וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להחדרת סוכני חמאס: שב"כ מצמצם מתן אישורי כניסה מעזה

28.3.2017 / 8:21

במערכת הביטחון סבורים כי סוכני מודיעין הנכנסים לישראל מעבירים מידע לפעילי הארגון בגדה. ההערכה היא שעם שובם לרצועה, הם עוברים תחקור בידי חמאס. צוות מומחים בהובלת שב"כ מנסה לסכל את תכניות הארגון. ההערכה: כשחמאס יגיע לתנאים שהציב לעצמו, הוא יוביל להתלקחות

צילום: משרד הבטחון

איתור ניסיונות הברחה של ציוד וסחורות ומערכות דרך מעבר כרם שלום, וזיהוי החדרת סוכנים לישראל דרך מעבר ארז – כך מנסה שב"כ לסכל את התעצמות חמאס. למטרה זו מוביל שב"כ צוות מומחים מיוחד, הכולל את רשות המעברים במשרד הביטחון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רשות המסים ומשטרת ישראל.

הצוות המיוחד ניטר את אופי הפעילות של מנגנוני הביטחון של חמאס, המנסים להחדיר סוכנים לישראל או להפעיל פלסטינים תמימים, שאוספים מודיעין ומעבירים מסרים לפעילים ביהודה ושומרון. לפיכך, הצוות החליט לצמצם את אישורי הכניסה לישראל גם במקרים הומניטריים וגם לאנשי עסקים פלסטינים. האתגר של הצוות המיוחד הוא לאזן בין הרצון למנוע משבר הומניטרי, לסיכול פעילות טרור. במערכת הביטחון מעריכים כי מרבית הנכנסים לישראל חוזרים לרצועת עזה ועוברים תחקור בסיסי בידי חמאס.

בשבוע שעבר אמר ראש השב"כ נדב ארגמן כי אין לחמאס נכונות לצאת למערכה נגד ישראל, אך יש לו יכולות לכך. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס פועל לרף גבוה של התעצמות וכשירגיש כי הוא עומד בתנאים שהציב לעצמו במגוון תחומים במישור הצבאי, המוטיבציה שלו תגבר והוא עשוי להתגרות בצה"ל באופן שעלול להוביל להתלקחות באזור.

לקריאה נוספת:
מאשימים את ישראל: בכיר חמאס שאחראי לעשרות פיגועים חוסל בירי
מזוודות כסף לאיסמעיל הניה: תכנית הצללים של מנהל ארגון הסיוע בעזה
תמונות לווין של אתרים רגישים: הפעילות החשאית של מנהל ארגון הסיוע

הלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא, שחוסל ברצועצ עזה, מרץ 2017. רויטרס
חמאס עשוי להתגרות בצה"ל. הפגנת כוח בהלוויית בכיר חמאס שחוסל, בסוף השבוע/רויטרס

בשלב זה חמאס פועל לפי "שיטת מצליח": הוא מנסה להניח את ידו על כל מה שיכול לשרת את האינטרס שלו בכלל ושל הזרוע הצבאית בפרט. לכן, כל מה שנכנס לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום עובר לנגד עיניו, גם אם הוא אינו נוכח פיזית במקום. בנוסף לכך, חמאס מפעיל את כל כובד משקלו על עשרות אלפי אזרחים פלסטינים שנכנסים לישראל מדי שנה - חלקם כדי לקבל טיפול רפואי או בשל בעיות הומניטריות אחרות, וחלקם לצורכי מסחר ועסקים.

בנוסף לכך, מפעיל חמאס מערכת שלמה של ייבוא והעברה של סחורות לרצועת עזה דרך כרם שלום במסגרת תכניות עסקיות יצירתיות, של הונאה, המוסתרות מעיני מערכת הביטחון והבודקים הביטחוניים. לדברי גורמי ביטחון המגמות של חמאס ברורות: חיזוק והרחבה של חפירת המנהרות ברצועת עזה, פיתוח אמצעי לחימה בדגש על רקטות וטילים, פיתוח תחמושת והרחבת היכולות בתחום הים והאוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סחורה במעבר כרם שלום בגבול עזה. GettyImages
יותר מ-1,200 הברחות סוכלו. מעבר כרם שלום/GettyImages

הצוות המיוחד בהובלת שב"כ, שתכליתו לפגוע בבניין הכוח של חמאס לקראת המערכה הבאה, סיכם לאחרונה את הפעילות לשנת 2016 והצביע על מגמה ברורה. מהמידע עולה כי חמאס מנסה להניח את ידו על כל מה שיכול להיות ציוד דו-שימושי. הבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום והשב"כ סיכלו 1,226 הברחות של חומרים אסורים לרצועת עזה במהלך שנת 2016, גידול של 65% לעומת שנת 2015.

התפיסות העיקריות, לדברי גורמים במשרד הביטחון, כללו רחפנים, טיסנים, מצלמות אבטחה וציוד תקשורת, ציוד צבאי ומדים צבאיים, טנדרים ומנועי 44X, צינורות ברזל ואלומיניום לבניית גוף רקטות וטילים, כדוריות מתכת עבור מטעני חבלה רבי עוצמה, ציוד צלילה לצורכי פעילות הכוח הימי, חבלי סנפלינג, אלקטרודות לעבודת מסגרות שמשמשת בין היתר את בניית הרקטות, קפיצים להרכבת רימוני רסס, טנדרים מפורקים לחלקים, מנועי 4X4 וצמיגי 4X4 אנטי פריז, ציוד תקשורת, כננות, מצברים, דבקים וחומרים מקשים, סלילי ריתוך, ציוד הלבשה צבאי, משאבות מים, לייזרים, פיברגלס שחלקו משמש להסוואת מערכות צבאיות, פוליאסטר נוזלי, עמודי פלדה ועוד.

כ-900 משאיות בממוצע נכנסות ביממה לרצועת עזה מישראל במעבר כרם שלום. בהתאם לכך ש?כללו מנהלת המעברים והשב"כ את שיטות הבידוק והטכנולוגיות כדי למנוע הברחות. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי חלק מההברחות מתבצעות בידיעה ברורה של גורמים פלסטיניים ביהודה ושומרון וחלקם ללא ידיעת הסוחרים בישראל. עוד הוסיף הגורם הביטחוני כי חקירת שב"כ מתמקדת בכל שרשרת המרכיבים שאחראים להברחות כדי לפגוע גם בניסיונות העתידיים של הברחות על ידי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully