וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה למועצת זכויות האדם: "אתם מתעלמים מהטרור הפלסטיני"

25.3.2017 / 0:38

מועצת זכויות האדם אימצה ארבע הצעות החלטה נגד ישראל ברוב של 36 מדינות נגד שתיים - כשתשע נמנעו ובהן בריטניה. האחרונה פרסמה בהצהרה רשמית: "אנו מודאגים מההתנחלויות, אך יש להכיר בהסתה. טרוריסטים מקבלים יחס של קדושים מעונים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילתו הבריטית תרזה מיי)

בריטניה יצאה אמש (שישי) בהצהרה יוצאת דופן נגד מועצת זכויות האדם, לאחר שהאחרונה אימצה ארבע הצעות החלטה נגד ישראל, בטענה כי היא מתעלמת מהטרור הפלסטיני שהיא מתמודדת עמו. ההצעות שאומצו עוסקות בהכרה ברמת הגולן כשטח סורי כבוש, קריאה לגופים עסקיים להחרים את ההתנחלויות ולמדינות להבחין בין סחר עם ישראל לסחר עם ההתנחלויות, זכות הפלסטינים להגדרה עצמית ומצב זכויות האדם בישראל. מעמדן של ההצעות הוא הצהרתי בלבד.

"אנו מתריעים בפני המועצה לזכויות האדם", נכתב בסיום ההצהרה המדינית הרשמית של בריטניה. "אם דברים לא ישתנו, בעתיד נאמץ מדיניות של הצבעה נגד כל החלטה הנוגעת להתנהגותה של ישראל בשטחי הגולן ובשטחים הפלסטיניים".

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

בגוף ההצהרה, שפורסמה לאחר ההצבעות, נכתב: "עלינו להכיר בטרור המתמשך, בהסתה ובאלימות שישראל מתמודדת איתם. לפי דוח הרבעוני האחרון של השנה שעברה, היו בישראל 250 פיגועי טרור שגרמו למותם של לפחות 30 ישראלים. המאמצים המחודשים של חמאס לבנייתן מחדש של מנהרות טרור גם הם גורמים לדאגה. האנטישמיות וההאדרה של הטרור גם הן ממשיכות. בעוד טרוריסטים ממשיכים לקבל יחס של קדושים מעונים, השלום מוכיח את עצמו כרחוק מאוד.

"זו הסיבה שאנו קוראים לשני הצדים לנהוג לפי החוק הבינלאומי, וזו הסיבה שבגללה תמכנו בהחלטת האו"ם 2334 – שעוסקת בטרור ובהתנחלויות אחד", נכתב, בהתייחס לאימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם אשתקד. "עם זאת, לא הטרור ולא ההסתה היו במוקד הדיונים שהתרחשו השבוע וההחלטות שהתקבלו בו. זה לא מקובל".

ראשת הממשלה בריטניה תרזה מיי בפגישה עם בנימין נתניהו , 6 בפברואר 2017. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילתו הבריטית תרזה מיי/AP
"ההתמקדות חסרת הפרופורציה בישראל נראית בוטה מתמיד בהחלטה שהתקבלה היום בנוגע לשטח רמת הגולן הסורית. אותה סוריה שקצבי ורוצחי המשטר שלה הורגים את בני עמם באופן יומיומי. אך זו איננה סוריה שנחשבת לנושא קבוע באג'נדה של המועצה, אלא ישראל"

בפתח ההצהרה הבהירה בריטניה כי היא עדיין מתנגדת למדיניות ישראל בהתנחלויות ולמעצרים מינהליים של פלסטיניים אך "מאוכזבת" מהטייה האנטי ישראלית של המועצה. "מאז הקמתה, המועצה לזכויות אדם אימצה 135 החלטות ספציפיות למדינה – 68 מתוכן נגד ישראל. צדק אמור להיות עיוור וחסר פניות, והמיקוד בישראל אינו אף אחד מהם", נכתב בהצהרה.

לפי ההצהרה, "ההתמקדות חסרת הפרופורציה בישראל נראית בוטה מתמיד בהחלטה שהתקבלה היום בנוגע לשטח רמת הגולן הסורית. אותה סוריה שקצבי ורוצחי המשטר שלה הורגים את בני עמם באופן יומיומי. אך זו איננה סוריה שנחשבת לנושא קבוע באג'נדה של המועצה, אלא ישראל. עשר שנים חלפו מאז שישראל הפכה לאחד מנושאיה הקבועים של המועצה, אך שינוי לא נראה באופק. בעוד אנו משוכנעים שרמת הגולן היא שטח כבוש, ובעוד אנחנו לא מכירים בסיפוח הישראלי של שטח זה, אנחנו לא יכולים לקבל את המסר שנשלח בידי ההחלטה הזו, שמדיר את ישראל בזמן שאסד ממשיך לטבוח בעם הסורי. לכן הצבענו נגד ההחלטה הזו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס לאימוץ הצעות ההחלטה ואמר: "אין גבול לבושה. המועצה שרק השבוע נתנה במה למשפחות מחבלים קוראת היום לחרם על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. המועצה הפכה לזרוע המרכזית של ה-BDS. צריך להפסיק את מסע ההסתה הפרוע הזה בחסות האו"ם".

לראשונה מזה חמש שנים: הצעה ישראלית התקבלה באו"ם

בתוך כך, אתמול אימצה לראשונה מזה חמש שנים ועידת האו"ם למצב האישה (CSW) החלטה ישראלית באו"ם. ההצעה שהתקבלה פה אחד בוועידה עוסקת במניעת הטרדות מיניות במקום העבודה. מדובר בהישג ישראלי חשוב בגוף הבינלאומי, שהגיע אחרי שבועות ארוכים של מגעים דיפלומטיים עם המדינות החברות בוועידה. ועידת האו"ם למצב האישה מונה 45 מדינות חברות בעלות זכות הצבעה, בהן גם מדינות שנוהגות להתנגד למהלכים ישראליים באו"ם, כמו איראן וקטאר. ואכן, אחרי אימוץ ההחלטה ניסה השגריר האיראני לקטוע את דבריו של דנון והטיח האשמות בישראל תוך שהוא מכנה אותה "מדינת אפרטהייד".

ההחלטה מגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ומעודדת את המדינות החברות להיאבק בה באמצעות שורה של צעדים אפשריים. ההחלטה עוסקת גם בהעלאת המודעות ובחינוך למניעת התופעה וכן קוראת למזכ"ל האו"ם לפרסם דו"ח מצב מקיף בנושא ההטרדות המיניות במקומות עבודה ברחבי העולם.

דנון בירך על אימוץ ההחלטה, שלדבריו "מהווה הישג חשוב בהשתלבותה של ישראל כחברה משמעותית באו"ם". הוא הוסיף כי "ישראל גאה לקדם את הנושא החשוב הזה ולפעול נגד התופעה הפסולה הזו. המאבק בהטרדות המיניות והצלחתן של נשים בשוק העבודה הם נושאים בעלי חשיבות עליונה ומן הראוי שיזכו ליחס ההולם כאן באו"ם".

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully