וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנני" ניצחה את "פרינגלס": אישה נבחרה לראשונה למנהיגת הונג קונג

קארי לאם, ששימשה עד כה סגנית מנהיג האזור החצי-אוטונומי, נבחרה בידי 1,194 אלקטורים מתוך 1,200 שמכהנים בוועדה, המורכבת ברובה מתומכי בייג'ינג. לאם הייתה המועמדת המובילה בקרב הוועדה, בעוד יריבה? היה אהוד יותר על הציבור

צילום: רויטרס, עריכה:

קארי לאם, סגנית מנהיג הונג קונג, נבחרה היום (ראשון) לשמש מנהיגת האזור החצי-אוטונומי. לאם היא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד הבכיר ביותר בהונג קונג, והיא נבחרה בידי 1,194 אלקטורים מתוך 1,200 שמכהנים בוועדת אלקטורים – המורכבת ברובה מתומכי בייג'ינג – ולא בידי 7.3 מיליון אזרחי הקולוניה הבריטית לשעבר.

יריבה העיקרי של לאם היה שר האוצר לשעבר ג'ון צאנג, שזכה לאהדת הציבור לפי סקרי דעת קהל. מועמד נוסף היה השופט בדימוס וו קווק-הינג. קריאות לבחירות חופשיות באזור שנשלט בידי סין כשלו למרות גל הפגנות שאירע ב-2014 וזכה לשם "מחאת המטריות". באותה תקופה תמכה לאם ברפורמה שהוצעה בידי סין, שלפיה, העם לא יבחר במנהיג, אלא ועדת אלקטורים שיאושרו מראש.

לאם כונתה במהלך מסע הבחירות "הנני", בשל ניסיונה בניהול כמה פרויקטים ממשלתיים ודאגתה לפקידי הממשל, בעוד צאנג כונה "מר. פרינגלס" משום שהוא דומה לדמות המשופמת על גבי חטיף הצ'יפס האמריקני.

עוד בוואלה! NEWS:
היעלמותו המסתורית של המיליארדר הסיני שמדאיגה את הונג קונג
צעד חסר תקדים: סין מנעה ממחוקקים בהונג קונג להתמנות לתפקידם
בחירות בהונג קונג: מנהיג המחאה החברתית זכה במושב בפרלמנט

המועמדים להנהגת הונג קונג, וו קווק הינג, ג'ון צאנג וקארי לאם במהלך קמפיין הבחירות, 26 במרץ 2017. רויטרס
לאם במרכז, צאנג מימינה/רויטרס

לאם, סטודנטית אקטיביסטית שטיפסה במשך 36 שנים בשירות האזרחי, נתפסת כמנהיגה קשוחה, בעלת יכולת גבוהה שנתמכת בידי סין. לאם בת ה-59 תידרש לאחד את העיר הונג קונג בעוד רחשי הציבור נגד מעורבותה של סין בענייניה הולכים וגדלים. היא תצטרך גם להמריץ את הכלכלה ולתקן את הפערים החברתיים ואת מחירי הנדל"ן הנוסקים.

בסביבתה אמרו כי היא אינטליגנטית, חרוצה ומסוגלת להביא למדיניות ממשלתית מהפכנית, שכן היא זוכה לאמון רבים בבייג'ינג, שגייסו עבורה קולות. לדעת מבקריה, גישתה השמרנית והפרו-סינית מאיימת דווקא להגדיל את הפערים החברתיים בקולוניה הבריטית לשעבר, שהוחזרה לידי סין לפני 20 שנה תחת מערכת "מדינה אחת, שתי שיטות".

הונג קונג מנוהלת לפי עיקרון "מדינה אחת, שתי שיטות", שבמסגרתו סין הסכימה להעניק לאזור מעמד חצי-אוטונומי. ועדת האלקטורים בהונג קונג כוללת 70 חברי המועצה המחוקקת, שחצי מהם נבחרים ישירות בידי הציבור. עם זאת, רוב הוועדה נבחרת בידי ארגונים מקצועיים, עסקיים ולובי. מבקרי השיטה טוענים כי הוועדה מוטה כלפי בייג'ינג. בשנה שעברה הצליחו פעילים פרו-דמוקרטים לזכות במספר שיא של מושבים בוועדה - 325. ואולם, הישג זה עדיין לא העניק להם מספיק כוח כדי להכריע את זהות המנהיג הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים נגד קארי לאם שנבחרה להנהיג את הונג קונג, 26 במרץ 2017. רויטרס
"לאם היא סיוט עבור הונג קונג". מנהיג "מחאת המטריות" ג'ושוע וונג/רויטרס

"קארי לאם היא סיוט עבור הונג קונג", אמר הסטודנט האקטיביסט ג'ושוע וונג, בן 20, אחד ממנהיגי "מחאת המטריות", שדרשה דמוקרטיזציה מלאה, והובילה לפני שלוש שנים לחסימות הרחובות המרכזיים בעיר במשך 79 ימים. "תיאורטית, מנהיג הונג קונג אמור להיות גשר בין הממשל המקומי לעם ההונג קונגי. אך לאם היא גשר עקום. היא תספר לנו רק מה בייג'ינג רוצה, ולא תמסור למשטר הקומוניסטי מה העם רוצה".

לאם החליפה בתפקידה את ליונג צ'ון-יינג, שזכה בבחירות שהתקיימו ב-2012. קרנו דעכה בשנים האחרונות, לפחות בעיני הציבור, לנוכח הפגנות הדמוקרטיזציה בעיר. "הבחירה בקארי למנהיגה היא הוכחה למינוי הטוב של ליונג", אמר גורם בכיר בממשלה. עם זאת הוא הוסיף כי לעתים היא נתפסת כ"בריון".

מפגינים נגד קארי לאם שנבחרה להנהיג את הונג קונג, 26 במרץ 2017. רויטרס
מפגינים נגד הבחירות בהונג קונג, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully