וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמות ולא נתגייס": עשרות עצורים בהפגנות חרדים ברחבי הארץ

כ-30 מפגינים נעצרו בכביש 4 בהפגנה בנוכחות מאות שוטרי מג"ב, בבני ברק נעצרו שבעה ובצומת התשבי עוד שבעה. צעירים נשכבים על הכבישים ומונעים ממכוניות לנסוע. "רק מנסים לבולל אותנו. תנו לנו לחיות, אין צורך בנו בצבא"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

30 מפגינים חרדים נעצרו היום (ראשון) במהלך הפגנה בכביש 4, סמוך למחלף מסובים. זאת, בעקבות החמרת האכיפה של המשטרה בכל הנוגע להפגנות החרדים ברחבי הארץ נגד הגיוס לצה"ל ומעצר עריקים. מהמשטרה נמסר כי עשרות מפגינים הגיעו מוקדם יותר למקום, שכבו על הכביש וניסו לחסום אותו תוך שהם מסכנים את חייהם ומפריעים לתנועה. כביש 4 נחסם לתנועה ונפתח לאחר מכן.

במקביל, הפגנה גדולה התקיימה ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ונעצרו בה שבעה צעירים. מאות שוטרים הגיעו למקום ונפרסו לאורך הרחוב במטרה לייצר הרתעה. כ-50 חרדים מפגינים במקום. כמו כן, כביש 722 לצפון נחסם לתנועה בצומת התשבי בעקבות הפגנה של עשרה חרדים שכבלו עצמם בשרשראות ונשכבו על הכביש. המשטרה הכריזה על הפגנה בלתי חוקית והורתה למפגינים לפנות את הצומת. שבעה מהם נעצרו.

לקריאה נוספת:
מחאות החרדים ברחבי הארץ נמשכו לתוך הלילה: 31 מפגינים נעצרו
מלחמת הקיצונים מחריפה: ממקדים המאבק בראש מדור חרדים בצה"ל

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שוטרי מג"ב מתעמתים עם המפגינים/ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"אל אתגייס לצבא השמד". חרדים מפגינים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

יחזקאל ומנחם, שהגיעו להפגין, סיפרו כי הרשויות מנסות "לחלל" את הדת עבורם. "הדת אצלנו זה הערך העליון, ומאחר שהצבא רוצה לגייס אותנו, השלטונות רוצים לחלל אותו. לצבא אין צורך ביטחוני בחרדים, אלא רק צורך חברתי. כדי לחולל שינוי בחברה החרדית. לכן, כל עוד דם יהודי זורם בעורקינו – נמות ולא נתגייס", אמר יחזקאל. "אני חושב שלא נוכל לתרום. תנו לנו לחיות. ודאי שבמצב כזה אין צורך ביטחוני - אלא רק לבולל את החרדים".

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"לצבא אין צורך ביטחוני בחיילים חרדים, רק צורך חברתי"/ראובן קסטרו

ביום חמישי עצרה המשטרה 20 חשודים שהפרו את הסדר וחסמו צירי תנועה במהלך ההפגנות בירושלים ובבית שמש. במשטרה הבהירו כי הם ערוכים בכלל מוקדי הפרות הסדר ופועלים בנחישות ובאפס סובלנות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי. במהלך הפרות הסדר חסמו המפגינים את פינת הרחובות שרי ישראל ורש"י שבירושלים.

המפגינים משתייכים ל"פלג הירושלמי" שמנהיג הרב שמואל אוירבך. הם מפגינים בעקבות מעצרם של שלושה חרדים עריקים - ישראל מאיר טולדנו, אברהם דב פטרוף והרב פרידמן. "הפלג הירושלמי" הוא זרם חרדי-ליטאי שנחשב מיעוט בתוך המגזר החרדי. מנהיגו מוביל קו קיצוני נגד גיוס חרדים ושיתוף פעולה עם רשויות הצבא. כחלק ממדיניות זו, הרב אוירבך אוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס וכך מרביתם הופכים עריקים מצה"ל.

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully