וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התאגיד: פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא הסכמות

26.3.2017 / 20:00

ראש הממשלה ושר האוצר נועדו בארבע עיניים במטרה לסיים את המשבר הקואליציוני, אך המשיכו להתבצר בעמדותיהם. מאוחר יותר נפגשו פעם שנייה. על הדיווח לגבי הבנות עם הבית הלבן לגבי בנייה בהתנחלויות אמר נתניהו: "הרבה דברים לא נכונים"

עריכת וידאו: ניר חן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (ראשון) עם שר האוצר משה כחלון במטרה לסיים את המשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי. השיחה בארבע עיניים תמה ללא הסכמות. בסביבת נתניהו אומרים כי הסתיימה בשל אילוצי זמן.

השניים קבעו להיפגש שוב, אך לא קבעו מועד. בשלב זה, נתניהו ממשיך להתעקש כי התאגיד לא יקום, בעוד כחלון מתעקש מנגד על הקמת התאגיד ואף מסרב לדון בדחייה במועד השידור. מאוחר יותר, נועדו נתניהו וכחלון בפעם השניה. פגישתם נמשכה זמן קצר ובסיומה עדיין לא הגיעו הצדדים להסכמות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), תקף את כחלון. "אנחנו רוצים לסגור את התאגיד, ולשם כך יידרשו לנו חודשיים. כחלון חייב להסכים. מה לתאגיד ולאג'נדה שלו?", אמר במהדורת וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
ראש הסגל של נתניהו יצא לשיחות בבית הלבן על הבנייה בהתנחלויות
גורם מדיני: הדיווח על דרישת ארה"ב להגבלת הבנייה בהתנחלויות – שקר
נתניהו: התקדמות בשיחות עם ארה"ב בנושא הבנייה בהתנחלויות

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
הפגישה הסתיימה ללא הסכמות. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

מוקדם יותר בישיבת שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה כי אין חדש עם שר האוצר. "כשיהיה, אעדכן", אמר. בישיבה זו נכחו חמישה שרים בלבד: זאב אלקין, יובל שטיינץ, חיים כץ, גילה גמליאל ואיוב קרא.

בישיבת ראשי הקואליציה ראשי המפלגות החרדיות הבהירו לראש הממשלה כי הם מתנגדים לבחירות מוקדמות. השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני אמרו לראש הממשלה בפתח הישיבה: "לא נסכים להקדמת הבחירות ולא ניתן לה יד". בהמשך, הציע ליצמן לראש הממשלה ולשר כחלון להיוועד ביניהם ולפתור את משבר התאגיד, והשר דרעי אף נכנס עמם לחדר אך יצא כעבור זמן קצר.

עוד באותו נושא

הקואליציה במתח שיא, והשרים תוהים: מה נתניהו רוצה?

לכתבה המלאה

נתניהו: הדיווחים על הבנות בנוגע לבנייה בשטחים אינם נכונים

נתניהו התייחס היום למחלוקת קואלציונית נוספת, ובישיבת הממשלה הוא דחה את הדיווחים על הבנות עם הממשל האמריקני בנוגע לבנייה בשטחים. "בימים האחרונים נפוצו דיווחים על סיכומים לכאורה עם הבית הלבן בנוגע לשיחות על ההתנחלויות, יש שם הרבה מאוד דברים לא נכונים. לא אכנס לפרטים. השיחות נמשכות ומקווה שיסתיימו במהרה", אמר.

ראש הממשלה אף הודיע כי זו ישיבתו האחרונה של יעקב נגל, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, שיסיים את תפקידו בסוף השבוע וטרם מונה לו מחליף. "אתה ממלא שורה של תפקידים במערך הביטחוני של ישראל הרבה שנים", אמר לו ראש הממשלה. "בין השאר סייעת לי בהרבה תחומים, ובעיקר בעבודה המסורה והמוצלחת בוושינגטון על הסכם הסיוע הביטחוני. אני רוצה לציין את הרצינות והמסירות שלך והדאגה הכנה לביטחון המדינה ואת העזרה שנתת לי ולשרי הקבינט".

ביום שישי האחרון תם סבב השיחות בין ישראל וארצות הברית, שנמשך ארבעה ימים. הצדדים דנו במחלוקת על היקף בנייה בהתנחלויות, אולם מההודעה המשותפת עולה כי הם לא הגיעו להסכמות. הממשל דורש "לרסן" את הבנייה ולהגביל את היקפיה וגבולותיה, מתוך עמדה שהמשך הבנייה מקטין את השטח שנשאר פתוח למשא ומתן עם הפלסטינים ויקשה על חידוש התהליך ושאיפתו של הנשיא דונלד טראמפ להגיע ל"עסקה" בסכסוך. בישראל, כל הקפאה צפויה להיתקל בביקורת מימין ולייצר אתגרים פוליטיים עבור נתניהו.

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
"חששות טראמפ יילקחו בחשבון". נתניהו וטראמפ/AP

המשלחת, בראשותו של ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורביץ, שוגרה לוושינגטון השבוע אחרי שבביקורו של השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט בשבוע שעבר לא הושגו הסכמות. עם זאת, לפי ההודעה, ‏ישראל הביעה נכונות לאמץ מדיניות בנייה "שלוקחת בחשבון את חששותיו" של טראמפ בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות בהקשר של קידום הסכם שלום.

"המשלחת האמריקנית חזרה על חששותיו של הנשיא טראמפ בנוגע לפעילות ההתנחלויות בהקשר של התקדמות לקראת הסכם שלום", נכתב בהודעה. "המשלחת הישראלית הבהירה כי כוונת ישראל היא לאמץ מדיניות ביחס לפעילות בהתנחלויות, שלוקחת בחשבון את אותם שיקולים. השיחות היו רציניות ומועילות, והן נמשכות".

בשבוע שעבר הכחיש גורם מדיני בכיר את הדיווחים שלפיהם ממשל טראמפ דרש להגביל את הבנייה בהתנחלויות לגושים בלבד ולאסור על בנייה ביישובים המבודדים. "הדיווחים באשר לביקורו של השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט ולדרישות האמריקניות לכאורה מישראל – אינם נכונים", טען.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully