וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע תתחיל בריטניה את הברקזיט האם זה סופה של האחדות?

27.3.2017 / 11:28

השבוע תפעיל בריטניה את סעיף 50 לעזיבת האיחוד, זה קורה כאשר באירופה מציינים 60 שנה לאמנת רומא, האם רעיון השותפות מגיע לקיצו? צפו בכתבה

עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בריטניה, בראשות תרזה מיי, תפעיל השבוע את סעיף 50 ותתחיל את הליך העזיבה של האיחוד האירופי. עיתוי העזיבה של המדינה מתרחש בדיוק בשבוע שבו, לפני 60 שנה חתמו ברומא גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד בלגיה ולוקסמבורג הסכם שותפות, "אמנת רומא", המהווה את הבסיס לשוק האירופי משותף.

בששת העשורים שחלפו מאז חתימת האמנה הסדקים באיחוד האירופי הלכו והתרחבו, יש לכך מספר גורמים ובהם גודל האיחוד (מספר מדינות ואוכלוסיה), הפערים בין המדינות העשירות והעניות והעובדה שהעשירות מממנות את העניות, כמות המהגרים והפליטים העצומה שהגיעה ליבשת וגם הרודנות, הבירוקרטיה הבלתי אפשרית והשחיתות של מוסדות האיחוד בבריסל. השנה, בלב מערכות הבחירות של שלוש מדינות: הולנד, צרפת וגרמניה עומדת שאלת עזיבת האיחוד. בהולנד, דחו הבוחרים את דרישת הימין הקיצוני לפרק את האיחוד האירופי, אבל בגרמניה ובצרפת השאלה עדיין תלויה ועומדת ותענה על ידי הבוחרים בקלפי. האם הרעיון ההומני של אחדות שהיא מעבר ללאומיות, של שותפות וסולידריות מגיע לסופו? צפו בכתבה של עורך חדשות החוץ אורן נהרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully