וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה בהובלת ארה"ב: תקפנו היעד במוסול שבו נהרגו כ-200 אזרחים

בהודעה של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נמסר כי "טענות רבות" נחקרות בנוגע לשתי התקיפות האחרונות בשכונת ג'דידה שבמערב העיר. זו הפעם השנייה השבוע שנפתחת בחקירה על מקרי מוות של אזרחים שנגרמו כתוצאה מהתקפות אוויריות אמריקניות

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית הודיעה אתמול (שבת) כי היא חוקרת טענות על כך שכ-200 אזרחים נהרגו בהתקפות האוויריות האמריקניות אחרונות במוסול שבצפון עיראק, שם מרוכזת הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בהצהרה רשמית נמסר כי "טענות רבות" על הרג אזרחים נחקרות. אם הדיווחים יתבררו כנכונים, יהיה זה מספר האזרחים ההרוגים הגבוהה ביותר בתקיפה אמריקנית מאז שיצאה למלחמה בעיראק ב-2003.

צבא ארצות הברית הודה בהמשך כי כלי טיס של הקואליציה תקף לבקשת כוחות צבא עיראק מטרות במערב מוסול. בהודעת הפיקוד המרכזי נמסר כי הטענות לפגיעה באזרחים נבדקות בכובד ראש וכי ייחקרו "כדי לברר את העובדות בעניין התקיפה ואת אמיתות הטענות להרג אזרחים".

התקיפות התרחשו בשבוע שעבר בשכונת ג'דידה שבמערב מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, הראשונה ביום שני והשנייה בשישי. לדברי התושבים כמה בתים נפגעו בתקיפות. "יותר מ-137 בני אדם היו בפנים, כל השכונה ברחה בגלל הטילים אז אנשים תפסו שם מחסה", אמר אחמד אחמד, תושב השכונה, לסוכנות הידיעות אי-פי. כתבים של אי-פי דיווחו כי ראו לפחות 50 גופות מחולצות מבין הריסות הבתים.

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: כוחות הביטחון מתקדמים לכיבוש המסגד הגדול במוסול
המבצע במוסול מתקדם - והזוועה מתגלה: נחשף קבר אחים המוני של דאעש
גורמי מודיעין: מנהיג דאעש נטש את לוחמיו במוסול - ומסתתר במדבר

שוטר בין ההריסות במערב מוסול, עיראק, 19 במרץ 2017. רויטרס
"אנשים תפסו שם מחסה". הריסות במערב מוסול, השבוע/רויטרס

בהודעת הקואליציה נכתב כי "נפתחה בדיקה לבחינת אמינות הטענות על פגיעה באזרחים". עוד נכתב כי מטוסי הקואליציה פוגעים באופן שגרתי ביעדי "המדינה האסלאמית" באזור זה וכי כוחות הקואליציה "נוקטים בכל אמצעי הזהירות הסבירים במהלך התכנון והביצוע של תקיפות אוויריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה באזרחים".

קולונל ג'ון תומס, דובר הפיקוד המרכזי של ארצות הברית, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הצבא מנסה לקבוע האם הפגיעה בבתים בשכוהת ג'דידה נגרמה על ידי תקיפה אווירית של ארצות הברית או של הקואליציה, או שהם נפגעו מפצצה שהונחה במקום על ידי דאעש. "זו שאלה מסובכת ואנחנו עובדים ללא הפסקה כדי להבין את זה", אמר. לדבריו, הפיצוץ ומה שהוביל אליו "זכו לתשומת לב ברמה הגבוהה ביותר". באשר למי שהיה אחראי לכך, אמר, "כרגע התשובה היא: אנחנו לא יודעים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
העיר מוסול שבעיראק, 11 במרץ 2017. רויטרס
"אחרי ההפצצות הופתענו מהקורבנות האזרחיים". מוסול/רויטרס

קצינים עיראקים, לעומת זאת, מתעקשים שמותם של האזרחים נגרם כתוצאה מתקיפה אווירית של הקואליציה. מאן אל-סעדי, מפקד הכוחות המיוחדים בעיראק, אמר כי אנשיו אף נקראו לסייע. לדבריו, הכוחות המיוחדים לא ידעו שמרתפי הבתים מלאים באזרחים. "אחרי ההפצצות הופתענו מהקורבנות האזרחיים. אני חושב שזו הייתה מלכודת של דאעש כדי להפסיק את פעולות ההפצצה ולהפוך את דעת הקהל נגדנו".

זו הפעם השנייה השבוע שהצבא פתח בחקירה על מקרי מוות של אזרחים, שנגרמו כתוצאה מהתקפות אוויריות אמריקאיות. ביום רביעי הודיע משרד ההגנה האמריקני כי הוא חוקר תקיפה אווירית אמריקנית שהתרחשה לפני כשבוע וחצי בסוריה ובה נהרגו עשרות פעילי אל-קאעדה. המתקפה התרחשה במתחם המשותף לפעילי הארגון ותושבים מקומיים.

כוחות צבא עיראק נלחמים בפעילי דעאש במוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
כוחות צבא עיראק נלחמים באנשי דאעש במוסול/רויטרס

לנוכח המאבק הקשה בדאעש, הכוחות העיראקיים וכן כוחות הקואליציה פונים יותר ויותר ללחימה באמצעות תותחים וארטילריה כדי לפנות ולהחזיק שטחים בשכונות המערביות הצפופות של מערב מוסול. אזרחים וארגונים הומניטריים מתריעים על עלייה במספר האזרחים הנפגעים במערב מוסול בשל ההסתמכות הגוברת על תקיפות אוויריות וארטילריה.

השבוע דיווח האו"ם כי יותר מאלף בני אדם הסובלים מטראומה בשל קרבתם לקו החזית טופלו מאז החלה הלחימה במערב מוסול ב-19 בפברואר. היום הביע הארגון "דאגה עמוקה" בעקבות הדיווחים על מותם של עשרות האזרחים. "אנחנו המומים מאבדן החיים הנורא הזה", נמסר.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully