וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשרים עם רוסיה: חתנו של טראמפ יעיד בפני ועידת המודיעין

כחלק מחקירת הקשרים בין אנשי טראמפ לבכירים רוסיים תחקור הוועדה בסנאט את ג'ארד קושנר, אחד המקורבים ביותר לנשיא. קושנר, שצפוי לעמוד בראש משרד שיילחם בביקורטיה, עתיד להישאל פגישות שארגן במהלך הקמפיין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ועדת המודיעין של הסנאט מבקשת לחקור את ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כחלק מחקירת הקשרים בין אנשי טראמפ לבכירים רוסיים. דוברת הוועדה רבקה גלובר ווטקינס אישרה היום (שני) את זימונו. קושנר, ששימש יועץ לטראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו וכן לאחר כניסתו לבית הלבן, צפוי להפוך לאדם הקרוב ביותר לנשיא שיתושאל במסגרת חקירות הקונגרס למעורבות רוסיה במרוץ לנשיאות.

בכיר בבית הלבן אמר לרויטרס כי קושנר התנדב לדבר בפני הוועדה אך מעולם לא קיבל אישור לכך. הוועדה תשאל את קושנר על שתי פגישות שארגן לשגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק במגדל טראמפ בניו יורק בדצמבר, כמו גם פגישה עם מי שעומד בראשו של בנק ממשלתי ברוסיה, שעליו הטילה ארצות הברית סנקציות.

מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, פול מנפורט, התנדב לאחרונה להתייצב בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, החוקרת גם היא את קשרי טראמפ-רוסיה. מוקדם יותר השבוע דיווחה סוכנות אי-פי כי בטרם החל לעבוד עם קמפיין טראמפ, מנפורט מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פול מנפורט, עבד בחשאי עבור מיליארדר רוסי כדי לקדם את האינטרסים של הנשיא ולדימיר פוטין לפני כעשור. גם רוג'ר סטון, יועץ לטראמפ ובעל ברית ותיק שלו, אמר אתמול כי הציע להעיד בפני ועידות המודיעין החוקרות את קשרי טראמפ ורוסיה.

עוד על ממשל טראמפ
הציב אולטימטום - והתקפל: הכישלון של טראמפ בחוק הבריאות
טראמפ באולטימטום לקונגרס: "אעלה את רפורמת הבריאות גם בלי רוב"

איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר צופים בנאומו של הנשיא טראמפ בקונגרס, 1 במרץ 2017. רויטרס, רויטרס
קושנר, לצד רעייתו איוונקה/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, דווח היום כי טראמפ צפוי להקים משרד חדש שיהיה אמון על רפורמות בבירוקרטיה של הממשל הפדרלי ובראשו יעמוד חתנו קושנר. ב"וושינגטון פוסט", שדיווח הלילה על המהלך בטרם הנשיא אישר זאת בעצמו, תואר את המשרד החדש כ"צוות ימ"מ" המורכב ממנכ"לים לשעבר במגזר הפרטי. יהיו לו סמכויות להקל על תקנות מסוימות של הממשל.

"הממשל צריך לפעול כמו חברה אמריקנית גדולה", אמר קושנר לוושינגטון פוסט. "אנחנו מקווים שנוכל להשיג הצלחות והתייעלות עבור הלקוחות שלנו, שהם האזרחים", הוסיף. בין אנשי העסקים שצפויים לעבוד עם הבית הלבן הם מנכ"ל אפל טים קוק ומייסד מייקרוסופט ביל גייטס. קושנר בן ה-36 נשוי לאיוונקה טראמפ והוא משמש כבר יועץ לטראמפ בענייני מדיניות חוץ.

טראמפ אמר בתגובה כי המשרד החדש יממש הבטחות מרכזיות מקמפיין הבחירות שלו. "הקיפאון הממשלתי פוגע ביכולת שלנו לתפקד כראוי, ולעתים אף יוצר פקק שמוביל לדחיות יקרות", מסר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully