וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי צורך במכרז: שרים יוכלו למנות מקורבים למשרת אמון נוספת

26.3.2017 / 21:58

ועדת השרים לעניין מינויים בכירים בשירות המדינה פרסמה המלצות לפיהן שרי הממשלה יוכלו למנות מקרובים לתפקיד משנה למנכ"ל. לפי גורם המעורה בפרטים, משרת האמון תוענק לכל שר במשרד שבו 150 עובדים

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
יש צורך באישור הממשלה. מליאת הכנסת/רויטרס

שרי הממשלה צפויים לקבל משרת אמון נוספת ויוכלו ולמנות מקורבים לתפקיד משנה למנכ"ל - כך עולה מהמלצות ועדת השרים לעניין מינויים בכירים בשירות המדינה שהתכנסה היום (ראשון). לדברי גורם המעורה בעבודת הוועדה, משרת האמון הנוספת תוענק לכל שר במשרד שיש בו מעל 150 עובדים. ההמלצות עדיין נדרשות לאישור הממשלה.

ועדת השרים המיוחדת לעניין מינויים בכירים בשירות המדינה בראשות שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין הוקמה בשנה שעברה. זאת, בהמשך לתחושות קשות שעלו בקרב שרים על חוסר יכולת לממש מדיניות במשרדיהם כתוצאה מקשיים במינויי בכירים. בדיון סוער במליאת הממשלה בדצמבר האחרון החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים את הוועדה וקרא לשנות את שיטת המינויים. "דונלד טראמפ ממנה 4,000 איש לתפקידים בלי ועדות איתור ובלי ביורוקרטיה. בישראל אי אפשר למנות אפילו כמה מאות. צריך לשנות את השיטה", אמר נתניהו בישיבה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בבית היהודי זועמים על דיל נתניהו-מוזס: "לשקול מחדש הברית עם רה"מ"
משבר התאגיד: פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא הסכמות
בוטלה הרצאה של "שוברים שתיקה" בקריית אונו: "פעילות פוליטית אסורה"

שר התיירות יריב לוין, כנס ירושלים 14 בפברואר 2017. ישראל ברדוגו, מערכת וואלה! NEWS
"חיוני לחיזוק המשילות". השר לוין/מערכת וואלה! NEWS, ישראל ברדוגו

הוועדה, שבה מלבד שקד ולוין ישנם גם שר השיכון והבינוי יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי ושר האנרגיה יובל שטייניץ, קיימה שורה של דיונים בשינוי דרכי המינוי של בכירים בשירות הציבורי. בתחילה, תוכנן לבטל את נבחרת הדירקטורים לגיוס חברים בדירקטוריונים בחברות הממשלתיות, מהלך שאותו יזם שר האוצר הקודם, יאיר לפיד. ואולם, לאור התנגדות שר האוצר הנוכחי משה כחלון למהלך, המלצה זו מתעכבת. בינתיים, הוועדה מתקדמת בשורה של המלצות אחרות.

המלצה נוספת הצפויה להגיע לאישור הממשלה היא שינוי דרכי המינוי של 120 תפקידים בכירים בשירות המדינה. בתחילת ינואר קיבלו שרי הממשלה רשימה של משרות בתחום אחריותם שכיום מתמנות בידי ועדות איתור. השרים התבקשו להודיע איזה מהם הם רוצים להעביר להליך החלופי.

לפי ההליך החדש, שיטת הבחירה של 120 תפקידים בכירים בשירות המדינה - כמו לדוגמא מנהל רשות ההגירה או מנהל רשות המים - תשתנה. לפי ההצעה המתגבשת, תפקידים אלה ייבחרו על ידי ועדות איתור המורכבות ממנכ"ל המשרד, שהוא איש אמונו של השר, נציג נציבות שירות המדינה ונציג ציבור שייבחר במשותף על ידי המנהל והנציבות. בכך, תגדל יכולת ההשפעה של השרים על המינויים באמצעות אנשיהם בדרג המנהלים. זאת, בשונה מהרכב הוועדות שהיו קיים עד כה, שבו היו חמישה חברים במקום שלושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הוועדה למינוי שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון, 22 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"תזמן מועמדים מצוינים ומקצועיים". השרה שקד/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים שקד מסרה כי "עבודת ועדת האיתור תתייעל ותתקצר ותזמן לפתחם של השרים מועמדים מצויינים ומקצועיים שיסייעו בידי השר להגשמת מדיניותו". השר לוין הוסיף: "המהלך שאותו אנו מובילים בוועדה לשינוי שיטת המינויים חיוני לחיזוק המשילות. בדרך זו נוכל להבטיח כי שרי הממשלה יוכלו להנהיג מדיניות במשרדיהם וגם לוודא כי מדיניות זו אכן תצא אל הפועל ותבוצע".

השר שטייניץ אמר: "אני מרוצה מאוד שההצעה לצמצום ועדות האיתור לשלושה נציגים ולהגברת הייעול והגמישות בעבודת ועדת האיתור אושרה ברוב גדול בוועדה. אין לי ספק שהצעה זו תביא להתייעלות רבה ולקיצור לוחות הזמנים בעבודתה של ועדת האיתור, ושכתוצאה מכך יגיעו מועמדים רבים יותר ויהיה שיפור באיכות המינויים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי".

סיעת המחנה הציוני הגיבה להחלטה: "שחיתות לאור יום של הממשלה שרק מחלקת טובות הנאה למקורבים על חשבון הציבור", נכתב בתגובה. עוד נכתב כי "במקום לפעול למיגור וצמצום תופעת השחיתות בשירות הציבורי, הממשלה פועלת הפוך, ביצירת ג'ובים למקורבים שרק תגביר את השחיתות והסיאוב".

לפיד: "ההחלטה הזאת היא מקור לשחיתות פוליטית וציבורית"

יש עתיד תקפו בחריפות את ההחלטה. "הממשלה פוגעת פעם אחר פעם בכלבי השמירה של האינטרס הציבורי, הרגולטורים ושומרי הסף. מטרת המאבק של הממשלה נגד 'נבחרת הדירקטורים' היא לחלק לחברי מרכז ומקורבים ג'ובים", נמסר בהודעת המפלגה. "נלחם בהצעה הזאת בכל הכוח".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "במקום לעבוד, עסוקה הממשלה הזאת כל היום בסידורי עבודה. בסידור ג'ובים למקורבים, ג'ובים פוליטיים, ג'ובים לפעילים, ג'ובים למי שקרוב לצלחת. ההחלטה הזאת היא מקור לשחיתות פוליטית וציבורית. היא תאפשר לשרים למנות את החברים שלהם במקום את האנשים המוכשרים ביותר והטובים ביותר למערכת הציבורית. אותה מערכת שאמורה לעבוד למען הציבור ולא למען הפוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם".

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully