וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחתה באושוויץ: צעירים שחטו כבשה; משלחות הורחקו מהמקום

14 צעירים בשנות ה-20 לחייהם, המוחים נגד רוסיה, קשרו עצמם ערומים לשלט "העבודה משחררת" והשליכו רימון עשן בחניון המחנה. לוואלה! NEWS נודע כי קבוצות ישראליות נאלצו להישאר במקום בהוראת כוחות הביטחון

אנשים עירומים שחטו כבשה באתר ההנצחה אושוויץ, מרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
הצעירים הערומים באושוויץ/צילום מסך, טוויטר

14 צעירים וצעירות בשנות ה-20 לחייהם שחטו כבשה אתמול(שישי) במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין, תוך שפשטו את בגדיהם – כך נמסר מהנהלת המוזיאון שבדרום המדינה. לפי הצהרת ההנהלה, הצעירים אף השליכו רימון עשן במגרש החניה של האתר. לוואלה! NEWS נודע כי בהוראת כוחות הביטחון במקום, קבוצות ישראליות נאלצו להישאר במוזיאון הסמוך.

לאחר שחיטת הכבשה, הצעירים קשרו עצמם לשלט "העבודה משחררת" המפורסם שבכניסה למחנה. לפי כלי תקשורת מקומיים, מדובר במפגינים נגד הפעילות הרוסית בחצי האי קרים. הם השתמשו ברחפן כדי לצלם את פעולתם. כוחות משטרה מהעיירה אושווינצ'ם הסמוכה הגיעו למקום ועצרו אותם.

"הצעירים יועברו לתשאול בתחנת המשטרה המקומית. קבוצה גדולה של שוטרים הגיעה למקום", מסרה דוברת המשטרה המקומית, מלגורזטה יורקה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריה, המשטרה תודיע לתביעה הכללית במדינה על התקרית.

מעשה "קונדס" בבלגיה: אלמונים השתלטו על מערכת הכריזה ברכבת וביקשו מהיהודים לרדת באושוויץ. רויטרס
"חילול זיכרון הנרצחים". שער מחנה ההשמדה אושוויץ/רויטרס

ההצהרה מטעם מוזיאון אושוויץ:

בהנהלת המוזיאון הגיבו בזעזוע עמוק לאירוע החריג. "זוהי הפעם הראשונה שמשהו מהסוג הזה קרה באושוויץ", אמר מנהל המוזיאון, פיוטר ציבינסקי. "אין לי מושג מה יכולים להיות המניעים שלהם", הוסיף. הרב הראשי של פולין, מוכאל שודריך, אמר כי מעשיהם של הצעירים היו הפסולים, לא משנה מה מניעיהם היו. "כל שימוש באושוויץ לצורך הצהרה פוליטית, ואפילו להשתמש בו לצורך הבעת מחאה מוסרית, זו לא הדרך שבה צריך לזכור את המחנה", אמר.

שודריך הוסיף: "הגרמנים השתמשו באושוויץ כדי לנסות להשמיד את העם היהודי. כל אירוע מהסוג הזה מחלל את זיכרונם של אלו שנרצחו במחנה – יהודים, פולנים, אסירים סובייטים, צוענים ואחרים".

בעקבות התקרית, מקיימים גורמים במשרד החינוך הערכת מצב ובוחנים את השלכות האירוע החריג על סיורי הקבוצות הישראליות במחנה.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully