וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בשבועיים: לבני נפגשה עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון

26.3.2017 / 1:24

על רקע המגעים בין הבית הלבן ללשכת רה"מ להבנות בנושא הבנייה בהתנחלויות נועדה לבני עם ג'ייסון גרינבלט בוושינגטון. לבני, שניהלה את המגעים בין ישראל לפלסטינים תחת ממשל אובמה, נפגשה עם גרינבלט גם במהלך ביקורו בישראל וברשות

צילום: לע"מ

(נתניהו לאחר פגישתו עם גרינבלט: "מקווה שנעשה דברים טובים יחד")

על רקע ניסיונות ממשל טראמפ להניע מחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים והמגעים למציאת נוסחה לבנייה בהתנחלויות, יו"ר התנועה ושרת החוץ לשעבר, ח"כ ציפי לבני, נפגשה שלשום (שישי) בוושינגטון עם השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, עו"ד ג'ייסון גרינבלט. מדובר בפגישה שנייה של השניים, שנועדו גם במהלך ביקורו של גרינבלט בישראל וברשות הפלסטינית לפני כשבועיים, בפגישה משולשת עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג.

לבני, שניהלה את סבב המשא ומתן הקודם בין ישראל והפלסטינים תחת ממשל אובמה בשנת 2014, נמצאת בוושינגטון במסגרת כנס הלובי היהודי אמריקאי "אייפאק", בו ישתתפו גם הרצוג וכן יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט. פגישתה של לבני עם גרינבלט מגיעה על רקע המגעים שלו עם לשכת ראש הממשלה למציאת נוסחה מוסכמת לבנייה בהתנחלויות. אחרי שגרינבלט שב מביקורו בישראל בשבוע שעבר שיגר נתניהו לבית הלבן את ראש הסגל יואב הורביץ, בניסיון לגבש מתווה מוסכם על הגבלת הבנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא זחל עם קלצ'ניקוב": כך נעצר בכיר חמאס שחוסל
הציב אולטימטום - והתקפל: הכישלון של טראמפ בחוק הבריאות
שלושה נערים נפצעו, בהם אחד אנוש, מירי לעבר חצר בית בג'סר א-זרקא

ח"כ ציפי לבני, כנס כלכלי במלון הילטון, תל אביב. 21 ביוני 2016. גידי פישר, מערכת וואלה! NEWS
הגיעה לוושינגטון לרגל כנס שדולת "אייפאק". לבני/מערכת וואלה! NEWS, גידי פישר

בשבוע שעבר אמר נתניהו כי "חלה התקדמות משמעותית" בשיחות, אך בסיום מרתון הפגישות, בהן השתתפו גם שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, והיועץ המדיני של נתניהו, יונתן שכטר, פורסמה הודעה משותפת ממנה עלה כי טרם הושגו הסכמות. עם זאת, לפי ההודעה, ‏ישראל הביעה נכונות לאמץ מדיניות בנייה "שלוקחת בחשבון את חששותיו" של טראמפ בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות, בהקשר של קידום הסכם שלום. בלשכת ראש הממשלה סירבו הערב (שבת) להתייחס לדיווח בחדשות ערוץ 2 לפיו בשיחות הושגה הסכמה של הממשל על בניית יישוב חדש למפוני עמונה בתמורה להקפאה מסוימת של הבנייה בהתנחלויות.

במוקד שיחות גרינבלט ואנשי נתניהו: "ריסון" הבנייה בהתנחלויות

במוקד השיחות של גרינבלט עם אנשי נתניהו עומדת דרישת הממשל "לרסן" את הבנייה ולהגביל את היקפיה וגבולותיה, מתוך עמדה שהמשך הבנייה יקטין את השטח שנשאר פתוח למשא ומתן עם הפלסטינים ויקשה על חידוש התהליך ושאיפתו של הנשיא טראמפ להגיע ל"עסקה" לסיום הסכסוך. בלשכת נתניהו הכחישו בשבוע שעבר דיווחים לפיהם הממשל דרש להגביל את הבנייה לגושים בלבד; בין היתר בשל העובדה כי כל הקפאה צפויה להיתקל בביקורת מימין ולייצר אתגרים פוליטיים עבור ראש הממשלה - בעיקר מכיוון הבית היהודי אבל גם בקרב שרי הליכוד.

בתוך כך פרסמו אמש ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד) וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), הודעה בתגובה לדיווחים על אפשרות של עסקה שעניינה אישור היישוב למפוני עמונה תמורת הקפאת הבנייה מחוץ לגושים. "אם אלה ההצעות של הבית הלבן - אין פלא שאין סיכומים. 'דיל' כזה לא יעבור בשום אופן בקואליציה הזו", מסרו השניים. לדבריהם, "הגבלת בניה ל'גושים' ו'מכסות' מתאימה לממשלת שמאל, ומנוגדת למחויבותנו לבוחרינו. הגיעה העת לחידוש תנופת ההתיישבות ולהתקדמות בהחלת הריבונות".

(עדכון ראשון: 22:13)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
מסייע לטראמפ לממש שאיפתו להגיע ל"עסקה". גרינבלט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully