וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה צעדים: איך נתניהו ישיג שליטה בתאגיד השידור החדש?

26.3.2017 / 17:00

לא מעט שלבים, "זיג-זגים" וסתירות איפיינו את יחסו של ראש הממשלה נתניהו לרפורמה שתסגור את רשות השידור ותקים את תאגיד השידור החדש. האם מה שעומד לנגד עיניו הם איכות השידור הציבורי או טובת מפוטרי הרשות? צפו בקטע מהתכנית היומית החדשה עם יעקב אילון

בימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

זה התחיל בתחושת אחדות, חדשנות והתרגשות. במרץ 2014
נודע במסיבת עיתונאים חגיגית על הרפורמה בשידור הציבורי, לפיה הציבור יחדל לשלם את מס אגרת הטלוויזיה, רשות השידור ההיסטורית תיסגר - ויוקם גוף שידורי חדש.
הרפורמה הייתה אחת הבשורות של ממשלת הליכוד הקודמת: שר התקשורת גלעד ארדן הוביל אותה בתמיכתו של ראש הממשלה נתניהו, או כפי שהגדיר זאת במסיבת העיתונאים רם לנדס, יו"ר הוועדה שמונתה על ידי נתניהו עצמו לבחינת הרפורמה ברשות השידור: "מעולם ועדה שבחנה את מצב רשות השידור לא זכתה לתמיכה כזו של שר התקשורת, שר האוצר וראש הממשלה".

אחת המטרות המרכזיות בהקמת הגוף החדש הייתה לצמצם מעורבות פוליטית ומינוי מקורבים בגוף, שהייתה אחד הכשלים הבולטים ברשות השידור. "הגוף החדש יהיה נקי מפוליטיקה", הכריז אז שר האוצר יאיר לפיד.

אך מאז זרמו מיים רבים במערכת הפוליטית, הקואליציה השתנתה, בעלי תפקידים התחלפו, "התאגיד" החל לקרום עור וגידים, חשדות לפלילים החלו לרחף מעל נתניהו - ואיתם התחלפה, לא פעם אחת, גם דעתו של ראש הממשלה לגבי הגוף החדש.

צפו ב"עשרה צעדים" - איך נתניהו ישיג שליטה פוליטית בתאגיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully