וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער מגיב לראשונה למשבר התאגיד: "בלי חופש עיתונות אין דמוקרטיה"

27.3.2017 / 0:37

השר לשעבר גדעון סער, הנשוי לעיתונאית גאולה אבן שמונתה לאחרונה למגישת המהדורה המרכזית בתאגיד, צוטט ברשת ב' באומרו כי המחוקק אינו יכול לעמוד מעל החוק וכי שלטון הרוב אינו שליטה בעיתונאים

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

השר לשעבר גדעון סער הגיב הערב (ראשון) לראשונה למשבר התאגיד, ועקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דווח ברשת ב'. על פי הדיווח, סער אמר כי "אין דמוקרטיה בלי עיתונות חופשית ועליונות המשפט, וכי שלטון הרוב אינו שליטה בעיתונאים". סער הבהיר עוד כי "שאיפה לשלטון מוחלט אינה דבר דמוקרטי", והזכיר כי למחוקק יש כוח רב, אבל הוא אינו יכול לעמוד מעל החוק.

סער נשוי לעיתונאית גאולה אבן, שמונתה בשבוע שעבר למגישת המהדורה המרכזית בתאגיד השידור הציבורי. אבן הצטרפה לתאגיד כבר לפני כארבעה חודשים, אך רק לפני כשבועיים הסכימה להצעה להתמנות למגישה המרכזית, וההודעה על מינויה יצאה בשיא המשבר בין נתניהו לשר האוצר משה כחלון על התאגיד.

המינוי עורר זעם בסביבת נתניהו, שרואה בסער יריב פוליטי, וכן אצל שר האוצר, שזעם על ראשי התאגיד בשל תזמון המינוי, בעיצומם של מאמציו להבטחת עליית שידורי התאגיד.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו חזר חולה מסין - ההכרעה על עתיד התאגיד צפויה להידחות
אחרי עשרה ימי נתק: נתניהו וכחלון נועדו בפעם השנייה היום
זעם על דברי נתניהו בישיבת הממשלה על "הגן המזרחי"; ח"כ פרץ: "גזענות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סער נגד נתניהו. "המחוקק לא מעל החוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש נפגשו בפעם השנייה בתוך יום נתניהו וכחלון, לדון במשבר התאגיד. בפגישה, שנמשכה זמן קצר ונשמרה בחשאיות עד סיומה, השתתפו גורמי המקצוע ממשרדי האוצר והתקשורת, ושר התיירות יריב לוין שכבר בשבוע שעבר ניסה לסייע במציאות פתרון לפער בין דרישת נתניהו שתאגיד השידור הציבורי לא יקום, ועמדת שר האוצר שמתעקש שיקום כמתוכנן. הפגישה לא הניבה הסכמות, ולדברי גורם המעורה בפרטים, מכשולים משפטיים מונעים פשרה.

מדובר בפגישה שנייה של נתניהו וכחלון לאחר עשרה ימי נתק, ולמרות שאין עדיין הסכמות בסוגיית התאגיד, כפל הפגישות מסמל שהסתיים הנתק וכי ישנו דיאלוג בניסיון למצוא פתרון. בין היתר, בימים האחרונים נבחנו מתווים לשילוב של חלקים מרשות השידור בתוך התאגיד, הדחת ראשי התאגיד, הגברת והחמרת הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש שמקדם נתניהו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבן. מינוי שעורר מחלוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה, מגבלות משפטיות הקשו על מציאת כל פתרון שיספק את שני הצדדים, וגם לוחות הזמנים עד לעליית התאגיד בסוף אפריל. לפי ההערכה בקואליציה, כל ניסיון למזג את התאגיד ורשות השידור ידרוש דחייה בהפעלת התאגיד, אך בסביבת כחלון אמרו בימים האחרונים כי אינו מסכים לדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully