וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל: "לראשונה זה שנים אין פער עם הממשל האמריקני"

רון דרמר טען בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון כי "השותפות האסטרטגית בינינו תתחזק בשנים הקרובות", וציין את המחויבות המשותפת למנוע מאיראן להשיג גרעין. בלייר: "נדרשת גישה חדשה לתהליך השלום"

צילום: AIPAC, עריכה: יוסי אלטר

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר התייחס היום (ראשון) בוועידת המדיניות של השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית איפא"ק ליחסים בין ממשלת ישראל לממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וטען כי "לראשונה זה שנים רבות, או אולי עשורים רבים, אין פער בין העמדות של ממשלותינו". לדבריו, "הדבר הנפלא ביותר בוועידת איפא"ק הוא שכולנו באותו הצד".

"היום, לאחד אנשים נהיה קשה מתמיד", הוסיף דרמר, שנודע ביחסיו הרעועים עם ממשלו של הנשיא הקודם ברק אובמה, "לכן, עבודתה של איפא"ק חשובה מתמיד, ותודתה של ישראל היא גדולה מתמיד". לטענת השגריר, יש הסכמה מלאה בין ממשלת נתניהו לבית הלבן בנוגע לחומרת האיום האיראני ולגבי המצב במזרח התיכון, שמתבטאת בין היתר בתמיכה האמריקנית בישראל באו"ם.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה בשבועיים: לבני נפגשה עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון
בריטניה למועצת זכויות האדם: "אתם מתעלמים מהטרור הפלסטיני"
מרקל נפגשה עם אבו מאזן: "אין חלופה הגיונית לפתרון שתי המדינות"

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
"נסדוק את הרוב האנטי-ישראלי האוטומטי". דרמר/GettyImages

דרמר הוסיף, כשהציג את שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שתנאם גם היא בפני באי הוועידה, כי היא "סוף סוף הביאה מעט בהירות מוסרית לאו"ם". לדבריו, "סוף סוף נסדוק את הרוב האנטי-ישראלי האוטומטי אחת ולתמיד. ארצות הברית מוצאת את קולה המוסרי באו"ם". השגריר עוד הבטיח כי "השותפות האסטרטגית בינינו תתחזק בשנים הקרובות".

"במהלך ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון בחודש שעבר, היה ברור שהייתה תמימות דעים בין שתי הממשלות שלנו לגבי האתגרים האסטרטגיים שבפניהם אנו ניצבים", הבהיר דרמר. "זה הגביר עבורי את הביטחון בכך שהברית בינינו תתחזק באופן משמעותי בשנים הקרובות".

המונח שבו השתמש דרמר באנגלית – "no daylight" – לטעון כי "אין פער" בין הממשל הישראלי לזה האמריקני, זכור לרבים מאמירה של הנשיא לשעבר אובמה, שהשתמש בו על מנת לטעון כי יש הסכמה מלאה בין וושינגטון לירושלים לגבי הסכם הגרעין עם איראן. לאחר שאמר זאת, דרמר מיד הבהיר כי עם הממשל הנוכחי, "שנינו מכירים בכך שהסכם איראן לא חוסם את הנתיב האיראני לפצצה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, פברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"תמימות דעים לגבי היחסים האסטרטגיים". טראמפ ונתניהו בוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מלבד דרמר, נאמו בישיבה הראשונה של כינוס השדולה בוושינגטון ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר ונשיא רואנדה פול קגאמה. בלייר, שכיהן גם כשליח המיוחד של הקוורטט למזרח התיכון, אמר כי נדרשת "גישה חדשה" לקידום פתרון מדיני בין ישראל לפלסטינים, אולם הבהיר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות. לדבריו, קידום היחסים בין ישראל למדינות הערביות הוא "המפתח לשינוי ההקשר האזורי", אולם ציין כי ללא דרך מוסכמת לפתרון הסוגיה הפלסטינית, שיתוף הפעולה האזורי יישאר מוגבל.

הנשיא קגאמה הכריז כי "רואנדה היא ללא שום ספק ידידה של ישראל". קגאמה, המנהיג הראשון של מדינה אפריקנית לנאום בפני הכינוס השנתי, הוסיף: "אנחנו שמחים שישראל חזרה לאפריקה, ואפריקה מגיבה לכך בחיוב". לדבריו, "לישראל יש זכות להתקיים ולשגשג, כחברה מלאה בקהילה הבינלאומית. אין בכך פגיעה בזכות של אף אחד".

ניקי היילי, המיועדת לתפקיד שגרירת ארה"ב לאו"ם, בשימוע בסנאט, 18 בינואר 2017. רויטרס
"ארה"ב מצאה את הקול המוסרי שלה". היילי/רויטרס

הלילה, החל מהשעה 2:30 (שעון ישראל), ינאמו בפני הוועידה ראש ממשלת קנדה לשעבר סטיבן הרפר וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס. מחר בשעות הצהריים ינאם בוושינגטון יצחק הרצוג, ולאחר מכן ראש הממשלה נתניהו יישא דברים בפני הכינוס בשידור לווייני. בלילה ינאמו שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין. ביום שלישי, יומה האחרון של ועידת המדיניות, ינאמו שורה של מחוקקים משתי המפלגות – מיץ' מקונל, צ'אק שומר, ננסי פלוסי, קמאלה האריס ובוב מננדז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully