וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בלונדון: המחבל קיבל הודעות מוצפנות דקות לפני הדריסה

גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו ל"טיימס" כי נבדקת האפשרות שחאלד מסעוד, שדרס למוות שלושה ודקר שוטר, קיבל הוראות מגורם כלשהו. חברי ילדות סיפרו על נער פופולרי שפיתח "תאווה לדם", והסתבך עם החוק באופן סדרתי

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חאלד מסעוד, הבריטי שנולד בשם אדריאן ראסל אג'או וביצע ביום רביעי את פיגוע הטרור בסמוך לבניין הפרלמנט בלונדון, קיבל הודעות מוצפנות במכשיר הטלפון שלו כשלוש דקות לפני שדרס הולכי רגל בגשר ווסטמינסטר – כך דווח היום (שבת) בעיתון הבריטי "טיימס". על פי הדיווח, חוקרי המשטרה בוחנים כעת את האפשרות שמסעוד, בן 52, קיבל הוראות מגורם כלשהו, לפני שדרס למוות שלושה אזרחים ופגע כ-30 נוספים, דקר למוות שוטר ונורה על ידי שוטר אחר.

במשטרה הבריטית מקווים כעת כי מעצרם של שני חשודים נוספים אתמול בלונדון ובבירמינגהאם, שהוגדרו "משמעותיים", יצליחו לשפוך עוד מעט אור על הנסיבות שהובילו את מסעוד, יליד בריטניה שהסתבך בפלילים, לביצוע הפיגוע, שעליו קיבל אחריות מאוחר יותר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! NEWS:
המפלצת של דאעש גוזרת עוד קופון, אבל בריטניה לא תהפוך את עורה
4 הרוגים בפיגוע בלונדון: "בפרלמנט חששו ממתקפה כזאת במשך שנים"
הפיגוע בלונדון: דאעש קיבל אחריות; המחבל - בריטי בעל עבר פלילי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לימד אנגלית בערב הסעודית. מסעוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעוד היה מוכר לשירותי הביון הבריטיים ולסוכנות לביטחון הפנים MI5, אולם נחשב לגורם "זוטר" שלא מהווה איום ממשי. לדברי גורמים המעורים בפרטי החקירה, לרשויות "אין מידע לגבי איך הוא הגיע לנקודה הזאת", והחקירה מתמקדת לפי שעה בניסיון להשלים את פרטי הרקע בנוגע לחייו באופן כללי, ובשנים האחרונות בפרט, בעיקר נוכח הפרופיל החריג של מסעוד ביחס למפגעים אחרים באירופה.

אתמול נמסר משגרירות ערב הסעודית בלונדון כי מסעוד שהה במדינה במשך שנתיים בשתי תקופות שונות בין נובמבר 2005 לאפריל 2008, כשהגיע לעבוד כמורה לאנגלית. הוא ערך ביקור נוסף במרץ 2015, אולם לדברי הסעודים הוא לא עורר את חשדם של שירותי הביטחון. גורם אמריקני הוסיף כי לא ידוע על הצטרפות לארגונים אסלאמיסטיים במדינות זרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
המחבל לא פעל לבד? כוחות משטרה בזירת הפיגוע, בבוקר שאחרי/רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
עשרות בני אדם נפגעו מדריסה. ווסטמינסטר, יום חמישי/רויטרס

חברי ילדות ומכרים של מסעוד העידו בימים האחרונים בכלי התקשורת על דמותו של מסעוד, שתיארו כיצד כבר בגיל צעיר הוא איבד את דרכו והידרדר לשתייה מופרזת של אלכוהול ולשימוש בסמים וסחר בהם. לדברי אחד מחבריו הקרובים לשעבר, בשיחה עם "טלגרף" הבריטי, מסעוד פיתח "תאווה לדם", ואף פנה בעבר לסיוע מקצועי בשל מה שהגדיר "הדחף שלו להרוג".

קנטון טיל, חבר ילדות קרוב של המחבל, סיפר ל"גרידאן" כי "אדריאן היה שחקן כדורגל מעולה, והיה אחד מהילדים הכי פופולריים. הייתה לו אישיות ענקיות וכולם אהבו אותו". טיל סיפר כי בבית הספר הוצמד למסעוד הכינוי "אד השחור" בשל צבע עורו, ולאחר שעזב את בית הספר בגיל 16 הוא לא שמר על קשר עם חבריו.

עצרת זיכרון להרוגי הפיגוע בלונדון בבריטניה, 23 במרץ 2017. רויטרס
"מאוד אינטליגנט, אבל תמיד קצת ערמומי". אירוע זיכרון בלונדון, אתמול/רויטרס

בחודש יולי 2000 מסעוד נאסר לאחר שדקר בעלי פאב בסאסקס, שם התגורר. היה זה רק מקרה אחד מני רבים בשרשרת הסתבכויות שלו עם החוק, לרוב בגין עבירות אלימות או סמים. כמה ניסיונות לשקם את חייו צלחו לתקופה מסוימת, אולם נראה כי עד לסוף ימיו הוא התקשה לשמור על אורח חיים מסודר. "הוא היה מאוד אינטליגנט, אבל תמיד קצת ערמומי", שחזרה אליס וויליאמס, שהכירה אותו כבעלת פאב שמסעוד היה נוהג לפקוד במרכז אנגליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully