וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בבז"ן ירצה חצי שנת עבודות שירות בגין גרימת מוות ברשלנות

27.3.2017 / 11:11

אבי שקד הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בעבירה. לפי כתב האישום, ב-2010 הוא וארבעה מפקחים נוספים לא ערכו בדיקות גז וגרמו למותם של שלושה עובדי קבלן. "אלמלא ההודאה הייתי גוזר עליך שנים של מאסר", אמר לו השופט

עריכה: שניר דבוש

מנהל שיפוץ בבתי זיקוק שבחיפה הורשע בגרימת מותם ברשלנות של שלושה עובדי קבלן. לפי הסדר הטיעון, על הנאשם, אבי שקד בן 58, נגזרו שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי לחצי שנה. לא הוטל עליו עונש פיצוי, אך משפחות ההרוגים יכולות לתבוע את שקד בהליך אזרחי. עם זאת, המשפחות פוצו על ידי המדינה בסכום של יותר מעשרה מיליון שקלים. בפרשה מעורבים עוד ארבעה עובדים נוספים, שהמשפט בעניינם עדיין מתנהל משום שאלו אינם הודו במסגרת הסדר טיעון.

בדיון שהתנהל בעניינו של שקד בבית משפט השלום בחיפה, הוא התנצל על התקרית ואמר כי הוא משתתף בצער המשפחות. השופט סעיד פלאח אמר כי הוא מתרשם מהדברים, אך הוסיף: "כל רצונם של המנוחים הייתה לפרנס את בני משפחותיהם ולשוב בסוף היום לביתם. מותם הוא מקרה מצער והחוק מאפשר להטיל עד שלוש שנות מאסר". בסופו של דבר, קיבל פלאח את הסדר הטיעון, לפיו הורשע שקד, שיוצג על ידי עורכי הדין יעקב שלומוביץ', תמי אולמן ושאדי סרוג'י, לאחר שהודה בעבירה שיוחסה לו.

סלאח אמר כי הוא לוקח בחשבון את גיל הנאשם, הנזק שנגרם לו, הודאתו ועברו הנקי. "אלמלא ההודאה, הייתי מטיל עליו מאסר בפועל לתקופה ארוכה, אפילו של שנים", הודה השופט והוסיף: "יצאת בשן ועין".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תושב בת ים בן 39 נעצר בחשד שאנס אישה בדירתו בסוף השבוע
חשד לרצח בחיפה: גבר כבן 30 נדקר למוות ברחוב, הרקע פלילי
שרה נתניהו עתרה לבג"ץ: לאפשר ערעור בפרשת מני נפתלי וגיא אליהו

מפעל בזן בחיפה. נובמבר 2013. ערן גילווארג
אחד העובדים חש ברע ונפל כשהוא מתקשה לנשום. מפעל בז"ן/ערן גילווארג

מותם של השלושה, תאמר מרג'יה, סמאח חאג' וג'ורג' זעאתרה, תושבי יפיע, אירע לפני שש וחצי שנים, בנובמבר 2010, במהלך תאונת עבודה במפעל. התאונה אירעה בזמן שהשלושה ביצעו עבודות שיפוץ במתקני בז"ן יחד עם שבעה עובדים נוספים. לפי כתב האישום, במהלך העבודה פרץ זרם קיטור מצינור במתקן ובעקבות כך חש אחד העובדים ברע ונפל, כשהוא מתקשה לנשום. לאחר רבע שעה הוא פונה למרפאה.

בעקבות התקרית פרץ ויכוח בין קבלן המשנה במקום מרג'יה לבין חמשת הנאשמים - שקד, שהיה מנהל השיפוץ במתקן אקולוגיה במפעל, אילן סופר, תושב נהריה בן 53, ראובן וינטראוב, תושב טירת הכרמל בן 61, אורי ירום, תושב חיפה בן 66 וצביקה בן אריה, תושב נהריה בן 68. החמישה נכחו במקום ופיקחו על העבודות מתוקף תפקידם כמפקחים בבתי הזיקוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בעקבות זרם חזק של גז, מרג'יה החל להתנדנד. הוא הוריד את המסכה - והתעלף

לפי כתב האישום, לאחר התקרית אמר מרג'יה כי הוא אינו מוכן להמשיך בעבודה שמסכנת את חיי עובדיו. הוא הוציא מארנקו אלף שקלים, נופף בהם לעיני הנאשמים ואמר לכם "שילכו לעשות את העבודה בעצמם". הנאשמים דרשו ממרג'יה לחזור לעבודה ולסיים אותה, מבלי שבדקו מה הוביל להתמוטטות העובד.

בהנחיית הנאשמים, עלה מרג'יה לפיגום והמשיך בעבודה יחד עם עובד נוסף. זמן קצר לאחר מכן פרץ פעם נוספת זרם חזק של גז מהצינור שעליו עבדו. אחד העובדים התעלף ונפל על הפיגום. מרג'יה החל להתנדנד, הוריד את המסכה – והתעלף אף הוא. החמישה הואשמו בגרימת מוות ברשלנות של שלושה עובדי קבלן משום שלא בדקו כי אין גזים במקום ביצוע עבודות השיפוץ. זאת, במיוחד לאחר ההתמוטטות הראשונה של אחד העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully