וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט באיטליה זיכה נאשם באונס כי "הקרבן לא צעקה חזק מספיק"

השופט הסביר כי האישה לא "הפגינה את הרגש המצופה מאדם שהפרו את פרטיותו". כלי תקשורת במדינה דיווחו כי בנוסף לכך שטענותיה לא התקבלו בבית המשפט היא עשויה לעמוד בפני אישום בגין הוצאת דיבה. שר המשפטים הודיע כי יפתח בחקירת המקרה

הפגנה לרגל יום האישה הבינלאומי ברומא, איטליה, 8 במרץ 2017. AP
הפגנה לרגל יום האישה הבינלאומי ברומא/AP

שר המשפטים של איטליה הודיע אתמול (שבת) כי יפתח בחקירה לאחר שבית משפט זיכה אדם מאונס אישה משום שלא צעקה. לפי כלי תקשורת מקומיים, קרבן האונס עומדת כעת בפני אישום בגין הוצאת דיבה. הפסיקה עוררה זעם רב במדינה והובילה את הממשלה להידרש לה.

בחודש שעבר קבע בית משפט בטורינו כי אמירת "די" של האישה לקולגה שלה בעת שתקף אותה, לא הייתה נחרצת דיה כדי להוכיח שהוא אכן אנס אותה. לפי העיתון האיטלקי, "קוררה דה לה סרה", קרבן האונס, שעבדה בפרויקטים בבתי חולים בטורינו, טענה כי הנאשם כפה עליה מעשים מיניים ואיים כי יפסיק לספק לה עבודה אם לא תיענה לו.

בבית המשפט היא נשאלה מדוע לא הגיבה נחרצות יותר לתקיפה. "לפעמים לומר לא זה מספיק, אך אולי לא השתמשתי בכוח ובאלימות כדי לעצור אותו כפי שהייתי אמורה, כי זה קשה עם גברים חזקים. אני פשוט קפאתי", סיפרה. לפי מסמכי התביעה, האישה סבלה מהתעללות חוזרת בידי אביה בילדותה.

בפסק הדין שבו זיכה הנאשם הסביר השופט כי האישה לא "הפגינה את הרגש המצופה מאדם שהפרו את פרטיותו". הוא ציין כי גרסתה אינה סבירה ואף אמר כי התקיפה כלל לא אירעה. הנאשם הודה כי קיים יחסי מין עם האישה אך טען הם היו בהסכמה.

"אי אפשר להעניש את האישה על תגובתה בעת האירוע", אמרה מחוקקת מהאופוזיציה אנגרציה קלבריה. שר המשפטים אנדראה אורלנדו ביקש מחוקרי משרדו לבחון את פרטי המקרה שאירע ב-2011.

(עדכון ראשון: 20:52)

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מודה: תקפנו את היעד במוסול שבו נהרגו כ-200 אזרחים
הציב אולטימטום - והתקפל: הכישלון של טראמפ בחוק הבריאות
גל מעצרים בבלארוס: המחאה שמאיימת על הדיקטטור האחרון באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully