וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר אולמרט

הנשיא דחה את הבקשה של ראש הממשלה לשעבר שהורשע בעבירות שוחד להשתחרר, וכתב: "הנשיא אינו ערכאת ערעור". ואולם, באופן תקדימי הסכים ריבלין להסיר המגבלות שיחולו על אולמרט אם ינוכה שליש ממאסרו - לרבות יציאה מן הארץ

צילום: יותם רונן, ראובן קסטרו ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: אור כהנא

(אולמרט יוצא לחופשה מכלא מעשיהו, יולי 2016)

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה היום (שני) את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הנושא עונש מעסר בכלא מעשיהו בגין עבירות שוחד. אולמרט נאסר לפני 13 חודשים, ונותרו עוד 13 חודשים עד לתום תקופת המאסר. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש.

בנימוקי הדחייה לשחרור לאלתר הבהיר הנשיא כי נסיבותיו הייחודיות של אולמרט אשר הובאו בבקשת החנינה, ובכללן "נפילתו הקשה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא וזכויותיו הרבות כמי שכיהן במהלך שנים ארוכות בתפקידים הרמים ביותר בישראל ותרם רבות למדינת ישראל ולביטחונה - עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו".

עוד בנושא:
בניגוד לעמדת משרד המשפטים: שקד תומכת בחנינת אולמרט
במהלך החופשה מהכלא: אולמרט השתתף בבר מצווה של בן שותפו לתא
תיעוד בלעדי: ראש הממשלה לשעבר אולמרט בחופשה מהכלא

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים לאחר שני שליש מתקופת המאסר. אולמרט/נועם מושקוביץ

לפיכך, לפי הנשיא, "סמכות החנינה של נשיא המדינה איננה ערכאת ערעור על בית המשפט ולפיכך כאמור, לא נמצא מקום להיעתר לבקשה לחנינה בדרך של שחרור לאלתר ממאסר".

עם זאת, ציין הנשיא כי אולמרט צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים, לאחר שני שליש מתקופת מאסרו, ואם אכן ינוכה המשך תקופת המאסר - צפוי ריבלין באופן תקדימי להסיר את המגבלות שיחולו על אולמרט כאסיר ברישיון עד לתום תקופת המאסר שנגזרה עליו. כך, יוכל למעשה אולמרט לצאת מן הארץ ללא מגבלות. "אם תתקבל בקשתו לשחרור בתום שני שליש מתקופת מאסרו, הרי שלאחר ששילם את חובו לחברה ועקב זכויותיו הרבות ישקול הנשיא בחיוב להעמיד את העונש על תקופת מאסרו זו", נכתב בדחיית בקשת החנינה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, כנס ירושלים ב-14. 13 בפברואר 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נמצא מקום להיעתר לבקשה לחנינה בדרך של שחרור לאלתר". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בספטמבר דחה בית המשפט העליון את כלל הערעורים הנוגעים לשלושת תיקיו של אולמרט. בעקבות הפסיקה, נדחה הדיון בשחרורו המוקדם, מאחר שהוא עדיין לא הגיע לתקופה במאסר שבה יכול לעשות זאת.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו אמר כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully