וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחראי לפיגועי ענק: בכיר באל-קאעדה חוסל בתקיפה אמריקנית באפגניסטן

26.3.2017 / 9:28

קארי יאסין מפקיסטן עמד מאחורי הפיגוע במלון באיסלמבאד שגבה את חייהם של יותר מ-50 בני אדם, בהם שני חיילים אמריקנים, וכן פיגוע באוטובוס שהסיע קבוצת קריקט מסרי לנקה. הוא חוסל בתקיפה אווירית בשבוע שעבר

קארי יאסין, בכיר אל-קאעדה שחוסל בתקיפה אמריקנית באפגניסטן, 2011. יוטיוב, צילום מסך
יאסין ב-2011/צילום מסך, יוטיוב

מנהיג בכיר בארגון אל-קאעדה שהיה אחראי לפיגועים קטלניים חוסל בתקיפה אווירית של כוחות ארצות הברית – כך הודיע הלילה (ראשון) הפנטגון. קארי יאסין מבלוצ'יסטן שבפקיסטן עמד מאחורי הפיגוע במלון באיסלמבאד שגבה חיי עשרות בני אדם וכן את הפיגוע באוטובוס שהסיע קבוצת קריקט מסרי לנקה.

התקיפה שהובילה למותו אירעה ב-19 במרץ במחוז פקטיקה שבאפגניסטן. לפי גורמים רשמיים בארצות הברית, ליאסין, שהיה לטרוריסט בכיר, היו קשרים עם הטליבאן הפקיסטני ותכנן כמה מתקפות טרור של אל-קעאדה.

ב-20 בספטמבר התפוצצה משאית נפץ בפתחו של מלון "מריוט" באיסלמבאד. יותר מ-50 בני אדם נהרגו, בהם שני חיילים אמריקנים מחיל האוויר וחיל הים. בפיגוע בלאהור נהרגו שישה שוטרים פקיסטנים ושני אזרחים, כמו גם שישה חברי קבוצת קריקט.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: נוסעים מנמלי תעופה במזה"ת לא יורשו לשאת מחשבים בטיסות
מרחיבים את המערכה: עשרות תקיפות אמריקניות נגד אל-קאעדה בתימן
אל-קאעדה אישר: סגן מנהיג הארגון חוסל בתקיפה אמריקנית בסוריה

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס בביקור ביפן, פברואר 2017. רויטרס
"טרוריסטים לא יוכלו לחמוק מאחריות". מאטיס/רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס מסר בהודעה לתקשורת: "מותו של קארי יאסין היא הוכחה לכך שטרוריסטים המכפישים את שם האסלאם ותוקפים בכוונה אזרחים חפים מפשע, לא יוכלו לחמוק מאחריות".

חיסול יאסין במזרח אפגניסטן מוכיחה את הטענות הפקיסטניות, שלפיהן, גורמים קיצוניים מסתתרים באזור. אפגניסטן ופקיסטן מאשימות זו את זו תדיר בכך שהן אחת נותנת מחסה לאויביהן של האחרת. היחסים ביניהן החלו להידרדר מוקדם יותר השנה בעקבות שורת מתקפות בפקיסטן שגבו את חייהם של 125 בני אדם. היא הובילה את איסלמבאד לסגור את גבולה עם אפגניסטן במשך יותר מחודש.

עם זאת, שתי המדינות חולקות ביניהן רשימות של קיצוניים שנמצאים על אדמות כל אחת מהן. אפגניסטן גם העניקה לפקיסטן את מיקומם של 23 אתרי מסתור שבהם נמצאים לוחמי טליבאן. קאבול דורשת שאתרים אלה ייסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully