וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חופשות הפסח: אזהרות מסע לטורקיה, מצרים, ירדן וסיני

27.3.2017 / 12:55

המטה ללוחמה בטרור פרסם את אזהרות המסע המעודכנות לקראת החגים, והבהיר כי החשש הוא פיגועים בהשראת "המדינה האסלאמית" במקומות שבהם ריכוזי תיירות גבוהים. "האיום לישראלים בסיני הוא מאוד משמעותי - אין לדאעש קווים אדומים"

צילום: אמיר בוחבוט

המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה פרסם היום (שני) אזהרות מסע מעודכנות לקראת פסח וחגי האביב, שבהם טסים ישראלים רבים לחופשות ברחבי העולם. בין היתר, טורקיה, מצרים וירדן בולטות ברשימה וכן הועלתה חומרת האיום בכל הנוגע לחצי האי סיני.

"הסכנה הגדולה היא מפני דאעש ומי שמושפע מהם", אמר ראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, איתן בן דוד. "אירופה מלאה בישראלים. קיימים ריכוזי ישראלים גם בתאילנד, בדרום הודו ובכל הגלובוס. ישראל עובדת מול גורמי ביטחון ומשרדי חוץ על מנת לעזור להם במיקוד האבטחה על ישראלים".

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
אימוני דאעש בחצי האי סיני כפי שפורסמו בשנה שעברה/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

בנוגע לטורקיה, ירדן ומצרים, הסביר בן דוד כי מדובר במדינות הגובלות באזורי הלחימה של דאעש. "כל המדינות מפעילות כוח כדי למנוע גישה אליהן, אבל עדיין המעברים היבשתיים קלים יותר מאשר נמלי אוויר וים", אמר. "הערכה שלנו היא ככל שהמדינה האסלאמית תהיה במצוקה רבה יותר, כך הם ינסו לממש פיגועים".

בן דוד הוסיף כי גם בכל הנוגע לטיסות המשך שיוצאות משדות התעופה בטורקיה, יש לנקוט משנה זהירות. "שדה תעופה הוא מקום עם גישה מוגבלת ותקן בינלאומי, עליו אין אזהרת מסע. זאת לא תעודת ביטוח, אבל זה ניהול סיכונים. שדה תעופה זה יעד לפיגועים. מומלץ להימנע מלהגיע לטורקיה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
פיגוע התאבדות בנמל התעופה אטאטורק בטורקיה, יוני 2016/רויטרס

לגבי סיני, הבהיר בן דוד כי "על רקע פעילותו המתעצמת של דאעש ועליית המדרגה גם כלפי ישראל, יש אזהרה חמורה. מסוכן מאוד בגזרת סיני". לדבריו, "יש הרבה מעקב אחרי הנושא. אין לנו כוונה לזעוק 'זאב, זאב'. אנו מאמינים במה שאנחנו אומרים. לא צריך יותר מאירוע אחד מוצלח בנוסח הסרטונים שלהם. מבחינתנו, האיום לישראלים בסיני הוא מאוד משמעותי. ההתעצמות בפעילות מול צבא מצרים וזה שמייחסים לישראל תקיפות, מהווים מוטיבציה ורצון לנקמה בישראלים. אין לארגון טרור בסדר גודל כזה קווים אדומים".

ואולם, הבהיר כי הגבול עם מצרים "חייב להישאר פתוח, זה אקט השלום. זה חשוב מדינית, כלכלית וביטחונית. והוא יישאר פתוח". לדבריו, "אם יש בידינו מידע כזה או אחר שבגללו נצטרך לסגור למספר שעות וימים, נוכל, בתיאום עם המצרים. כרגע זה לא משהו שנשקל. בנתיים יש הרבה מאוד עבודת הסברה והמטרה היא שבכלל לא יצאו לשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully