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כי ארצו ערכה ניסוי מוצלח במנוע טילים חדשני היכול לשאת עומס רב בתחנת השיגור של טונג-צ'אנג-רי, ואמר כי מדובר ב"לידה מחודשת של תעשיית הרקטות". באותה עת, התקשורת הרשמית של קוריאה הצפונית דיווחה שהמנוע יעזור לה להשיג יכולת שיגור לוויינים ברמה עולמית, דבר המעיד על כך שמדובר בסוג חדש של מנוע לטילים ארוכי טווח.

לקריאה נוספת:
התפוצץ אחרי שניות: צפון קוריאה ערכה שיגור כושל בטיל
צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח מואץ של תכנית הגרעין
ראש סבא"א מזהיר: "הגרעין הצפון קוריאני נכנס לשלב חדש ומסוכן"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 19 במרץ 2017. רויטרס
"לידה מחודשת של תעשיית הרקטות". קים ג'ונג און/רויטרס

בשנה האחרונה ערכה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני ושורת ניסויים בטילים בליסטיים, חרף הסנקציות המוטלות עליה. בשבוע שעבר ערכה ניסוי כושל בטיל שהתפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו. אתר השיגור היה בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית, המקום שממנו היא שיגרה שורת טילים בליסטיים לטווח בינוני, כולם פרט לאחד נכשלו. לא ברור באיזה סוג של טיל היה הניסוי בשבוע שעבר. משרד ההגנה בסיאול אמר כי הוא בוחן את השיגור כדי לאסוף פרטים נוספים.

גורם אמריקני בכיר אמר לאחרונה כי ממשלו של דונלד טראמפ שוקל להטיל עיצומים חדשים על קוריאה הצפונית, כולל ניתוקה מהמערכת הבנקאית הבינלאומית במטרה להרתיע את משטרו של קים ג'ונג און. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הבהיר במהלך ביקורו החודש בשכנותיה של קוריאה הצפונית כי מדיניות הסבלנות תמה.

בתגובה לכך, אמר בשבוע שעבר סגן שגריר המדינה הקומוניסטית המבודדת לאו"ם, צ'ו מיונג נאם, כי קוריאה הצפונית לא חוששת מהרחבת הסנקציות של ארצות הברית ותמשיך להאיץ את תכנית הגרעין והטילים שלה. הוא הוסיף כי פיונגיאנג תמשיך לפתח את "יכולת המכה המקדימה" שלה וטילים בליסטיים בין-יבשתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully