וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: לוחמי מיליציה ארבו לעשרות שוטרים – וערפו את ראשיהם

במתקפה שהוגדרה על ידי גורמים בדרום הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו כקטלנית ביותר מאז החלה ההתקוממות האלימה במדינה בשנה שעברה, לאחר שהנשיא סירב לוותר על השלטון. הלוחמים חסו על חייהם של שוטרים מקבוצה אתנית מקומית

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תיעוד עימותים במחוז קסאי, שהופץ בחודש שעבר)

לוחמי מיליציה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, במרכז אפריקה, ערפו במתקפה במהלך סוף השבוע את ראשיהם של כ-40 שוטרים – כך מסרו אתמול (שבת) גורמים במחוז קסאי, שתיארו את המתקפה כקטלנית ביותר מאז החלה ההתקוממות האלימה באזור שבדרום המדינה בשנה שעברה. הלוחמים ארבו לשיירת משטרתית, שהייתה בדרכה מהעיר טשיקאפה לקננגה, בירת המחוז.

דובר הפרלמנט המחוזי, פרנסואה מדילה קלאמבה, הוסיף כי הלוחמים, שלרוב חמושים במצ'טות בלבד, בזזו את הנשק החם שנשאו השוטרים. עדי ראייה סיפרו כי הלוחמים חסו על חייהם של שישה שוטרים, שדיברו בשפת טשילובה המקומית. כמו כן, היום דווח כי שני שוטרים נוספים ואזרח שנלקחו בשבי במהלך המתקפה שוחררו.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות
דאעש קרא לתושבי המעוז בסוריה להתפנות: "סכר הענק יתמוטט"
"האיום על סף דלתנו": אוסטרליה נערכת להתבססות דאעש בפיליפינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות שמירת השלום של האו"ם במחוז קסאי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 11 במרץ 2017. רויטרס
כוחות שמירת השלום של האו"ם במחוז קסאי, בתחילת החודש/רויטרס

המתקפה האחרונה מגיעה לאחר גל של כ-400 לוחמים שהניחו את נשקם ונכנעו בימים האחרונים, בתום חודשים רבים של מתקפות אלימות בחמש מחוזות בדרום המדינה. ההתקוממות האלימה של לוחמי קמואינה נסאפו מהווה האיום החמור ביותר לשלטונו של הנשיא ג'וזף קבילה, שסירב לוותר על כס השלטון בתום כהונתו בחודש דצמבר האחרון. סירובו של קבילה הוביל לגל מתקפות ומקרי רצח ברחבי המדינה, הגדולה ביותר באפריקה שמדרום לסהרה.

על פי נתוני האו"ם, יותר מ-400 בני אדם נהרגו עד כה באירועי האלימות. בחודשים האחרונים, הלוחמים המזוהים עם מיליציית קמואינה נסאפו החלו לפעול באופן עצמאי יותר וללא הנהגה ברורה, ודווח על מקרים רבים של אלימות על רקע אתני. הרוגים רבים נטמנו בקברי אחים, שעשרה מהם נחשפו השבוע על ידי כוחות האו"ם במדינה.

זירת עימותים בין הצבא לקמואינה נסאפו במחוז קסאי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 12 במרץ 2017. רויטרס
ההרוגים נטמנו בקבר אחרים. קבר שנחשף בדרום המדינה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully