וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לוינשטיין: "לא זלזלתי, נשים הן הסטארט אפ הטוב ביותר שנברא"

28.3.2017 / 0:32

במכתב ששיגר אחד מראשי המכינה הקדם-צבאית בעלי הסביר לראשונה את גישתו לשירות משותף של גברים ונשים בצה"ל, והתנצל על הסגנון שנקט. "גם אם אני חושב שהן טועות לא נכון לזלזל בהן, ובזה שגיתי", כתב

עריכה: ורד לידני

כתב ההגנה של ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי: הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה, שיגר אמש (שני) מכתב לתלמידיו הבוגרים, שבו הסביר לראשונה את גישתו לשירות משותף של גברים ונשים בצה"ל. "האופן שבו הדברים מוצגים בתקשורת ודאי גורם לרבים מכם להרים גבה ולשאול מה קרה לי, אולי חלק מכם כועס, או אפילו מתבייש שלמד בעלי אצל הרב 'החשוך'. יש לי מחויבות כלפיכם, ועל כן מצאתי מקום להביע את דעתי בדברים קצרים המתייחסים אל הנושאים שעלו. כתבתי באופן גלוי, ישיר ואמתי, דברים היוצאים מן הלב, בתקווה שגם ייכנסו אל הלב".

הנאום שמסר לפני שבועיים היה בפני תלמידי מכינות קדם צבאיות שעומדים לפני גיוס של שלוש שנים ויותר למיטב היחידות הלוחמות ולכלל צה"ל. "על רקע ההתמודדויות והשינויים בשטח", הוא כותב, "יש להכין את התלמידים באופן אחר. צריך להודיע לנוער המתגייס על המצב החדש שאליו הם נכנסים ולהתריע על כך בפניהם". בהמשך הוא הוסיף: "אחריות כבדת משקל ביותר היא שייכנסו הבנים לשירות כדתיים ויחזרו כדתיים. משימה זו נעשית קשה מאוד בימים אלה".

הרב התייחס לטענה נגדו כי הוא מזלזל בנשים ודוחה את הביקורת. "אין לכך דבר עם השקפת עולמי. עבורי, האישה זה הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא הבורא בעולם. האישה מביאה את חכמתה הייחודית, את כישרון הבאת החיים ובניינם, יציקת היסודות הטבעיים והיחס העדין והמוסרי בחינוך הילדים". לטענתו, "התנועה הפמיניסטית נטלה בעלות ובלעדיות על מעמד האישה על פי השקפת עולם שאינה עולה בקנה אחד עם היהדות. היא יצרה תודעה כאילו היא זו ששומרת על כבודן ומעמדן של הנשים, וממילא כל מי שיוצא נגדה בעצם יוצא נגד הנשים. הנשים נלקחו בשבי על ידי תנועה זו. אני טוען שמי שמדבר נגד הפמיניסטיות משחרר את הנשים מהשבי הפמיניסטי ונלחם למען מעלתן וכבודן של הנשים".

לקריאה נוספת:
שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"
הרב לוינשטיין תקף, אך המכינה דווקא ביקשה "לקרב חילונים לדתיים"
ליברמן לרב לוינשטיין: התפטר - או שאפסיק את ההכרה בעלי כמכינה

הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
"התנועה הפמיניסטית נטלה בעלות ובלעדיות על מעמד האישה". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

הרב הסביר באריכות את המשפטים הבעייתיים לכאורה בנאומו. על המשפט שאמר כי "הבחורים חמים עליהם לקחת בחורות חמות" הסביר שהתכוון כי "החום מתייחס לאהבת השם" ובנוסף ל"רגשות חמים כלפי התורה ויראת שמיים". על הדברים שאמר כי "נכנסת יהודייה ויוצאת לא יהודייה לא במובן הגנטי" טען כי "הכוונה לדתייה עד הסוף ולא לדתיות שנחלשת עד שעוזבים את הדת".

לוינשטיין גם התייחס למשפט שבו אמר "תלכי לקרקל מי ירצה להתחתן איתך", והסביר כי דבריו "לא התייחסו לבנות חילוניות", אלא לכך ש"בחור ירא שמיים יחשוש להיפגש עם בחורה ששירתה בגדוד לוחם מפני ששם, בדרך כלל, אין אפשרות להיזהר מאיסור נגיעה ומאיסור ייחוד". עם זאת, הוא מסביר, "התנצלתי על הסגנון. גם אם אני חושב שהן טועות ושמה שעושים להן זה נורא, ואני חושב שצריך לצעוק ולבכות על זה, מכל מקום, לא נכון לזלזל בהן, ובזה שגיתי".

במכתב המתפרס על פני חמישה עמודים הוא מפרט באריכות את הסוגיה של שירות בנות דתיות בצה"ל ומותח ביקורת קשה על הצבא שהפר לטענתו סיכומים בשנים האחרונות. "כשמציאות הדתיים הפריעה לאג'נדות השוויוניות הפמיניסטיות, הצבא כבר אינו עומד בהבטחות ובסיכומים שסוכמו עמו. אף על פי שהיום הצבא מבטיח לבנות הדתיות לשמור על זכויותיהן הדתיות, אנו יודעים שזה משום שהוא מעוניין בגיוסן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בפני נערים העומדים להתגייס לחיל השריון בלשכת הגיוס בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
זימנו לשימוע. ליברמן/מגד גוזני

לוינשטיין חתם את מכתבו בכך ש"לא חל שום שינוי בתפיסת העולם שלי ושל המכינה. תפיסת עולמנו היא ברורה: הרב סדן ואני מחנכים יחד כבר 30 שנה ונמשיך לחנך להשתלבות ושותפות בחברה הישראלית ובצה"ל, מתוך האהבה גדולה לעם כולו על גווניו השונים ולמדינה, כחלק מתהליך שיבת ציון. זו זכות גדולה של כולנו להיות חלק מכך".

בעקבות הנאום: לוינשטיין זומן לשימוע אצל מנכ"ל משרד הביטחון

ביום רביעי האחרון זומנו במכתב סדן ולוינשטיין לשימוע בלשכתו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, שייערך בסוף השבוע הזה. במכתב הובהר כי שר הביטחון אביגדור ליברמן מתכוון "להסיר את ישיבת ההסדר בעלי מרשימת ישיבות ההסדר המוכרות, אלא אם יימסר לשר הביטחון, כי פעילותו של הרב יגאל לוינשטיין בישיבת ההסדר, כרב, מורה ומחנך תופסק לאלתר". לפני שבועיים הבהיר סדן כי הרב לוינשטיין לא יעזוב את המכינה הקדם צבאית, בניגוד לדרישת שר הביטחון.

דבריו של לוינשטיין, על פי המכתב, "אינם דברים ששר הביטחון ומערכת הביטחון סבורים כי על תלמידי ישיבת ההסדר ותלמידי המכינה הקדם צבאית לשמוע במסגרת לימודיהם, לא מבחינת תוכנם ולא מבחינת סגנונם". במכתב עוד צוין כי השר אביגדור ליברמן פנה לרב לוינשטיין לפני כשבוע בדרישה שיעזוב את תפקידו, אולם "עד כה, בחר הרב שלא לעשות כן".

ביום ראשון התייחס ליברמן לסערת המכינה בעלי במהלך ביקור בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) בתל השומר. "אנחנו לא מחפשים עימות עם הרב לוינשטיין, אנחנו רוצים לשמור על המכינה הקדם צבאית בעלי", הבהיר. "ההשתלחות בבנות ישראל – אין לה מקום".

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully