וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קרא לתושבי המעוז בסוריה להתפנות: "סכר הענק יתמוטט"

הארגון הפציר באזרחים להתפנות ממעוזו בא-רקה, בצל התקדמות הכוחות הכורדים-ערביים באזור. התמוטטות סכר טבקה, הגדול במדינה, תוביל להרס בקנה מידה עצום – אולם לטענת מהנדסיו, "אין סכנה מידית"

צילום מסך

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הורה היום (ראשון) לאזרחים להתפנות ממעוז הארגון בסוריה, בעיר א-רקה, בטענה כי סכר טבקה הגדול הסמוך לעיר "בסכנת התמוטטות מידית". זאת, לטענת הארגון, בהודעות ובכרוזים שהופצו לתושבים, בשל הנזק שנגרם מהפצצות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ומעליית גובה המים.

הארגון הכריז כי הסכר, הגדול ביותר בסוריה שנמצא על נהר הפרת, הוצא מכלל שימוש, בעוד "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF), מיליציה כורדית-ערבית הנאבקת בדאעש בצפון סוריה, התקרבה בימים האחרונים לאזור, והצליחה לכבוש נקודות אסטרטגיות במרחק של כ-35 קילומטרים ממערב א-רקה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאחורי קווי האויב: ארה"ב הצניחה מורדים בשטח "המדינה האסלאמית"
סוריה: עשרות נהרגו בתקיפת בית ספר בידי הקואליציה האמריקנית
הכורדים בסוריה: רוסיה מקימה בסיס חדש לאימון כוחותינו

סכר א-טבקה, סוריה, 24 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
האזור כולו ממוקש. תמונות ראשונות שפרסמה SDF עם הגעת הכוחות לסכר טבקה/צילום מסך, טוויטר
סכר א-טבקה, סוריה, 24 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"המבנה עוד יציב". סכר טבקה, בסוף השבוע/צילום מסך, טוויטר

התמוטטות הסכר, על פי האו"ם, תוביל להצפות בשטחים נרחבים בסוריה ובעיראק ולהרס בקנה מידה עצום שישפיע על מאות אלפי בני אדם, לכל הפחות. עם זאת, גורם טכני המכיר את תכנון הסכר הסביר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לא קיימת סכנה מידית של התמוטטות. כמו כן, גורמים בקואליציה נגד דאעש הכחישו מתקפות ישירות על הסכר.

מהנדס לשעבר בפרויקט הקמת הסכר, שהחל לפעול בשנת 1973, הסביר בשיחה עם רשת BBC כי "המבנה עוד יציב". הוא הוסיף כי "תקיפות אוויריות או ארטילריה לא יכולות לפגוע באמת במבנה, הוא ענק". כמו כן, ביחס לטענות על הצפה, טען המהנדס כי "הסכר במרחק של מטר וחצי מהקיבולת המקסימלית שלו. הוא מתמלא בקצב של 3-2 סנטימטרים ביום, וייקח לו כ-40-30 ימים עד שיעלה על גדותיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'יהאן שייח אחמד, דוברת המבצע לשחרור א-רקה, במסיבת עיתונאים ממזרח לעיר, 26 במרץ 2017. רויטרס
600 ק"מ שוחררו. דוברת המבצע "זעם הפרת", היום/רויטרס

הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה בסוריה, אישר כי הסכר, שאורכו כארבעה קילומטרים, הפסיק לפעול בימים האחרונים. הכוחות הכורדיים-ערביים הגיעו לאזור הסכר כבר ביום שישי, אולם הם מתקדמים באזור באופן איטי למדי, בשל העובדה שדאעש הטמין שם מוקשים רבים. על פי ארגון זכויות האדם המקומי "א-רקה נשחטת בדממה", אזרחים החלו להימלט היום מהעיר, שהפכה לבירת דאעש בפועל, אולם טרם התברר כמה יצאו מהעיר.

בתוך כך, דוברת מבצע SDF לשחרור א-רקה, ג'יהאן שייח אחמד, עדכנה היום במסיבת עיתונאים מיוחדת ממזרח לעיר כי לוחמי המיליציה הגיעו לבסיס האווירי בעיר טבקה. שייח אחמד הוסיפה כי עד כה, במסגרת השלב השלישי של המבצע שזכה לכינוי "זעם הפרת", שחררו הכוחות יותר מ-600 קילומטרים מידי דאעש. לדברי שייח אחמד, 272 לוחמי "המדינה האסלאמית" נהרגו במהלך העימותים עם לוחמי SDF, כמו גם 14 לוחמי המיליציה.

ביום שישי הכריז שר ההגנה של צרפת, שותפה לקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, כי המבצע לשחרור א-רקה מידי ארגון דאעש יחל "בימים הקרובים". לדברי השר, ז'אן איב לה דריאן, "תמיד אמרנו שא-רקה היא יעד מרכזי. זה יהיה קרב קשה מאוד, אבל גם בעל חשיבות גדולה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully