וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול ראשי ארגוני הפשע היריבים: רוזנשטיין סירב להעיד בבית המשפט

26.3.2017 / 10:35

תחת אבטחה כבדה, הגיע העבריין המרצה עונש מאסר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להעיד בתיק המסועף נגד ראשי ארגוני הפשיעה. הוא התבקש להעיד על ניסיון החיסול נגדו מצד האחים אברג'יל, אך סירב והוכרז כעד עוין

רוזנשטיין סירב להעיד נגד יצחק אברג'יל/צילום: ניב אהרונסון

העבריין זאב רוזנשטיין סירב להעיד הבוקר (ראשון) במשפט במסגרת פרשה 512, הכוללת אישומים נגד בכירים בעולם הפשיעה בגין רצח, ניסיונות רצח ועבירות סמים. רוזנשטיין, המרצה עונש מאסר, זומן לתת עדות בבית המשפט המחוזי על נסיון החיסול שבוצע נגדו בדצמבר 2003, לכאורה על ידי העבריין יצחק אברג'יל.

רוזנשטיין, שהגיע לאולם תחת אבטחה כבדה, אמר עם תחילת הדיון: "את כל מה שהיה לי להגיד, אמרתי במשטרה. מעבר אני לא זוכר מעבר לזה, ואין לי מה להוסיף". לאחר חילופי דברים עם התובע, עו"ד ניסים מרום, הוכרז רוזנשטיין עד עוין. הוא סירב לענות על השאלות שהופנו אליו, אך ציין: "אין לי סכסוכים"

מרום הקריא מעדות רוזנשטיין במשטרה: "משפחת אברג'ל מוכרת לי. היכרות ידידותית.. עם ידידים כאלה מי צריך אויבים?". רוזנשטיין, בתגובה, כינה את מרום "נוסבאום", על שם כתב הפלילים משה נוסבאום.

העבריין זאב רוזנשטיין מסרב לתת עדות במשפטם של יצחק ומאיר אברג'יל, בית המשפט המחוזי תל אביב, 26 במרץ 2017. ניב אהרונסון
רוזנשטיין, הבוקר/ניב אהרונסון

המשפט בפרשה שטלטלה את עולם הפשע נפתח בחודש שעבר, בתום חקירה מסועפת. "נפרוס בפניכם ראיות שנאספו לאורך שנים בדבר פעילותו של ארגון פשיעה שפעל באופן שיטתי, היררכי ומאורגן ברחבי העולם ובישראל, תוך ביצוע עבירות סמים והון בהיקפים עצומים", אמר בדברי פתיחתו מרום.

כתב האישום, שהוגש ביולי 2015, מייחסים לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נוספים נאשמים שורה של עבירות: רצח, עבירות סמים, עבירות בתום המס, הלבנת הון ועבירות נוספות. כתב אישום הוגש גם נגד העבריין ריקו שירזי וחשוד נוסף בגין עבירות אלימות.

מאיר אברג'יל ואחיו יצחק אברג'יל במשפטם בעת העדות של העבריין זאב רוזנשטיין, 26 במרץ 2017. ניב אהרונסון
יצחק אברג'יל בבית המשפט/ניב אהרונסון

בלב הפרשה נמצא נסיון החיסול של רוזנשטיין, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע. "בבסיס הראיות עדויות של שישה עדי מדינה, מרביתם חברים של ממש בארגון, הנתמכות בהאזנות סתר ובעדויות נוספות", אמר התובע מרום.

בחודש שעבר העיד במשפט בני בן טל, שנכח בצ'יינג' בתל אביב בעת המקרה. "רוזנשטיין הגיע לחנות עם שומרי הראש שלו", העיד בן טל, "פתחתי את הדלת, והוא יצא ועמד ליד דלת הכניסה עם שומרי הראש. עברו עשר שניות, וקרה הפיצוץ. עשן שחור בכל החנות, לא הבנת מה קורה, לא ראו כלום. לקח לי כמה שניות להבין מה קרה. ראיתי שאני מכוסה בזכוכיות וכל החנות נהרסה, ועדיין לא הבנתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully