וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה בריטית לאחר הפיגוע: "ווטסאפ מספק מקום מסתור לטרוריסטים"

שרת הפנים אמבר רד טענה כי "זה לחלוטין לא מקובל", לאחר שדווח כי המחבל מלונדון קיבל הודעות מוצפנות כמה דקות לפני המתקפה. "אנחנו חייבים לוודא ששירותי הביון יכולים להיכנס להודעות מוצפנות"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

שרת הפנים של בריטניה אמבר רד קראה היום (שבת) לחברות תקשורת לשתף עם סוכנויות הביטחון, ולהפסיק להציע "מקום מסתור לתקשורת בין טרוריסטים" באמצעות הודעות מוצפנות. דבריה של רד, בריאיון לרשת BBC, מגיעים לאחר שגורמים ביטחוניים במדינה מסרו כי חאלד מסעוד, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בלונדון בשבוע שעבר, קיבל הודעות מוצפנות בווטסאפ כמה דקות לפני כן.

"זה לחלוטין לא מקובל", הבהירה רד, "אי אפשר שיהיה לטרוריסטים מקום להסתתר. אנחנו חייבים לוודא שארגונים כמו ווטסאפ, ויש עוד הרבה אחרים כאלה, לא מספקים להם מקום מסתור". לדברי השרה, "אנחנו חייבים לוודא שלשירותי הביון שלנו יש את היכולת להיכנס לדברים כמו הודעות מוצפנות בווטסאפ".

עוד בוואלה! NEWS:
המפלצת של דאעש גוזרת עוד קופון, אבל בריטניה לא תהפוך את עורה
בריטניה: המשטרה פרסמה את תמונת המחבל מלונדון כדי לקבל עזרה מהציבור
4 הרוגים בפיגוע בלונדון: "בפרלמנט חששו ממתקפה כזאת במשך שנים"

שרת הפנים של בריטניה אמבר רד בריאיון ל-BBC, לונדון, 26 במרץ 2017. רויטרס
"אי אפשר שיהיה לטרוריסטים מקום להסתתר". רד, היום/רויטרס

השרה רד טענה המקרה הבריטי שונה מזה של הטבח בסן ברנרדינו בשנת 2015, אז ביקשה הבולשת הפדרלית האמריקנית FBI מחברת אפל לפרוץ את מכשיר הטלפון של היורה – וזו סירבה. "זה משהו שונה לחלוטין", טענה, "אנחנו לא רוצים לעשות דברים כאלה, אלא אנחנו רוצים שהחברות יכירו בכך שיש להן אחריות לפעול עם הממשלה, לפעול עם גורמי אכיפת החוק כשיש איום טרור".

בריאן פדיק, הדובר לענייני פנים של מפלגת האופוזיציה הליברל-דמוקרטית וסגן עוזר למפכ"ל המשטרה הבריטית, טען בתגובה לדברי השרה כי שירותי הביטחון "יכולים לראות את התוכן של הודעות מוצפנות של חשודים בטרור". הוא הוסיף, עם זאת, כי "השאלה האמיתית היא אם היה ניתן להציל חיים בלונדון אם היינו אוסרים על הצפנה. כל הראיות מצביעות על כך שאין זה המקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
"השאלה האמיתית היא אם היה ניתן להציל חיים". זירת הפיגוע בלונדון/רויטרס

להערכת המשטרה, מסעוד, יליד בריטניה בן 52, פעל לבדו כשדרס למוות שלושה אזרחים, פצע עשרות אחרים, ודקר למוות שוטר מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון. אם ההערכה נכונה, גם חשיפת תוכן ההודעות המוצפנות לא ישפוך אור על המניע למעשה, ובכל מקרה לא יסייע בחקירת מזימות טרור אפשריות אחרות במדינה.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה, בטענה כי מסעוד היה "חייל" של הארגון. עם זאת, נוסח ההודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", מצביעה על כך שלא היה קשר ממשי בין המחבל לתשתית כלשהי של הארגון האסלאמיסטי. עד כה, נעצרו 12 בני אדם במסגרת חקירת הפיגוע, האחרון שבהם תושב בירמינגהאם בן 30 שנעצר הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully